Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Same here.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Laatst op weg naar mijn werk lekker relaxed met 43 op de teller werd ik toch vrij vlot ingehaald door een Klever X Speed :oops: Ik heb hem maar laten gaan. Ik wilde mijn accu sparen die ochtend en het was ook de eerste dag na 2 weken vakantie en niet fietsen.
Volgende keer laat ik dat natuurlijk niet gebeuren :mrgreen:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Collega heeft een eerste probleempje met zijn Klever, die dus ook niet helemaal waterdicht blijkt. Na een flink onweer vrige week bleek dat er wat condens in het display zat, deze week display onleesbaar en haperende ondersteuning.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat "jaren 80 Casio display" wil je toch niet hebben, dus weinig aan verloren ;p
Oh nee, de fiets doet het dan niet meer... da's wel jammer :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Tomasj schreef: 06 jun 2018, 20:53 Collega heeft een eerste probleempje met zijn Klever, die dus ook niet helemaal waterdicht blijkt. Na een flink onweer vrige week bleek dat er wat condens in het display zat, deze week display onleesbaar en haperende ondersteuning.
Bemoedigende post :mrgreen: ik zal mijn huidige zelfbouw semi niet gehomologeerde (Speed) Pedelec , van welgeteld 1300 eurokes. Die al twee jaar door alle weertype heeft gebold( 7000km) wordt afgespoten met de hoge drukreiniger. En nog nooit één elektrische probleempje heeft gehad maar houden als reserve zeker :roll: Tegen dat m,n dure gehomologeerd Speed Pedelec (als hij geleverd geraakt tenminste) met het mooie nummerplaatje defect bij de fietsen maker staat. :bu:

Ne mens moet er wat voor over hebben om reglementair te fietsen.....
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Johan.vd schreef: 06 jun 2018, 21:38 Ne mens moet er wat voor over hebben om reglementair te fietsen.....
:lol:
Inderdaad! Maar mijn legale, gehomologeerde SP doet het ook al meer dan 3 jaar helemaal perfect... En die heeft ondertussen ook enorme bakken met regen over zich heen gehad.
Alleen heb ik me nooit aan een hogedruk reiniger gewaagd. Voor de rest: regen van meer dan 50 mm/uur, hagel, sneeuw, 38 graden Celcius, ... Heeft hij allemaal zonder kraken of piepen getrotseerd :ba
behalve dan de remmen, die willen wel piepen en krijsen met regen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Tomasj schreef: 06 jun 2018, 20:53 Collega heeft een eerste probleempje met zijn Klever, die dus ook niet helemaal waterdicht blijkt. Na een flink onweer vrige week bleek dat er wat condens in het display zat, deze week display onleesbaar en haperende ondersteuning.
Ik ben dit probleem op het Duitse pedelec forum al een paar keer tegengekomen. Hopelijk gebeurt het niet bij mij. De oplossing is wel heel simpel: nieuw display.

Bij mijn vorige Bosch SP zat er ook steevast condens in het display, maar dit had geen invloed op het rijgedrag.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

BMartens schreef: 17 jun 2018, 19:28 Ik ben dit probleem op het Duitse pedelec forum al een paar keer tegengekomen. Hopelijk gebeurt het niet bij mij. De oplossing is wel heel simpel: nieuw display.

Bij mijn vorige Bosch SP zat er ook steevast condens in het display, maar dit had geen invloed op het rijgedrag.
Ik lees dit wel vaker: condens en zo in het display van verschillende modellen e-bike en speed pedelec. Ik snap dit echt niet: beide soorten e-bikes zijn *fietsen*. Fietsen moeten dusdanig gemaakt zijn dat je door weer en wind heen kunt, daar moeten ze tegen kunnen.

Ik zou het niet accepteren. Hoe je het ook wendt of keert: vocht in het display is niet goed voor de daar aanwezige electronica. Een fiets moet daar gewoon tegen kunnen! Het wordt anders als je met hogedrukspuit aan de gang bent geweest, maar een flinke stormbui met windkracht 6 en 30mm/uur regen moet gewoon fluitend getrotseerd worden.

En als je nu een e-bike van 475 Euro bij de Ikea gekocht hebt dan kun je nog verwachten dat het een en ander niet helemaal perfect is. Maar we hebben het hier over fietsen van 3500-10000 Euro...
Laatst gewijzigd door FreddyH op 17 jun 2018, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kolo
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2018, 18:19

Beste leden,
Beste Klever gebruikers,

Heeft er iemand al communicatie gekregen / gehoord betreffende de 850 wh batterij van de Klever X-speed ?
Als alles volgens plan verloopt mag ik mijn Klever volgende week gaan afhalen bij mijn FM. Ik vermoed dat ik de zware batterij nog niet mee krijg. Aangezien mijn wwv 45 km is, zal ik wellicht met een reserve-batterij moeten sleuren :cry:

Grtn,

Koen
Klever X-speed (in bestelling), 850 wh batterij, Ergotec zadelvering
Plaats reactie