Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Dank je voor het snelle antwoord, ik vermoedde het al, maar zocht ook naar zichtbare verschillen tussen het oude frame en het nieuwe frame :D

Morgenochtend nog een mooie rit om de fiets weer terug te brengen bij de dealer. Was wel goed testweer de afgelopen dagen met al die wind en de regen :bp:
ocra

Dat plaatje lijkt me toch geen verschillende plaatjes te zijn van de verschillende maten? Ziet er ook anders afgewerkt uit moet ik eerlijk bekennen.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

ocramarco schreef: 07 jul 2020, 07:36 Dat plaatje lijkt me toch geen verschillende plaatjes te zijn van de verschillende maten? Ziet er ook anders afgewerkt uit moet ik eerlijk bekennen.
Je maakt ook niet voor niets prototypes/testmodellen. Daar wil je dingen van leren die je vervolgens toepast in de productie. Dus dat vroege modellen afwijken van nieuwere exemplaren is alleen maar goed. Dan hebben ze verbeterslagen doorgevoerd.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup.

Mijn test-exemplaar is wel echt nagelnieuw, is door de mensen van Klever uit de doos gehaald, geassembleerd en bij mij thuis afgeleverd. Het is er dus niet eens eentje die al op beurzen ofzo had gestaan, er zaten zelfs amper vingerafdrukken op.

Van Stromer heb ik van de ST5 bijvoorbeeld wel vijf varianten gezien (waaronder een eerste op Eurobike 2017 bijna een jaar voordat hij leverbaar werd, tien stuks op Circuit Zandvoort met allemaal met kleine onderlinge verschillen, twee uit de eerste batch demo's die bij de grotere dealers werden weggezet pal voordat-ie echt leverbaar werd etc.). Die 5-en verschilden allemaal op grotere en kleinere punten van hoe hij uiteindelijk op de markt is gebracht.

Ik denk dat de Klever tester die ik hier heb staan de bike is zoals hij binnenkort de markt op komt. Deze is namelijk helemaal "af". Dus de foto's op o.a. pagina 1 van dit topic zijn het meest relevant voor wie overweegt om er eentje te kopen. En dit is dus een M.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Bastiaan schreef: 07 jul 2020, 08:41
ocramarco schreef: 07 jul 2020, 07:36 Dat plaatje lijkt me toch geen verschillende plaatjes te zijn van de verschillende maten? Ziet er ook anders afgewerkt uit moet ik eerlijk bekennen.
Je maakt ook niet voor niets prototypes/testmodellen. Daar wil je dingen van leren die je vervolgens toepast in de productie. Dus dat vroege modellen afwijken van nieuwere exemplaren is alleen maar goed. Dan hebben ze verbeterslagen doorgevoerd.
Dat klopt zit er zelf middenin maar dan is het niet alleen het verschil in grootte zoals Stromeur lijkt te zeggen in paar posts hierboven.
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

ocramarco schreef: 07 jul 2020, 09:34 Dat klopt zit er zelf middenin maar dan is het niet alleen het verschil in grootte zoals Stromeur lijkt te zeggen in paar posts hierboven.
Dat is een stukje spraakverwarring denk ik. Ik las het als dat de uitstekende framebuis het verschil is tussen de M en L. Niet die boutjes aan de achterkant. Dat is het verschil tussen proto en een vermoedelijk productie exemplaar.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 06 jul 2020, 15:46 De Redshift is niet goedgekeurd voor op de Stromer.
Grappig QICQ bied hem nu wel gratis aan op de ST3
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. En daar zullen wel meer dealers mee komen. De BodyFloat werd immers ook jarenlang massaal op Stromers gezet terwijl die daar nooit voor is goedgekeurd. (En de Redshift Shockstop verende stuurpen idem dito.)

Maar bij een X-Speed frame, dat een bovengemiddeld lange zadelpen nodig heeft, zou ik dit nooit doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Frankdv
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2020, 21:50

Stromeur schreef: 07 jul 2020, 19:39 Klopt. En daar zullen wel meer dealers mee komen. De BodyFloat werd immers ook jarenlang massaal op Stromers gezet terwijl die daar nooit voor is goedgekeurd. (En de Redshift Shockstop verende stuurpen idem dito.)

Maar bij een X-Speed frame, dat een bovengemiddeld lange zadelpen nodig heeft, zou ik dit nooit doen.
IK ben van beroep onderhoudstechnieker, iedere dag sta ik tussen de theoretische en praktische kant van zaken... nu heb ik de moeite gedaan om me daar eens in te verdiepen. Voor het model 2019 is beschreven dat de zadel pen min 160 mm in het frame dient te zitten, voor de pinion is de min lengte vastgelegd op 120 mm, frame is al 2 keer aangepast geweest sinds 2018. Mijn kinekt zadel pen zit 240 mm in het frame, de veren in de zadel pen vangen schokken op tot ongeveer 20 procent in de rug, wat ook wil zeggen dat de schokken ook verminderen naar de pen en het frame en er minder metaalmoeheid ontstaat. En zoals je al aangaf is het nog niet zolang dat ze de Body Float als een Stromer erkende optie aanbieden, maar wel bij iedere dealer vlot over de toonbank ging.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik sta als eerste op de voorste rij om zo'n X Speed Pinion aan te kopen, maar als ik er een Kinekt op monteer en ik heb schade aan mijn frame wie verleent er dan garantie ?

Kan je me dat eventjes op papier bezorgen Frankdv ? ... ik hou van zekerheden, vooraf !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie