ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad! Succes en veel plezier met je ST3!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik moest even in het geheugen graven, maar heb de situatie weer helder op het netvlies. Vergeet het voorval met de ST5, want fietsen met angst gaat je niet helpen. Oke... het is makkelijk gezegd, maar probeer rustig te beginnen en het vertrouwen in de fietsen en het merk weer te herwinnen. Ik wens je veel meer plezier met de ST3.
Witte ST3 van maart 2019
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Inderdaad Henry, dank je wel. Ik heb nu de eerste dagen het gevoel dat ik van die snelheidsdrang af bent, niet altijd meer op die limiet willen rijden. Dat is een goeie zaak! De st3 voelt voor mij wel even krachtig aan als de st5.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 14 apr 2019, 10:45 niet altijd meer op die limiet willen rijden
Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je er via zo'n akelig ongeval achter moet komen dat de max niet altijd "moet". Ik zeg over mezelf altijd dat ik Stromer-rijd als een mietje, maar feitelijk is dit hetzelfde. En ook bij mij is die omschakeling pas gekomen na een verschrikkelijk ongeluk (zij het niet op de SP maar te paard) dat me bijna mijn rechter been heeft gekost en ik had er ook het leven bij kunnen laten. Maar ik ben er nog, mijn been zit er nog aan en ik loop weer.

Ik ben daardoor niet ineens banger voor paardrijden (dat doe ik nog steeds met ontzettend veel plezier), en ik ben ook niet bang voor hoge snelheden op de Stromer, maar ik ben wel alles meer gaan relativeren. Snelheid is lekker, zoeven met de kop in de wind geeft een kick en ik word blij van al die fijne chemische stofjes die daarbij in mijn brein vrij komen. Het is lekker als het gebeurt, maar ik "moet" die situatie niet meer zo nodig opzoeken. Het is allemaal Zo Niet Belangrijk.

Je gezondheid gaat boven alles, dat is het grootste geluk dat er bestaat en daar kan geen endorfine-kick tegenop :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Waw dat paardrij ongeluk... even stil van. Maar inderdaad exact dezelfde ervaring en ik had het proces dat ik nu denk door te maken niet beter kunnen omschrijven.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 14 apr 2019, 11:28 Waw dat paardrij ongeluk... even stil van.
Het was een regelrechte k*tperiode, maar we hebben er wel het ontstaan van dit forum aan te danken. Ik moest van de traumachirurg gaan fietsen om mijn rechter been sterker te maken, want alle kruisbanden zijn eraf en mijn onderbeen-bot (tibia) is ook deels kapot. Ik heb daarom begin 2017 een Stromer gekocht voor mijn ww-ritten en vrijwel meteen daarna dit forum gebouwd ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Stromeur schreef: 14 apr 2019, 11:30 Ik heb daarom begin 2017 een Stromer gekocht voor mijn ww-ritten en vrijwel meteen daarna dit forum gebouwd ;)
Zo zie je maar dat er van iets naars soms iets heel moois kan opbloeien. K*, natuurlijk van het ongeluk; maar fijn dat je er zoiets positiefs van hebt gemaakt!

@AllesStroomt
Ik herken de drang om rustig aan doen zeker! Vandaag nog hing een wielrenner aan mijn wiel met ca 38 km/h tot we de bebouwde kom in gingen; toe zij; sorry ik mag hier maar 30 :-) (reed op gecombineerd fiets/bromfietspad).

Is de pijn beheersbaar en ben je intussen al weer in staat om deel te nemen aan "het normale leven"?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Jjj: vandaag 80 km gefietst met een rustig tempo en op standje 1 en 2. Ik voel niks meer, doms een beetje schrik op hogere snelheid maar dat gaat wel over. Ik volg kine en ben er eigenlijk beter en stabieler in mijn heupen uitgekomen dan voor het ongeval.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

allesstroomt schreef: 14 apr 2019, 18:20 Jjj: vandaag 80 km gefietst met een rustig tempo en op standje 1 en 2. Ik voel niks meer, doms een beetje schrik op hogere snelheid maar dat gaat wel over. Ik volg kine en ben er eigenlijk beter en stabieler in mijn heupen uitgekomen dan voor het ongeval.
Klinkt goed; vooral dat je beter en stabieler in je heupen bent!
Plaats reactie