Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die moto's trekken sneller op dan auto's en blijven de auto's wel voor. Met een Stromer gaat dat niet. Ik rij ook niet naar voren met een Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Bij een rood verkeerslicht de auto's voorbij rijden, om er vervolgens met 40-45Km/uur er voor te gaan rijden. Is dat wel zo slim?
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Hangt af van de route.
Waar ik op straat moet op mijn ww-traject is in Brussel en op dat stuk van mijn traject zijn het de auto's die mij ophouden i.p.v. omgekeerd. Dus aan het rood licht ga ik zeker naar voor.

Overigens zijn de meeste kruispunten met lichten hier ook voorzien van een opstelvak waar fietsen en bromfietsen zich mogen opstellen voor de auto's bij rood licht. Op die manier mag je als eerste het kruispunt op en verkleint de kans dat de automobilisten je niet gezien hebben.

Afbeelding
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
mrstrom

Die vakken zijn er speciaal voor dan is het anders. en als je weet dat je de autos voor blijft en zij jou eerder ophouden is het ook wel net ff anders.

Beste route zonder te veel kruisingen....maar welke navi moet je dan hebben? google maps is niet zo geschikt...
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Needspeed schreef: 19 apr 2019, 05:50 Bij een rood verkeerslicht de auto's voorbij rijden, om er vervolgens met 40-45Km/uur er voor te gaan rijden. Is dat wel zo slim?
Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
Ook als je niet vooraan staat zullen er ook auto's achter u staan, of er nu 3 of 10 achter u rijden... Als ze zien dat fietsen sneller zijn dan hun eigen auto gaan ze misschien ook zelf met de fiets. En hoe meer fietsers er voor die auto's rijden hoe veiliger het wordt. Auto' s moeten dan wel rond die 40-45km/h rijden omdat ze al die fietsers niet meer kunnen inhalen, 1 tje kan je weg drukken maar geen 10.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 19 apr 2019, 08:23 google maps is niet zo geschikt...
Ik ben het zelf gaan uitvogelen, in de praktijk en op de comp op Google Streetview (kun je makkelijk je route "rijden").
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

mrstrom schreef: 19 apr 2019, 08:23 Die vakken zijn er speciaal voor dan is het anders. en als je weet dat je de autos voor blijft en zij jou eerder ophouden is het ook wel net ff anders.

Beste route zonder te veel kruisingen....maar welke navi moet je dan hebben? google maps is niet zo geschikt...
Klopt, das net wat ik wou zeggen, het hangt volledig af van je route.
Het is dus onmogelijk om hier voor iemand anders te gaan uitmaken of je beter voor achter de auto's gaat staan...

Voor navigatie gebruik ik mijn Garmin Edge waar ik routes op laad van uit de Strava routeplanner.
Strava laat je toe om routes op te bouwen aan de hand van "populariteit" bij andere fietsers en moet zeggen dat dit goed werkt :ay
Met de Stromer wel nog eens checken of je overal op die route wel toegelaten bent natuurlijk...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
mrstrom

JeroenDG schreef: 19 apr 2019, 09:24
Voor navigatie gebruik ik mijn Garmin Edge waar ik routes op laad van uit de Strava routeplanner.
Strava laat je toe om routes op te bouwen aan de hand van "populariteit" bij andere fietsers en moet zeggen dat dit goed werkt :ay
Met de Stromer wel nog eens checken of je overal op die route wel toegelaten bent natuurlijk...
Mooie tip, ziet er goed uit bij strava, komt ook met een compleet andere route over dit stuk als google maps. ga ik eens proberen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 19 apr 2019, 09:12 Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
In Nederland niet altijd. Hier in de buurt zijn heel veel 60 km/h gebieden met losliggend *fietspad*, dus geen brom/fietspad. Daar mogen wij niet op, dus moeten we ook daar op de rijbaan... Compleet zot, ik weet het, maar zo krom is die wet hier in NL nou eenmaal.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 19 apr 2019, 16:23
Jins schreef: 19 apr 2019, 09:12 Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
In Nederland niet altijd. Hier in de buurt zijn heel veel 60 km/h gebieden met losliggend *fietspad*, dus geen brom/fietspad. Daar mogen wij niet op, dus moeten we ook daar op de rijbaan... Compleet zot, ik weet het, maar zo krom is die wet hier in NL nou eenmaal.
Ja das vervelend. Hier (Vlaanderen) is het 30-50-70 en daar stopt het, geen 60 of 80. Proberen om langs de "roodlichtfile" te rijden tot de volgende SP (of meerdere, en die gaan komen) die staat te wachten en met deze samen verder te rijden. Elke kruising kan er iemand afslaan en wordt de kudde kleiner maar er zullen er ook bijkomen omdat die de "roodlichtfile" inhalen. Of de verkeerswet wordt aangepast of het verkeer moet zich aanpassen.
In de toekomst krijgen we dus een SP kudde :bj :bp: --> een nieuw woord in de Nederlandse taal.
Plaats reactie