Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik weet van de jongens van Vietz dat ze graag aan de slag gaan met vervanging achterwiellagers van Stromer. Dit hebben ze ook aan het management van Stromer voorgesteld. Daar is (nog) niet positief op gereageerd.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Wat is de befoeling? Ons van de Stromer te halen? Gaat niet lukken. :lol:
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 20 jun 2020, 09:46 Ik zag op het internet diverse meldingen van breuken thv de las tss frame / zadelbuis bij de X Speed passeren ... werd het frame ondertussen verstevigd op die plaats én is er al wat meer geweten over het standpunt van Klever voor wat betreft het behoud van de garantie na de montage van een geveerde zadelpen ?
Eén van de huidige testers knalt blijkbaar rond met een Kinekt op "zijn" X Speed Pinion ... :mrgreen:

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat slot onderaan dat lekker alle blerf opvangt zal zo wel soepel blijven werken :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 04 jul 2020, 22:28 Eén van de huidige testers knalt blijkbaar rond met een Kinekt op "zijn" X Speed Pinion ... :mrgreen:
Oei.

Ik hoop dat de berijder niet al te zwaar is, want die pen gaat zo te zien niet heel ver het frame is. Misschien vond Klever het goed? Geen idee, ik kan het me nauwelijks voorstellen. Ik zou het iig nooit doen bij een bike die niet van mij is, niet met dit frame-ontwerp.

Het zadel is ook anders dan dat op mijn tester, al heb ik deze volgens mij ook al op een andere demo zien zitten. Het mijne is conform spec. En ik zie een van boven tot onder ingetapete bagagedrager. Geen idee waarom, want de lak van de drager houdt het hier vooralsnog prima met een Ortlieb Backroller Classic eraan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 05 jul 2020, 01:52 Het zadel is ook anders dan dat op mijn tester, al heb ik deze volgens mij ook al op een andere demo zien zitten. Het mijne is conform spec.
Volgens mij is dat het standaard zadel van de "gewone" X Speed ... vermoedelijk rijdt de tester dus met die Kinekt op zijn eigen SP en heeft ie zadel + Kinekt overgezet op de test X Speed Pinion.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Lijkt me toch dat klever het frame wel geschikt moet kunnen maken voor deze kleine excentrische belasting. Of mag je ook niet teveel achterop het zadel zitten :bj Maar een kleine versteviging in het materiaal of een kleine driehoek ervoor en je bent er. Zijn veel meer fietsen met een lage bovenbuis die hier wel een oplossing voor hebben zonder dat dit ten koste van het ontwerp hoeft te gaan.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

O.a. de Flyer Upstreet6 heeft (op sommige foto's) zo'n versterking :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Frankdv
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2020, 21:50

Golvas schreef: 04 jul 2020, 22:28
Golvas schreef: 20 jun 2020, 09:46 Ik zag op het internet diverse meldingen van breuken thv de las tss frame / zadelbuis bij de X Speed passeren ... werd het frame ondertussen verstevigd op die plaats én is er al wat meer geweten over het standpunt van Klever voor wat betreft het behoud van de garantie na de montage van een geveerde zadelpen ?
Eén van de huidige testers knalt blijkbaar rond met een Kinekt op "zijn" X Speed Pinion ... :mrgreen:

Afbeelding
Ik heb idd de kinekt bodyfloat gemonteerd op de pinion test fiets.
Zelf rij ik met de x speed model 2019 en was een van de eerste dingen die ik gemonteerd heb (ik zou niet meer zonder kunnen). Belangrijk is dat de zadelpen diep genoeg in het frame zit, dit staat ook beschreven in de handleiding.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de handleiding staat ook dit. Heeft Klever je toestemming gegeven voor het monteren van deze - niet door Klever zelf aangeboden - zadelpen?

Klever onderdelen.png
Klever onderdelen.png (126.15 KiB) 3409 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie