ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gisteren langs geweest bij de dealer in Geleen, ik had een ST2 gereserveerd voor 'n dagje proefrijden.
Ondanks de ST3 in m'n achterhoofd, was ik aangenaam verrast, de kracht en stuureigenschappen. Na 50km in stand 2 en 3 zat de batterijcapaciteit nog op 64%, en dit met de 850wh batterij. Verder viel me op dat de spiegel al enkele rake klappen had gehad en te bewegelijk was, maar volgens de dealer zit er een beter spiegelsysteem op de ST3, ook de motor zou een verschil maken. Enkele keren gemerkt dat de ondesteuning niet wilde inschakelen bij vertrek aan 'n rood licht, dan wordt het ff moeilijk om je te tonen!

Sommige stukken zelfs royaal 55km/h gehaald, mits flink meetrappen.
Volgens de dealer, dewelke bij de Stromer demo, met de ST5 gereden hebben met de nieuwe Pirelli banden, zou dit een wereld van verschil zijn, helaas komen de ST3 niet met dezelfde banden, dewelke het zullen worden, is op dit moment nog niet duidelijk.

Verder zou er ook een merkbaar verschil zitten in het schakelsysteem en de kleine lamp zou vervangen worden door 'n groter en sterker schijnend exemplaar.

Eveneens een omgelijkheid om een ander stuur te kiezen, vind ik een topper.
De dealer heeft een volledige opmeting uitgevoerd, zodat we konden vaststellen welke kadergrootte van belang was, gelukkig bleef ik met de genomen maten, binnen het haalbare, wat afstelling betrof, al een geruststelling.

Verder adviseerde de dealer, om te starten met een standaard uitvoering, een iets hoger gebogen stuur en dan zien wat we dienden aan te passen, dit was geen enkel probleem, ze stellen deze optie tot 6 maand na aanschaf ter beschikking, dus stuur, zadel, verende zadelpen enz..te ruilen en het verschil werd verrekend.

Kortom, een top service, ik was positief verrast van de gang van zaken bij deze dealer, die eveneens 1 mechanieker in dienst heeft, die alles wat Stromer betrof, op de voet volgde en elke bijscholing bijwoonde om alzo een goede service te kunnen bieden.

De dealer had verschillende ST3's in bestelling en wilde ook de optie open houden, mocht er nog door een dealer een Launch Edition vrijgegeven worden dewelke paste in de maatvoering.

Met 'n gevulde informatiemap de dealer verlaten..
Ik vrees dat de balans tot aankoop van 'n ST3 serieus aan 't overhellen is en dat de aankoopkogel snel door de kerk gaat!

PS:
Wat betreft de verende zadelpen, vertelde de dealer, dat deze nu door Stromer opgenomen is onder Garantie, mits correct gebruik. (De meeste problemen zouden ontstaan dat de zadelpen te ver uit het kader geschoven zit en alzo een hefboom vormt tot het vervormen van de kaderbuis.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 15 sep 2018, 01:05 Dat ene verhaal dat ik ken, betrof een te zware gebruiker, die de BF boven de op de pen aangegeven max had gezet. Dan maxt de BodyFloat uit en krijgt het frame wel een optater. Bij correct gebruik (niet te hoog, juiste veren, geen te zware gebruiker) is er niks aan de hand.
Mijn punt is: ik heb het idee dat deze gebruiker met een gewone zadelpen hetzelfde probleem zou krijgen. Die staat dan ook boven max en zijn de klappen volgens mij niet noemenswaardig anders.

Ik zal het eens aan een werktuigbouwkundige vriend navragen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 15 sep 2018, 09:45

Mijn punt is: ik heb het idee dat deze gebruiker met een gewone zadelpen hetzelfde probleem zou krijgen. Die staat dan ook boven max en zijn de klappen volgens mij niet noemenswaardig anders.

Ik zal het eens aan een werktuigbouwkundige vriend navragen.
Ik ben het helemaal met je eens. En ik ben Master Of Science in ElectroMechanical Engineering ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is het een standaard 31.8mm zadelpen of 35mm zadelpen? Dan kun je gewoon en langere pen kopen die dieper in het frame steekt. Wordt bij mountainbikes heel veel gedaan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

31.8mm
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Daniel1975 schreef: 15 sep 2018, 10:48 Is het een standaard 31.8mm zadelpen of 35mm zadelpen?
FreddyH schreef: 15 sep 2018, 10:5631.8mm
Geen van beide, de correcte diameter = 31,6 mm ... de lange versie (420 mm ipv 350 mm) kan probleemloos gemonteerd worden.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Uiteraard is 31.6 de standaard. Tikfoutje.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 15 sep 2018, 12:38 Geen van beide, de correcte diameter = 31,6 mm ... de lange versie (420 mm ipv 350 mm) kan probleemloos gemonteerd worden.
:shock:
Een tiepvaudt blind overgenomen... Dank voor de correctie :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Is het zeker weten direct 31.6 in het frame of zit er niet nog een shim tussen frame en (31.6) zadelpen?
Dacht zoiets eerder te hebben gelezen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
PvDijk
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:40
Locatie: Papendrecht

O, o, o, wat is dit toch vermoeiend. Een week geleden een ST3 LE besteld en nu maar wachten op de levering. Wel nu tijd om het hele forum door te lezen en alles te weten te komen van zadels, helmen, banden en mede forumleden die zo enthousiast zijn. Hopelijk zijn er ook forumleden die zich in de buurt van de drecht-steden bevinden. Altijd leuk om eens kennis me te maken. Nu dan maar weer wachten, wachten en wachten .......
ST3 LE, ww=26 Km enkel
Plaats reactie