Klever X Speed versus Stromer ST1 X
-
- Rookie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 jul 2018, 17:13
Deze week de rit Amersfoort - Utrecht samen met iemand , op een ST2, gereden. Ik had het idee dat zijn inspanning, om continue rond de 45 te blijven rijden, hoger lag dan bij mij op de X Speed. Dit terwijl bij mij de ondersteuning nog niet op max stond. Tot nu nog erg tevreden over de X Speed en de marketing machine maakt overuren. Iedere dag is er wel iemand die even de X Speed wil ervaren en allemaal komen ze met een big smile terug.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
De L versie is precies even groot als de grootste Stromer, dus als je daar prima op zit is dat bij de X-Speed waarschijnlijk ook in orde te krijgen. Maar verder is er geen antwoord op jouw vraag te geven: da's nogal afhankelijk van jouw lichaamsbouw. Heb je een "normale" verdeling in jouw lijf of heb je juist relatief lange benen of juist relatief korte benen, etc. Ik zit met relatief korte benen en lange rug en 1.98m lang op de grootste modellen Stromer en Klever niet goed. Maar er is hier ook iemand die het grootste model ST1x heeft en 1.99m lang is.
Ofwel:
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Niet direct een objectieve meting, die ondersteuningsverschillen. Hangt ook van de fitheid van fietser ondermeerBartstellaard schreef: ↑18 okt 2018, 10:50 Deze week de rit Amersfoort - Utrecht samen met iemand , op een ST2, gereden. Ik had het idee dat zijn inspanning, om continue rond de 45 te blijven rijden, hoger lag dan bij mij op de X Speed. Dit terwijl bij mij de ondersteuning nog niet op max stond. Tot nu nog erg tevreden over de X Speed en de marketing machine maakt overuren. Iedere dag is er wel iemand die even de X Speed wil ervaren en allemaal komen ze met een big smile terug.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
iemand enig idee hoeveel km je minimum haalt met de 850w batterij op volle snelheid met . ik ben aan het overwegen om hem aan te kopen. ik heb nu een qwic rd10speed maar zit altijd op mijn laatste streepje dat zelfs gaat flikkeren op 34km. bang dat dit de winter niet zal lukken
Ik heb de fiets getest gedurende 20 km, met de 500Wh batterij. Gemiddelde GPS-snelheid (dus niet wat de fiets zegt, effectieve snelheid volgens Garmin) van 41,5 km/h, bij 2°C buiten; windstil, gemengd standje 2 en 3 . Ik kwam toen op een range van 35km volgens de indicator; Met een 850Wh batterij denk ik dat je zo goed als altijd 40-50 km kan afleggen, tenzij in echt extreme omstandigheden (erg koud en 5 Bft wind-op en volle ondersteuning)janno schreef: ↑31 okt 2018, 20:52 iemand enig idee hoeveel km je minimum haalt met de 850w batterij op volle snelheid met . ik ben aan het overwegen om hem aan te kopen. ik heb nu een qwic rd10speed maar zit altijd op mijn laatste streepje dat zelfs gaat flikkeren op 34km. bang dat dit de winter niet zal lukken
Is het niet goedkoper om gewoon een tweede batterij aan te schaffen?
Autonomie hangt natuurlijk ook af van jouw conditie, fietshouding en gewicht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De 850Wh accu's worden pas sinds eind september mondjesmaat uitgeleverd, dus er is nog niet heel veel over bekend. Maar op basis van wat ik lees van gebruikers, is de actieradius zo rond de 40km onder de huidige omstandigheden. Het zal nog wel wat minder worden als het gaat vriezen.
De X-Speed is momenteel overigens bepaald niet vrij van kinderziektes. Op zich begrijpelijk, want het is een vrij nieuw model en bij Stromer gebeuren deze dingen ook. Volgens mij doen ze bij Klever ook echt hun best om de boel goed op de rit te krijgen. Maar mijn advies is daarom wel om een dealer uit te kiezen die goede en snelle service levert.
De X-Speed is momenteel overigens bepaald niet vrij van kinderziektes. Op zich begrijpelijk, want het is een vrij nieuw model en bij Stromer gebeuren deze dingen ook. Volgens mij doen ze bij Klever ook echt hun best om de boel goed op de rit te krijgen. Maar mijn advies is daarom wel om een dealer uit te kiezen die goede en snelle service levert.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik kan geen Klever-dealer aanbevelen. De dealer in een nabijgelegen plaats bakt er voor mij niets van qua service: om een proefrit met een B45 te maken moet ik zelf maar even contact leggen met Klever... ofwel weer een dealer die liever niet verkoopt...
Ik haalde 35 km met de Klever en de kleine batterij, en zoals hierboven al aangegeven, ook niet erg traag; en toen was het 2°C. Ik snap echt niet hoe mensen maar 40 km uit die 850h batterij halen;Stromeur schreef: ↑31 okt 2018, 21:07 De 850Wh accu's worden pas sinds eind september mondjesmaat uitgeleverd, dus er is nog niet heel veel over bekend. Maar op basis van wat ik lees van gebruikers, is de actieradius zo rond de 40km onder de huidige omstandigheden. Het zal nog wel wat minder worden als het gaat vriezen.
De X-Speed is momenteel overigens bepaald niet vrij van kinderziektes. Op zich begrijpelijk, want het is een vrij nieuw model en bij Stromer gebeuren deze dingen ook. Volgens mij doen ze bij Klever ook echt hun best om de boel goed op de rit te krijgen. Maar mijn advies is daarom wel om een dealer uit te kiezen die goede en snelle service levert.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)