ST3 wachtruimte

HansA
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2019, 10:12
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 3925

Via KBC lease duurt nummerplaat aanvragen 7-10 werkdagen
dus normaal na aanvraag DIV, zou alles in orde moeten zijn bij FM om binnen 2 weken u fiets uit te leveren.

Blijkbaar nog steeds niet mogelijk via WebDIV, en moet het een manueel proces doorgaan... terwijl ik soms wel lees dat sommige het wel via WebDIV kunnen doen...blijft een raadsel. :-)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

HansA schreef: 12 apr 2019, 08:46 Blijkbaar nog steeds niet mogelijk via WebDIV, en moet het een manueel proces doorgaan... terwijl ik soms wel lees dat sommige het wel via WebDIV kunnen doen...blijft een raadsel. :-)
Volgens mijn agent bij KBC kan webDIV als "autonoom rijden" mee aangekruist is en gezien er nogal altijd onduidelijkheid over bestaat welk vak aangekruist moet worden vinkt de ene het wel en de andere het niet aan waardoor de aanvraag procedure anders verloopt.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daar is geen enkele onduidelijkheid over : in het vak X15 van de aanvraag tot inschrijving dient een kruisje gezet te worden bij "Trapondersteuning en autonoom rijden", er dient een BA Motorrijtuigen afgesloten te worden en de inschrijving kan gebeuren via webDIV.

KBC Lease verzekert de fiets verkeerd.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ach ach ach. Ik schrijf hem in als niet autonoom. Het autonome gedeelte zit in het service menu en ik doe geen service. Maar goed.

Wat zou het snelste zijn. DIV opsturen of zelf gaan aanschuiven op een lokaal kantoor? (Alken)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 12 apr 2019, 09:18 Ach ach ach. Ik schrijf hem in als niet autonoom. Het autonome gedeelte zit in het service menu en ik doe geen service.
Je Stromer heeft een "walk" functie. Deze functie zit niet in het servicemenu verstopt, maar kun je direct op de OMNI display aankiezen. Je fiets rijdt dan autonoom in looptempo, zodat je hem aan de hand mee kunt nemen. Ik gebruikte deze functie als ik op mijn werk de fietsenkelder via een zeer steile trap uit moest lopen.

Ondanks het feit dat de snelheid van deze functie laag is (rond de 5 a 7km/u), wij het unaniem klinkklare onzin vinden dat dit wordt bestempeld als autonomie, en ondanks het feit dat de BE wetgever van plan is om de regelgeving op dit punt aan te passen, is dit voor de Belgische wetgeving nog altijd "autonoom rijden".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 12 apr 2019, 09:35 ondanks het feit dat de BE wetgever van plan is om de regelgeving op dit punt aan te passen, is dit voor de Belgische wetgeving nog altijd "autonoom rijden".
Zo is dat idd, zie deze bijdrage. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bedankt om me nog op dat topic te wijzen. Was ik uit het oog verloren. Ik heb van mijn familiale verzekeraar zwart op wit dat ik automatisch ben mee verzekerd voor een stromer ook als die autonoom kan rijden. Zo staat het er. Dus ik ben alleszins gedekt.

Enfin, het gaat hier om DIV, dienst inschrijvingen. Blijkbaar werken die ambtenaartjes voortaan alleen nog op afspraak. Of kun je toch nog gewoon aan het loket gaan aanschuiven? Ik lees op hun site dat je kunt langskomen zonder afspraak maar dat je aanvraag dan niet direct verwerkt wordt. Ja, wat betekent dat dan? Enfin, afspraak gemaakt voor binnen 14 dagen. Was de eerste mogelijkheid.
Raglan
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2019, 20:15

Ik heb net ook de inschrijving via de makelaar laten doorsturen. Op het inschrijvingsformulier was door de fietshandel al ingevuld dat de fiets niet autonoom kon rijden (X15). Ik heb de makelaar gevraagd om dit toch te veranderen. Ze kon dit via WebDIV echter niet meer wijzigen omdat in WebDIV dat beruchte vak X15 al was ingevuld door een ‘pre-registratie’. Hierdoor kon dit niet meer gewijzigd worden en moet alles op papier verder (heb op papier wel aangegeven dat X15 de autonome functie moet aangekruist worden). Ik vrees dat het proces hierdoor wat meer tijd gaat vragen. (Heb me mentaal voorbereid op enkele weken...)
Wel jammer dat dit door of fietshandel of Stromer (weet niet wie de pre registratie verzorgt) toch systematisch fout wordt doorgegeven. Als dit correct was ingevuld had ik mogelijk vandaag al de plaat kunnen ontvangen... :roll:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Uiteindelijk is het belangrijkste dat je correct verzekerd bent. Of de inschrijving bij div correct staat of niet, dat zal geen verschil maken in je portemonnee bij ongeval met derden. De verzekering kan dat verschil in portemonnee wel maken als puntje bij paaltje komt, letterlijk dan.

Dus: ik laat niet autonoom staan bij div. Ze doen maar. Ik ga niet katholieker zijn dan de paus (=stromer in dit geval).

En nu hebben we meteen enkele extra Vlaamse uitdrukkingen :)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

allesstroomt schreef: 12 apr 2019, 09:55 . Ja, wat betekent dat dan? Enfin, afspraak gemaakt voor binnen 14 dagen. Was de eerste mogelijkheid.
Hoop dat je een afspraak gemaakt hebt voor "geimporteerd voertuig" en niet als "normale aanvraag" anders krijg je van die kwaaie pitbull-ambtenares in Alken nog een veeg uit de pan en word je dossier toch niet direct behandelt. Tot zover mijn ervaring in Alken met het ischrijven van mijn ST3, een verwittigd mens is er twee waard! :roll:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie