Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromeur schreef: ↑22 jun 2020, 16:59
De officiële optionele geveerde zadelpen die Klever toestaat op de X-Speeds is een Satori ELEGANCE-LT. (Heb ik nagevraagd.) Dat is een budget-pogo-stick type veerpen waar ik persoonlijk niks van moet hebben.
Idem. Zijn nutteloze prut dingen.
Stromeur schreef: ↑22 jun 2020, 16:59Paralellogram geveerde zadelpennen zoals de Cane Creek Thudbuster, Kinekt Seatpost, Suntour SP12-NCX etc. gaan 'm niet worden op de X-Speed. Los van dat het niet mag van de wetgever en van Klever, is het risico dat de boel het begeeft echt te groot bij dit specifieke frame-ontwerp.
Grappig... De X-Speed waarop ik heb testgereden had dat Crane Creek ding erop zitten. Dat was wel in 2018, wellicht dat er daarna dingen veranderd zijn (of de winkel in kwestie luisterde niet naar het Klever standpunt).
Op zich geen ramp dat die Crane Creek Thudbuster niet mag, daar mis je weinig aan
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
FreddyH schreef: ↑22 jun 2020, 18:38
of de winkel in kwestie luisterde niet naar het Klever standpunt
Dat zou heel goed kunnen. Werd door Stromer dealers immers ook massaal gedaan totdat de Kinekt Seatpost (destijds BodyFloat) gehomologeerd werd. Alleen met het Stromerframe waren/zijn de risico's op een gescheurd frame vele malen kleiner. Er rijden honderden Stromer-eigenaren probleemloos rond met een BodyFloat op hun ST1 X, ST2 en St2 S (waaronder ikzelf).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wat is het probleem van een verende zadelpen? Als je met en vaste of verende pen rijdt zit je horizontaal en verticaal op dezelfde afstand vanaf het frame. De uitgeoefende krachten op het frame zijn dan ook gelijk.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Zo word ik bijvoorbeeld onzettend blij van het smalle stuur (66cm) met lichte backsweep: het rijdt comfortabeler, is beter voor je polsen en je zit aerodynamischer dan met een (breder) MTB stuur. (Niet voor niks dat Stromer inmiddels ook overstag is en dit soort sturen aanbiedt.)
Op het gemak de reviews aan het lezen.
Deze zin kwam ik tegen op pagina 1 ; Stromer biedt toch alleen een flatbar, de standaard en een 20mm riser aan? Of is er nog iets smallers bij gekomen?
Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Edgecrusher schreef: ↑30 jun 2020, 13:30
Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Zo word ik bijvoorbeeld onzettend blij van het smalle stuur (66cm) met lichte backsweep: het rijdt comfortabeler, is beter voor je polsen en je zit aerodynamischer dan met een (breder) MTB stuur. (Niet voor niks dat Stromer inmiddels ook overstag is en dit soort sturen aanbiedt.)
Op het gemak de reviews aan het lezen.
Deze zin kwam ik tegen op pagina 1 ; Stromer biedt toch alleen een flatbar, de standaard en een 20mm riser aan? Of is er nog iets smallers bij gekomen?
Nee, niks smallers, maar wel meer toegespitst op de wensen van gebruikers en een gezonde fietshouding op een commuter-bike, qua soort stuur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher schreef: ↑30 jun 2020, 13:30
Stuur gewoon links en rechts inkorten Met een pijpensnijder tot de gewenste maat? Fysisch is het stuur dan zelfs steviger. Bij veel sturen staan er zelfs afkortstreepjes op gedrukt.
Dag garantie, dag typegoedkeuring.
Hoi, fijn stuur.
Remmen is angst, gang is alles. Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.