ST3 wachtruimte

Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Ik kom nu pas tot het besef hoe gelukkig ik me mag prijzen. De beslissing "Ik koop een Stromer" tot "ik rijd rond op de Stromer" lagen exact 8 dagen uit elkaar.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peulders schreef: 27 aug 2019, 16:21 Ik kom nu pas tot het besef hoe gelukkig ik me mag prijzen. De beslissing "Ik koop een Stromer" tot "ik rijd rond op de Stromer" lagen exact 8 dagen uit elkaar.
Bij mij is dat aantal dagen negatief :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Vraagje voor ervaringsdeskundigen.
Ik ben 1 meter 85. Welk frame koop ik best.... Large of extra large, door mijn beroep ik heb ik wel wat last tussen mijn schouderbladen.... dus wil ik niet al te ver vooruit leunen op mijn armen. Welke keus doe ik ?
Een st5 valt deels weg omdat ik denk dat dit stuur niet moduleerbaar is. Alle tips zijn welkom.
m2ss180
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben 1.85m en heb een L, niet op de XL gezeten.
Nu heeft ieder een eigen beenlengte, romplengt en armlengte, dus ik denk dat je met de antwoorden niet veel gaat opschieten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BLACKSTROMER schreef: 28 aug 2019, 13:25 Vraagje voor ervaringsdeskundigen.
Ik ben 1 meter 85. Welk frame koop ik best.... Large of extra large, door mijn beroep ik heb ik wel wat last tussen mijn schouderbladen.... dus wil ik niet al te ver vooruit leunen op mijn armen. Welke keus doe ik ?
Zelf testen en de test-Stromer goed laten aanmeten voordat je opstapt, maar op papier zeg ik: L.

De zadelpunt-stuurpen afstand van de XL is 25mm groter dan bij de L, dus op de L zit je alleen daarmee al ietsje rechter op. Als de verhouding tussen je beenlengte en bovenlichaam niet heel erg uit proportie is, dan kom je op de L ook prima uit qua zadelhoogte.

Urban Comfort stuurpen voor een nog rechtere zit is een optie, evenals een gebogen stuur. Maar dit zijn allemaal dingen die je echt zelf moet ondervinden. (Koop 'm dus alsjeblieft niet van internet als je lichamelijke klachten hebt.)
BLACKSTROMER schreef: 28 aug 2019, 13:25 Een st5 valt deels weg omdat ik denk dat dit stuur niet moduleerbaar is.
Aan de stuurpen-stuurcombinatie van de Vijf is inderdaad niks te wijzigen. Je zit er lekker op, of je zit er niet lekker op. Meer opties (behalve het zadel iets naar voren of naar achteren plaatsen) zijn er niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Dank u, daar kan ik wat mee aanvangen.
m2ss180
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

1,85m hier en ook een L. Volledige standaardconfiguratie.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

1.86 en maat XL, maar heb een lang bovenlijf..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Marchie

Ik ben 1m85 en heb een XL. Maar zoals gezegd, ieder lichaam is anders en heeft een andere verhouding romp-benen. Het is een dure fiets, waarop je hopelijk vele uren zal doorbrengen; het is dus inderdaad belangrijk om goed op voorhand te testen.

Misschien heb je nog andere fietsen. Ik wist bv. door mijn andere fietsen dat ik beter een maat groter neem dan wat mijn lengte doet vermoeden.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Een bike meting zou al een suggestie kunnen zijn.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie