Klever X Speed versus Stromer ST1 X
Bedankt Dommel-X voor je bijdrage. We wisten al dat de X speed wat meer stroom verbruikt en daarmee de actieradius beperkt maar de fiets ondersteunt inderdaad als de beste, en daar gaat het uiteindelijk allemaal om, en biedt veel fietscomfort. Houd ons hier op de hoogte van verdere bevindingen en we horen graag wanneer je de 850 Wh accu geleverd krijgt.
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Ik word ook yellow bird ( uit Sesamstraat) genoemd al ik op mijn Stromer zit en heb dezelfde insteek als jij, ik wil ook zichtbaar zijn voor mede weggebruikersIk overdrijf graag in veiligheid, want op de fiets (net als op m'n motor trouwens) ben ik een "gele fluo vlek" in het verkeer (fluogele helm - met leds voor en achter (voor als 't donker is) - fluogele T-shirt, fluogele kousen, fluogele fietshandschoentjes) en dat gecombineerd met 2 bijkomende strobe-led-spots op het stuur. Baat het niet, schaadt het niet : ik wil er minstens alles aan gedaan hebben dat anderen me zien in het verkeer. En als ik zelf op m'n fiets zit, zie ik zelf dat eigen fluo-gele geweld niet ... hopelijk een ander wel!
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Drommel, welkom. Hopelijk ga je veel plezier beleven aan je prachtige Klever.
Die strobe LED's zijn echt niet nodig om gezien te worden en om zelf te kunnen zien helpen ze ook al helemaal niks als je het mij vraagt, en zeker niet als je +40km/u fietst.
Dus baten... Nope, Schaden... helaas wel.
Ik snap echt het nut niet van die "vervelende" flikkerende LED lampjes niet. Bij mijn weten heeft de Klever best goede verlichting.Dommel-X schreef: ↑19 mei 2018, 12:06 Ik overdrijf graag in veiligheid, want op de fiets (net als op m'n motor trouwens) met leds voor en achter (voor als 't donker is) en dat gecombineerd met 2 bijkomende strobe-led-spots op het stuur. Baat het niet, schaadt het niet : ik wil er minstens alles aan gedaan hebben dat anderen me zien in het verkeer. En als ik zelf op m'n fiets zit, zie ik zelf dat eigen fluo-gele geweld niet ... hopelijk een ander wel!
Voorlopig geen spijt van de aankoop ...
Die strobe LED's zijn echt niet nodig om gezien te worden en om zelf te kunnen zien helpen ze ook al helemaal niks als je het mij vraagt, en zeker niet als je +40km/u fietst.
Dus baten... Nope, Schaden... helaas wel.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Johan.vd
- Pro
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
- Locatie: België, Vlaams-Brabant
- Merk SP: Klever X speed 2018
- Km-stand: 32000
Mooi verslagje Dommel X, gelukkig is het positief nieuws over de Klever. Heb mij gisteren ook een Klever X-Speed,L, grijs besteld met de 850 wh batterij.( Die er waarschijnlijk nog niet zal bij zijn maar achteraf mag worden omgeruild)
De X-speed zou normaal half juni moeten binnenkomen.
Gisteren was het mijn "Klever X Speed versus Stromer ST1 X" moment ,ben ze beiden gaan testen bij een winkel in Geel.
De X-speed stond buiten aan de winkelen te blinken, eigenlijk was het een beetje liefde op het eerste zicht. Moet toegeven dat ik al vertrokken was met een voorkeur voor de X speed aan de hand van de specificaties en alles wat ik gelezen en gezien had.
Ook wel een beetje afgeschrikt over de verhalen van de mankementjes, aan de Stromer's die in mijn ogen aan een fiets van deze prijsklasse niet zouden mogen gebeuren of toch in mindere maten.
Eerst de Klever getest, ik zat helemaal goed . Spijtig dat de batterij bijna leeg was. In stand 2 kon ik heel aangenaam 40 a 42 km/u halen in stand 3 ging hij lekker snel naar de 45 zelfs effe 46 km/u . Dus ja de testrit heeft m,n voorkeur nog wat versterkt.
Daarna een toertje met de ST1 X , het was een kleiner comfort model , reed ook als een zonnetje . Het voelde wat verfijnder aan , in stand 3 had ik wel maar het gevoel dat ik dezelfde ondersteuning kreeg als bij de Klever op stand 2, zal waarschijnlijk wel met de instelling te maken hebben ,
Buiten m,n buikgevoel, heeft de verende voorvork, de grotere wielen ,het gemak waarmee de batterij kan worden weg genomen. Het design dat niet mee gaat met de Mainstream en niet al te veel toeters en bellen mijn keuze voor de X-Speed bepaald. Nu nog een maandje wachten , en dan kan de test pas echt beginnen.
De X-speed zou normaal half juni moeten binnenkomen.
Gisteren was het mijn "Klever X Speed versus Stromer ST1 X" moment ,ben ze beiden gaan testen bij een winkel in Geel.
De X-speed stond buiten aan de winkelen te blinken, eigenlijk was het een beetje liefde op het eerste zicht. Moet toegeven dat ik al vertrokken was met een voorkeur voor de X speed aan de hand van de specificaties en alles wat ik gelezen en gezien had.
Ook wel een beetje afgeschrikt over de verhalen van de mankementjes, aan de Stromer's die in mijn ogen aan een fiets van deze prijsklasse niet zouden mogen gebeuren of toch in mindere maten.
Eerst de Klever getest, ik zat helemaal goed . Spijtig dat de batterij bijna leeg was. In stand 2 kon ik heel aangenaam 40 a 42 km/u halen in stand 3 ging hij lekker snel naar de 45 zelfs effe 46 km/u . Dus ja de testrit heeft m,n voorkeur nog wat versterkt.
Daarna een toertje met de ST1 X , het was een kleiner comfort model , reed ook als een zonnetje . Het voelde wat verfijnder aan , in stand 3 had ik wel maar het gevoel dat ik dezelfde ondersteuning kreeg als bij de Klever op stand 2, zal waarschijnlijk wel met de instelling te maken hebben ,
Buiten m,n buikgevoel, heeft de verende voorvork, de grotere wielen ,het gemak waarmee de batterij kan worden weg genomen. Het design dat niet mee gaat met de Mainstream en niet al te veel toeters en bellen mijn keuze voor de X-Speed bepaald. Nu nog een maandje wachten , en dan kan de test pas echt beginnen.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Gefeliciteerd met je aankoop Johan.vd. Ik wens je superveel veilige en probleemloze kilometers met je aanwinst
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Heerlijke fiets, goede keuze. Veel veilige kilometers toegewenst!Johan.vd schreef: ↑20 mei 2018, 00:24 Mooi verslagje Dommel X, gelukkig is het positief nieuws over de Klever. Heb mij gisteren ook een Klever X-Speed,L, grijs besteld met de 850 wh batterij.( Die er waarschijnlijk nog niet zal bij zijn maar achteraf mag worden omgeruild)
De X-speed zou normaal half juni moeten binnenkomen.
Gisteren was het mijn "Klever X Speed versus Stromer ST1 X" moment ,ben ze beiden gaan testen bij een winkel in Geel.
De X-speed stond buiten aan de winkelen te blinken, eigenlijk was het een beetje liefde op het eerste zicht. Moet toegeven dat ik al vertrokken was met een voorkeur voor de X speed aan de hand van de specificaties en alles wat ik gelezen en gezien had.
Ook wel een beetje afgeschrikt over de verhalen van de mankementjes, aan de Stromer's die in mijn ogen aan een fiets van deze prijsklasse niet zouden mogen gebeuren of toch in mindere maten.
Eerst de Klever getest, ik zat helemaal goed . Spijtig dat de batterij bijna leeg was. In stand 2 kon ik heel aangenaam 40 a 42 km/u halen in stand 3 ging hij lekker snel naar de 45 zelfs effe 46 km/u . Dus ja de testrit heeft m,n voorkeur nog wat versterkt.
Daarna een toertje met de ST1 X , het was een kleiner comfort model , reed ook als een zonnetje . Het voelde wat verfijnder aan , in stand 3 had ik wel maar het gevoel dat ik dezelfde ondersteuning kreeg als bij de Klever op stand 2, zal waarschijnlijk wel met de instelling te maken hebben ,
Buiten m,n buikgevoel, heeft de verende voorvork, de grotere wielen ,het gemak waarmee de batterij kan worden weg genomen. Het design dat niet mee gaat met de Mainstream en niet al te veel toeters en bellen mijn keuze voor de X-Speed bepaald. Nu nog een maandje wachten , en dan kan de test pas echt beginnen.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Leuk om te lezen dit vergelijk van de Klever met de ST1X en goed dat er ook wat concurrentie komt.
Vraag me af hoe de X Speed zich houdt t.o.v. de ST2:
- geluid motor
- 49Nm/600 watt piek vs. 40Nm/500 watt nominaal en 800 watt piek
- rij beleving
- storingsgevoeligheid en kwaliteit fiets
- levensduur accu's
- garantie/service
etc.
Vraag me af hoe de X Speed zich houdt t.o.v. de ST2:
- geluid motor
- 49Nm/600 watt piek vs. 40Nm/500 watt nominaal en 800 watt piek
- rij beleving
- storingsgevoeligheid en kwaliteit fiets
- levensduur accu's
- garantie/service
etc.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Ik vraag me af of die 600 Watt geen nominaal vermogen is want de ondersteuning van de X speed gaat richting die van de ST2s (2017). Ook het stroomverbruik ligt hoger dan de ST2/ST2s.
De rijbeleving is zeer goed, je rijdt met gemak naar/over de 45km/uur en die snelheid is langdurig vol te houden. De fiets voelt stabiel, uitstraling van het bijzondere ontwerp draagt bij aan rijplezier. Als blijkt dat de bouwlamp daadwerkelijk "eenvoudig" op de Klever geplaatst kan worden (lees: door FM met behoud van garantie) en men eindelijk kan beginnen met de levering van de 850 Wh accu dan staat er toch wel een dijk van een fiets.
Volgens de gegevens op de site van Klever zou het om max vermogen gaan: Power (max) 600 W
https://www.klever-mobility.com/nl/klev ... e/x-speed/
Wat dan het nominale vermogen zou zijn (Biactron V2 motor ) zie ik niet staan. Volgens mij is dit dezelfde motor als in de Klever S45; echter die staat weer op max. 500 watt en max 41 Nm.
Ben daarom uitermate benieuwd naar een rij-ervaring vergelijking van de X-Speed (met 850 Wh accu) en de ST2
https://www.klever-mobility.com/nl/klev ... e/x-speed/
Wat dan het nominale vermogen zou zijn (Biactron V2 motor ) zie ik niet staan. Volgens mij is dit dezelfde motor als in de Klever S45; echter die staat weer op max. 500 watt en max 41 Nm.
Ben daarom uitermate benieuwd naar een rij-ervaring vergelijking van de X-Speed (met 850 Wh accu) en de ST2
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Die 600W is zeker geen maximaal vermogen. Om meerdere redenen:J3R schreef: ↑20 mei 2018, 12:19 Volgens de gegevens op de site van Klever zou het om max vermogen gaan: Power (max) 600 W
https://www.klever-mobility.com/nl/klev ... e/x-speed/
Wat dan het nominale vermogen zou zijn (Biactron V2 motor ) zie ik niet staan. Volgens mij is dit dezelfde motor als in de Klever S45; echter die staat weer op max. 500 watt en max 41 Nm.
Ben daarom uitermate benieuwd naar een rij-ervaring vergelijking van de X-Speed (met 850 Wh accu) en de ST2
- in mijn proefrit met de 570Wh accu had ik de accu in een goeie 45 minuten plat. Als 600W het max vermogen zou zijn *en* ik continue dat max vermogen zou trekken dan zou ik 57 minuten moeten kunnen fietsen.
- de fiets ondersteund steviger dan mijn fiets, welke een 500W continue en 1000W piekvermogen heeft.
Als ik zou moeten schatten (dit is dus zeker niet nauwkeurig) zou ik zeggen 600W continue en 1100W piek. Waarbij de motor vaak rond de 800W levert.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]