Trapper raakt standaard ST3

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Is het scharnierpunt van je standaard ("inwendig") 100 % proper en goed gesmeerd ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat is het niet. Zit speling op dat ding en komt van zijn plek. Prutswerk.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas, ja alles is schoon. Het is zoals Daniel het zegt: er zit speling in en komt van zijn plek. Omdat er weinig ruimte zit tussen het uiteinde van de crank en de poot van de standaard., volgt snel contact.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Mijn standaard stond ook los, FM heeft de bout met loctite geborgd en ondertussen blijft ie toch al 500km vast maar ik hou het nauwgezet in het oog bij elke wasbeurt.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Heb ik ook last van gehad, al vanaf het begin. De dealer heeft toen de standaard vervangen.
Met deze ook weer hetzelfde probleem. Binnenkort rijd ik even langs en dan vervangen ze deze door (oude) model dat uit zichzelf inklapt. Die heeft een stijvere/ stuggere veer en zou dan beter moeten blijven zitten.
Dan maar zo'n inklap ding dan iedere keer tijdens het fietsen met mijn hak de standaard terug duwen na iedere hobbel.
Hoe duur was zo'n stromer ook al weer??? :aq
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zippybikky schreef: 20 mei 2019, 12:15 Binnenkort rijd ik even langs en dan vervangen ze deze door (oude) model dat uit zichzelf inklapt. Die heeft een stijvere/ stuggere veer en zou dan beter moeten blijven zitten.
Het duurt hoogstens wat langer voordat je weer hetzelfde probleem krijgt. Ik heb een ST1 X gehad waarvan de terugverende standaard op een gegeven moment lam werd. Veerde eerst niet meer terug en kort daarna begon de trapper er tegenaan te tikken:

viewtopic.php?f=8&t=558&p=9917&hilit=st ... ebie#p9890

viewtopic.php?f=15&t=955&p=17150&hilit= ... bie#p17095

viewtopic.php?f=14&t=1319&p=25305&hilit ... bie#p25305

Etc. etc.

Bovendien loop je met een automatisch terugverende standaard het risico dat je Stromer omvalt als iemand anders hem verplaatst die niet weet dat de standaard dan meteen inklapt. Je zou niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 20 mei 2019, 13:04 Bovendien loop je met een automatisch terugverende standaard het risico dat je Stromer omvalt als iemand anders hem verplaatst die niet weet dat de standaard dan meteen inklapt. Je zou niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt.
Of als iemand er een beetje tegenaan tikt, net hard genoeg om even geen gewicht meer op het standaard te hebben. Mijn fiets is zo een paar keren omgevallen, gewoon omdat het soms wat wringen is tussen meerdere geparkeerde fietsen... Ondertussen heb ik een gewoon standaard op mijn fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het opnieuw vastmaken met Loctite 248 heeft ertoe geleid dat ik (weer even ??) van dat getik af ben.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Zou het niet kunnen zijn dat je standaard doorgeplooid is? Dan staat je fiets iets schuiner als ervoor.
Dit heb ik ook al bij andere fietsen voorgehad als ik op de fiets ging zitten als hij nog op de standaard stond.
Dan kan het zijn dat de standaard "breder" wordt en de trapper raakt.
Eventjes voorzichtig terugplooien kan de oplossing zijn.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Nee, dat is het vooralsnog niet. Het opnieuw vastmaken heeft het probleem vooralsnog opgelost.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie