Nieuw: de Stromer ST3

Bobke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018, 13:25
Locatie: Antwerpen

De stuurpen ziet er toch wel anders uit dan de ST2, de kabels lijken er in weggewerkt zoals bij de ST5. Maar of die stuurpen nu in hoogte verstelbaar is, zoals hier ergens vermeld, lijkt mij toch niet zo duidelijk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het valt me trouwens op dat Stromer haar doelgroepenbeleid ook eindelijk eens wat meer heeft aangepast richting de realiteit: werd in de persfoto's eerst alleen de ST1 X weggezet als dé Stromer voor de young urbans, en alles erboven voor de zakenmeneren in pak en tuttige vrouwtjes in rokje: nu is Stromer - eerst al via de ST2 Ltd RAW met meneer met baard en leren jack (kennelijk dacht Stromer dat vrouwen deze niet willen ofzo?) - bij de ST3 al een vrouw op een zwart Sport (= heren)model gaan fotograferen, een man bij een witte ST3, en de maatpakken hebben plaats gemaakt voor een spijkerbroek met gaten.

Die gatenbroek hoeft van mij niet, en de modellen lijken me wat jong om een fiets van 7k te kunnen kopen, dus een jaartje of tien aan carrière en dus leeftijd erbij zou denk ik iets meer overeen komen met de werkelijkheid, maar toch: er zit beweging in de zaak en deze foto's werken in ieder geval niet meer op mijn lachspieren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bobke schreef: 01 jul 2018, 22:08 De stuurpen ziet er toch wel anders uit dan de ST2, de kabels lijken er in weggewerkt zoals bij de ST5. Maar of die stuurpen nu in hoogte verstelbaar is, zoals hier ergens vermeld, lijkt mij toch niet zo duidelijk.
Ik zie dat inderdaad ook niet terug.

Vormfactor is duidelijk gebaseerd op de stuurpen van de ST5. Ook de smartphone houder is aanwezig. Maar het gedeelte naar bij het stuur is totaal anders. De koplamp is niet verzonken in de stuur/stuurpencombinatie zoals bij de ST5. Hoe de bekabeling precies geleid wordt bij de ST3 is op deze foto's niet echt goed te zien.

De "klauw" om het stuur vind ik wat lomp. Maar het stuur met een lichte backsweep, daar ben ik heel erg over te spreken! Een recht MTB stuur heeft, behalve een mooi uiterlijk, geen enkele functie op een commuter-bike zoals de Stromer. Een stuur met wat meer backsweep is vele malen prettiger voor de polsen, handen, armen en schouders. Ik ben blij dat Stromer hiervoor gekozen heeft.

Plus: met deze constructie kun je eenvoudig een ander stuur in je ST3 zetten, zodat je deze optimaal aan je eigen fietshouding en voorkeur kunt aanpassen. Dat is bij de ST5 onmogelijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 01 jul 2018, 22:18 Maar het stuur met een lichte backsweep, daar ben ik heel erg over te spreken! Een recht MTB stuur heeft, behalve een mooi uiterlijk, geen enkele functie op een commuter-bike zoals de Stromer. Een stuur met wat meer backsweep is vele malen prettiger voor de polsen, handen, armen en schouders. Ik ben blij dat Stromer hiervoor gekozen heeft.

Plus: met deze constructie kun je eenvoudig een ander stuur in je ST3 zetten, zodat je deze optimaal aan je eigen fietshouding en voorkeur kunt aanpassen. Dat is bij de ST5 onmogelijk.
Inderdaad. Het zijn niet alleen de foto's die dichter bij de realiteit komen, de fiets zelf lijkt daarin ook mee te gaan. Ik vind de keuze om niet ook zo'n ST5 stuur te monteren een goede. Al zal de reden voor Stromer anders zijn dan hoe ik hem zie.
Stromer denkt: dat mooie stuur is alleen voor het topmodel, ik denk: gelukkig blijft er ook een goede Stromer voor mensen die praktisch zijn ingesteld of grote handen hebben en dus bijvoorbeeld de schakelknopjes wat verder weg willen zetten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan hadden ze nog steeds kunnen kiezen voor een recht MTB stuur zoals ook op alle andere Stromers (behalve enkele ST1 varianten) zit. En dat hebben ze niet gedaan. Ik denk echt dat Stromer naar de klant heeft geluisterd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Martin schreef: 01 jul 2018, 11:12 - Brooks zadel(zelfde als de ST2 LTD?)
Ja, maar zo te zien alleen op de groene ST3. Op de witte en de zwarte ST3 zit een ander zadel. Ergo: de groene ST3 is een Limited Edition, kan niet missen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Stromend schreef: 01 jul 2018, 10:41 Datzelfde Brooks Cambium C17 zadel zit ook op de RAW LTD.
De rivets kijken gekleurd en niet zilver :ck:
mhoutman

Stromeur schreef: 01 jul 2018, 19:34
Fietske schreef: 30 jun 2018, 17:57 Tja en dan een budugly koplamp … zo jammer.
Maar wél eentje met high beam / low beam, en dát was tot nu toe alleen voorbehouden aan Stromers die zijn uitgerust met de Supernova M99 PRO. Ik ben enorm voorstander van een grootlicht functie op speed pedelecs, dus ik ben hier wel blij mee. En het design is niet zo lelijk als het "vogelhuisje" op de ST1 X.

Persoonlijk vind ik ook dat Supernova mooiere koplampen maakt, maar onder de streep gaat het mij bij verlichting toch echt om de veiligheid, en daarmee heeft Stromer op papier met de koplamp op de ST3 toch weer een hele goeie stap in de juiste richting gezet.
Over de smaak Valt niet te twisten en uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen met de nieuwe keuze.

Onder de streep telt voor mij ook een stuk kwaliteitsbeleving mee zeker als je praat over een fiets van 7k. De SLX shifters en verlichting Zijn weer een voorbeeld van het beknibbelen waar de fietsindustrie zo goed in is :bh:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het is niet verstandig om op kwaliteit te beknibbelen. Stromer maakt hier dan ook een verkeerde keuze. Van een fiets in het topsegment verwacht je immers dat deze is afgemonteerd met topkwaliteit.
Witte ST3 van maart 2019
Tomic
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2018, 14:13
Locatie: Bussum

Yorka schreef: 01 jul 2018, 10:27
J3R schreef: 01 jul 2018, 08:02 Zie zes icoontjes op het Omni display; is dat vanaf mj. 2018(?), ik heb er namelijk vijf.
En Brooks zadel(?)
Op de ST5 zijn er ook 6.
Het zesde icoontje is om de batterij behuizing open te maken. Dit kan alleen op de ST3 en ST5.
Stromer ST2 814wh, Brooks zadel, Strakke bodyfloat, XLC Stuurpen - 26 KM ww. en vele km's privé...
Plaats reactie