ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, ze draaien onwijs goed. Qua ondernemerschap kan ik daar alleen maar een hele diepe buiging voor maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1053
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Stromeur schreef: 09 aug 2019, 21:49 Ja maar dat is het dus: zij krijgen als grote, voorraadhoudende dealer, nog wel beleverd bij schaarste. In Groningen staan er ook nog meer dan genoeg. Bij niet-voorraadhoudende dealers houdt het nu op met de ST3-leveringen. Ze zijn er gewoon niet meer bij Stromer, en Stromer moet nu alles inzetten op de nieuwe ST1 met alleen nog een assemblagestraat in Zwitserland. De ST1 Relaunch moet er over een maand of wat al zijn.
Ik heb daar nog naar gevraagd afgelopen week aan Tommy (of was het een ander). Hij vertelde mij dat zij vooraf voor komend jaar een bestelling doen. Dus zij maken een verwachting van de verkoop. Hij vertelde ook dat extra bestellingen ook langer duren. Zijn laten de bestellingen per maand/kwartaal binnen komen.

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 09 aug 2019, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 09 aug 2019, 22:25 Hij vertelde ook dat extra bestellingen ook langer duren.
Maar nog, heb ik me dan weer laten vertellen door een andere dealer, krijgen zij ook die extra bestellingen sneller geleverd dan kleine (minder volume-)dealers die een losse bestelling plaatsen.

Maargoed, het is allemaal hear-say. Ze pre-orderen onwijs stoer en verder bepaalt Stromer het beleid. Daar kan de Amsterdamse dealer ook niks aan doen en je kunt het ook zien als beloning voor hun inzet/omzet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vind het distributie systeem echt superfout. Heel kortzichtig om zo de grote jongens op een nog hoger voetstuk te hijsen.
Je wilt als fabrikant toch een gemixed netwerk zou ik denken.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 09 aug 2019, 22:30 Maar nog, heb ik me dan weer laten vertellen door een andere dealer, krijgen zij ook die extra bestellingen sneller geleverd dan kleine (minder volume-)dealers die een losse bestelling plaatsen.

Maar goed, het is allemaal hear-say. Ze pre-orderen onwijs stoer en verder bepaalt Stromer het beleid. Daar kan de Amsterdamse dealer ook niks aan doen en je kunt het ook zien als beloning voor hun inzet/omzet.
Daniel1975 schreef: 10 aug 2019, 07:10 Ik vind het distributie systeem echt superfout. Heel kortzichtig om zo de grote jongens op een nog hoger voetstuk te hijsen.
Je wilt als fabrikant toch een gemixed netwerk zou ik denken.
In het echte leven ben ik als MScEng al 15 jaar actief in Supply Chain Management.
Wat Stromer hier doet gaat wars tegen alle principes van goed Supply Chain Management in. Stromer wordt gewoon te veel afhankelijk van een aantal grote jongens. Je verdeelt je capaciteit over de verschillende markten, en laat je capaciteit gewoon niet op voorhand 'volledig' reserveren door enkele klanten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

+1
Je duwt bewust al je kleine dealers in het verdomhoekje en klanten kunnen alleen terecht bij de grote jongens.
Ik moet er niet aan denken om naar hartje Amsterdam te moeten voor mijn Stromer voor onderhoud en tegen die andere dealer met die kinderlijke naam heb ik inmiddels zoveel aversie opgebouwd* dat dat ook geen optie is.
Gewoon een goed dealernetwerk over hele land met grote en kleine dealers is best imho.


*ik weet het, kunnen ze zelf ook niks aan doen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+1

Overigens zien we hetzelfde met de gelimiteerde ST1 Relaunch Edition in BE: 30 van de 50 beschikbare exemplaren voor de Belgische markt gaan naar één dealer. Diezelfde dealer heeft vorig jaar een enooooorme bult ST2 Ltd RAW opgekocht (ik herinner me de foto van de lange rij dozen nog).

Nogmaals: leuk voor de dealer, maar funest voor de consument. En op lange termijn ook niet goed voor de fabrikant. Maar die gaat kennelijk voor de quick win om eindelijk eens in de zwarte cijfers te komen. (Wat ze trouwens vorig jaar voor het eerst ook gelukt is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 10 aug 2019, 10:25 Ik moet er niet aan denken om naar hartje Amsterdam te moeten voor mijn Stromer voor onderhoud en tegen die andere dealer met die kinderlijke naam heb ik inmiddels zoveel aversie opgebouwd* dat dat ook geen optie is.
Antwerpen dan :lol:

Maar even serieus, ook +1.
Eigenlijk zou je gewoon om de paar (grotere) dorpen een Stromer dealer(tje) willen hebben. Gewoon een FM die in de hoek een paar Stromers heeft staan. Als er dan een rotte appel tussen zit ga je gewoon ietsje verderop.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Na 6 dagen wachtkamer ben ik voorzien. Wat een feestelijke dagen zijn dit.

Gisteravond opgehaald en gelijk alle gewenste aanpassingen doorgevoerd:
- bodyfloat geplaatst
- 2 spatbordverlengers voor (100 boven, 175 onder)
- spurcycle
- spd pedalen
- sp connect geplaatst (draait niet door gelukkig)

Nu alleen nog kijken wat ik ga doen met de fietstassen, want doordat de drager binnen het frame gemonteerd zit ipv van aan de buitenkant bij mijn oude ST1, komt de tas tegen het frame
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mijn tassen (frontrollers en Downtown2) raken het frame niet.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie