ST3 wachtruimte

NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Na een hele tijd kan ik de wachtruimte verlaten, na een weekje vakantie ga ik maandag het verkeer in met deze nieuwe ST3: viewtopic.php?f=5&t=64&start=1010#p72220
Bestelproces:
* Bestelling via leasing werkgever: 7 mei
* Levering bij FM dmv onderlinge ruil uit eigen stock: 30 aug viewtopic.php?f=24&t=1483&hilit=wachtru ... 930#p66380
* Ophaling bij FM na bevestiging van afhandeling invoer (FM in NL grensgebied, lease in BE)en inschrijving: 25 okt
YvesL
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 aug 2019, 18:32
Locatie: Zwevegem
Merk SP: ST3 LE Bordeaux 983

:bc

ben ik blij dat het bij mij wat sneller gegaan is !

veel plezier !
Stromer St3 AE 2019 - Kinekt - van zijp spatbordverlengers
W-W 20km enkel
NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Bedankt Yves.
Enorme verschillen in levertijden blijken voornamelijk te bestaan door verschil in voorraad van premium dealers tov niet premium dealers en hun voorkeursstatus voor nieuwe bestellingen van fietsen die ze nog niet in stock hebben.

Heb zelf toch beslist om te bestellen bij een kleinere zelfstandige FM die zelf hard voor eigen zaak gaat. Na de gouden tip van een forumlid ivm stock van zijn FM (:cool2:), heeft hij voor ruil en ophaling van de fiets gezorgd. Tripje H/T van 200km!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

NickName schreef: 02 nov 2019, 14:26 Enorme verschillen in levertijden blijken voornamelijk te bestaan door verschil in voorraad van premium dealers tov niet premium dealers en hun voorkeursstatus voor nieuwe bestellingen van fietsen die ze nog niet in stock hebben.
Ik heb onlangs van twee premium dealers vernomen dat zij geen voorrang krijgen bij bestellingen t.o.v. kleinere dealers. Wel is het zo dat premium (dus grote) dealers meer Stromers op voorraad houden en vroeger + grotere aantallen pre-orderen.

M.a.w: de dealer die in mei 20 exemplaren in voorraad bestelt van een model dat in september leverbaar is, krijgt deze (of een deel ervan) ook daadwerkelijk in september. De dealer die er eentje in september bestelt voor een klant terwijl de voorraad bij Stromer net op is, die moet wachten. Dan zal die dealer tegen de klant zeggen: ja, dat komt omdat de premium dealers ze eerder krijgen. Maar de werkelijkheid is dat die kleinere dealer gewoon veel later heeft besteld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Petervdq schreef: 16 okt 2019, 12:06 Eind september ST3 besteld,goedkeuring gekregen van werkgever ivm lease plan nu wachten op bericht van de FM om de fiets af te halen,hij is op vooraad maar het wachten op de fietsplaat zou gemakkelijk nog 4 à 5 weken kunnen innemen.Plan is om dagelijks van Wommelgem naar Doel(haven Antwerpen)te rijden (30km).Ben al enkele weken op dit prachtige forum aan rondsnollen en heb al enige tips qua helm ed. kunnen gebruiken waarvoor dank.Jullie zullen nog van me horen.
TIS GELUKT!!!,Woensdag even langs de FM gepasseerd,(Wegens ongeduld😊)om even te horen hoe lang het nog ging duren eer mijn ST3 kon geleverd worden.Hij kon mij een positief antwoord geven,en kan hem volgende donderdag (7/11) mee naar huis nemen😍😍.Kan ik eindelijk de tips die ik hier heb gevonden,installeren.langer spatbord(gemaakt door Van Zijp Techniek),de Spurcycle fietsbell en de Flectr 360 zwarte reflecterende klevers voor op de velgen.Nu nog even uitvissen welke fietstassen van ORTLIEB het gaan worden,want als ik het hier zowat lees zijn niet elke bevestigingen perfect te monteren.Nogmaals dank aan allen op dit forum om de nodige tips en trics te delen
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
rschoppema
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2019, 18:09
Locatie: Berghem (NB)

Sinds afgelopen maandag 28/10 zit ik in de ST3 (AE) wachtruimte. Fiets is op voorraad bij de FM en zou eerst afgelopen donderdag 31/10 afgeleverd worden, helaas niet een passend ART** ringslot op voorraad. Zouden het direct bestellen en dan vandaag 2/11 afleveren.
Vandaag helaas een teleurstellend belletje, ze hadden weer de verkeerde maat besteld :bu:
Ivm weekend en pakketleveringen gaat het nu niet eerder lukken dan woensdag 6/11.
Dus weer terug de wachtkamer in....
🇳🇱
ST3 AE - "ROBS RED BARON" - (Sport L, 983 Wh)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met de wetenschap in het achterhoofd dat de eerste ST3's zowat een klein jaar geleden werden geleverd en daarbij het feit dat bestellingen bij webshops tegenwoordig op minder dan 12u ter bestemming kunnen zijn : keurige service van je verkoper (ik noem hem bewust geen FM) ... :mrgreen: :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

rschoppema schreef: 02 nov 2019, 19:47Dus weer terug de wachtkamer in....
Een fiets verkopen is toch wat anders dan afleveren. Je weet nu al waar je aan toe bent.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
michelknol
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2019, 15:22

Vorige week heb ik bij Egberts in Groningen een ST3 besteld, deze kan ik a.s. zaterdag ophalen. Ik zal dagelijks gaan rijden van Veendam naar m'n werk in Groningen a 26km enkele rit. Ik zit nog te twijfelen of ik gebruik moet gaan maken van de grotere 983Wh accu. Ik kan op mijn werk laden maar ik twijfel of de 814Wh voldoende is voor de enkele afstand en dan met name in de koudere periodes. Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

814Wh is ruimschoots genoeg voor 26km, ook in de winter en ook met flinke wind tegen. Althans: het eerste jaar.

Je accu verliest gaande weg wat capaciteit. Hoeveel dat is is lastig in te schatten, maar de kans is groot dat je 80-90% capaciteit overhebt na 2 jaar. Dan zit je dus op 650Wh (uitgaande van 80%). Tegen die tijd wordt flinke wind tegen met -5 wellicht lastig.
De meerprijs van een 983Wh accu is niet dramatisch groot. Met die accu ga je om meerdere redenen langer met je accu doen, plus moet je capaciteit al tot 65% terugzakken om bij de 650Wh uit te komen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie