mrstrom schreef: ↑09 apr 2020, 13:49
Golvas schreef: ↑08 apr 2020, 20:49
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord.
Herbekijken kan via
deze link.
Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Hoi iedereen,
Ik ben ook één van die SPP rijders die nog maar een paar berichten op het forum heeft staan.
Wat daarom niet wil zeggen dat wij geen nuttige info kunnen delen over onze ervaringen met testritten
- Vóór, voor mij het SPP-verhaal begon (begin 2019) reed ik altijd met de Moto naar het werk (Suzuki Bandit 1250-S)
- Sinds 2019
was ik de trotse eigenaar van een Stromer ST2, waarmee ik alle dagen 40km enkel naar het werk deed, door weer en wind, ondertussen een kleine 17.000 km gereden ("
was" ik, want ik heb men ST2 deze week verkocht en ben dus volop op zoek naar een
WAARDIGE opvolger om dan te leasen)
- Ik heb in het verleden al proef gereden met de
ST1X, ST2, ST3, ST5, R&M Super Charger 2 en Klever X-speed.
- Maart 2020 ben ik op het forum gekomen, en heb ik mijn eerste review gepost:
Die van de
MTB Cycletech Code 45 =>
viewtopic.php?p=78915#p78915
- Deze week heb ik dus de
ELLIO getest, en voor de aller eerste keer heb ik zo iets van "
YES, EINDELIJK IS ER EEN WAARDIG STROMER ST2 ALTERNATIEF!"
WAAROM?
- Batterij van 1150Wh => Waardoor hij, buiten de ST2 en ST3, de enige is die mij aan CONTINU >45km/u, verder dan 40km ondersteund op maximum stand (zonder te moeten zweten als een paard!)
- Riemaandrijving => onderhoudsarm
- Automatische traploze versnellingen => een zaligheid (is zoals rijden met een auto met automatische boite)
- Motor (2x400Watt nominaal) en Koppel (2x50Nm) => Power zat, vlotjes de brug omhoog en vlakke snelheden rond 50km/u
- Automatische motorrem => Dit is echt top, gewoon je trappers een beetje naar achter brengen en je bent je batterij al aan het opladen, en je schijfremmen aan het sparen . Niet te vergelijken met de waarschijnlijk door iedereen gekende tamelijk lastige torpedorem, die je niet toe laat om je trappers verder door te draaien naar achteren om ze terug goed te zetten als je wil vertrekken. Dat goed zetten van je trappers doet de Ellio trouwens ook automatisch.
- Ergonomie, zithouding => Aangezien ik zelf 1m89 groot ben was ik daar initieel wat bang voor, maar ik heb met beide uitvoeringen gereden (Comfort en Sportief) en ze zaten en reden, beide zeer aangenaam.
- Service => Met alle vragen kan je terecht bij het top dealernetwerk (zoals oa. bij Fietsen Wildiers, Kapellen) en kan je zelfs rechtstreeks contact opnemen met de mede-oprichter => jorrit.heidbuchel@intuedrive.com
- Flexibiliteit => zowel voor comuters als voor echte sportievelingen! (ik las eerder in het forum dat iemand aangaf dat je de ondersteuningsgraad van de Ellio niet zou kunnen regelen. Maar, zoals bevestigd door Jorrit in de Facebook Live sessie, kan je zelf je snelheid instellen tot waar je ondersteuning wil )
Dus, om een lang verhaal kort te maken => Voor mij is er een nieuwe NUMMER 1 bij de SPP's =>
de ELLIO (
https://rideellio.com/)