Ellio, met all wheel drive

MichaelDP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2020, 16:09
Merk SP: Ellio
Km-stand: 500

mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49
MichaelDP schreef: 09 apr 2020, 11:24
Golvas schreef: 08 apr 2020, 20:49

Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

Herbekijken kan via deze link.



Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
De max is niet 80 kan ook op 85 gezet worden stond in de reacties, de max weet ik niet dacht dat ik het zelfs met de test rit op 90 kon zetten
Dat is nog vrij laag rond de 80 of 90.


Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Inderdaad ben nog geen fiets veteraan.
Ben op deze site gekomen omdat ik interesse had in een stromer maar dan de post gelezen over deze ellio en toch wel benieuwd. Test rit is achter de rug super content.
Zal dit gebruiken voor naar men werk en terug te fietsen. (52 km) enkel
Kan wel niet vergelijken met andere Pedelecs
Ik heb er vertrouwen in :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Mocht de fabrikant hier meelezen. Ik heb er geen problemen mee als iemand betrokken is bij Ellio een forumaccount aanmaakt en vragen beantwoordt, zolang maar duidelijk is vanuit welke positie hij/zij spreekt (als fabrikant dus), en zolang het over de inhoud gaat en geen sales-pitch wordt.

Mijn ervaring is echter dat fabrikanten liever spreken via kanalen die door henzelf gecontroleerd kunnen worden, en daar is vanuit commercieel oogpunt ook wel wat voor te zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

We moeten tov die nieuwe leden niet te achterdochtig zijn. Wanneer je in Google 'Ellio speed-pedelec forum' intypt, dan staat het Stromerforum op plaat nr 1.
't Is dus de fout van Stromeur die ze naar hier lokt met haar groot forum :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 09 apr 2020, 23:18 Leuk dat je gaat testen! Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen en wat je van de Ellio vindt t.o.v. Stromers in vergelijkbare prijsklasse.

Hoe lang en hoe ver mag je ermee testrijden eigenlijk?
Vermits de medeoprichter thuis de fiets brengt en nadien terug meeneemt zal de test beperkt blijven ,vandaar mijn uitgestippeld parcours om toch een wat objectief idee te krijgen . Na de crisis zal bij de lokale verdelers wel de mogelijkheid bestaan een langere test te doen ,wat ik ook zal doen om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
GoeJoke
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2020, 00:41
Locatie: Sint-Job(Brecht)

mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49
Golvas schreef: 08 apr 2020, 20:49 Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay
Herbekijken kan via deze link.
Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Hoi iedereen,
Ik ben ook één van die SPP rijders die nog maar een paar berichten op het forum heeft staan. :mrgreen:
Wat daarom niet wil zeggen dat wij geen nuttige info kunnen delen over onze ervaringen met testritten 8-)

- Vóór, voor mij het SPP-verhaal begon (begin 2019) reed ik altijd met de Moto naar het werk (Suzuki Bandit 1250-S)
- Sinds 2019 was ik de trotse eigenaar van een Stromer ST2, waarmee ik alle dagen 40km enkel naar het werk deed, door weer en wind, ondertussen een kleine 17.000 km gereden ("was" ik, want ik heb men ST2 deze week verkocht en ben dus volop op zoek naar een WAARDIGE opvolger om dan te leasen)
- Ik heb in het verleden al proef gereden met de ST1X, ST2, ST3, ST5, R&M Super Charger 2 en Klever X-speed.
- Maart 2020 ben ik op het forum gekomen, en heb ik mijn eerste review gepost:
Die van de MTB Cycletech Code 45 => viewtopic.php?p=78915#p78915

- Deze week heb ik dus de ELLIO getest, en voor de aller eerste keer heb ik zo iets van "YES, EINDELIJK IS ER EEN WAARDIG STROMER ST2 ALTERNATIEF!" :bp:

WAAROM?
  • Batterij van 1150Wh => Waardoor hij, buiten de ST2 en ST3, de enige is die mij aan CONTINU >45km/u, verder dan 40km ondersteund op maximum stand (zonder te moeten zweten als een paard!) :d3:
  • Riemaandrijving => onderhoudsarm
  • Automatische traploze versnellingen => een zaligheid (is zoals rijden met een auto met automatische boite)
  • Motor (2x400Watt nominaal) en Koppel (2x50Nm) => Power zat, vlotjes de brug omhoog en vlakke snelheden rond 50km/u
  • Automatische motorrem => Dit is echt top, gewoon je trappers een beetje naar achter brengen en je bent je batterij al aan het opladen, en je schijfremmen aan het sparen :bf: . Niet te vergelijken met de waarschijnlijk door iedereen gekende tamelijk lastige torpedorem, die je niet toe laat om je trappers verder door te draaien naar achteren om ze terug goed te zetten als je wil vertrekken. Dat goed zetten van je trappers doet de Ellio trouwens ook automatisch. :ay
  • Ergonomie, zithouding => Aangezien ik zelf 1m89 groot ben was ik daar initieel wat bang voor, maar ik heb met beide uitvoeringen gereden (Comfort en Sportief) en ze zaten en reden, beide zeer aangenaam.
  • Service => Met alle vragen kan je terecht bij het top dealernetwerk (zoals oa. bij Fietsen Wildiers, Kapellen) en kan je zelfs rechtstreeks contact opnemen met de mede-oprichter => jorrit.heidbuchel@intuedrive.com
  • Flexibiliteit => zowel voor comuters als voor echte sportievelingen! (ik las eerder in het forum dat iemand aangaf dat je de ondersteuningsgraad van de Ellio niet zou kunnen regelen. Maar, zoals bevestigd door Jorrit in de Facebook Live sessie, kan je zelf je snelheid instellen tot waar je ondersteuning wil :cool2: )
Dus, om een lang verhaal kort te maken => Voor mij is er een nieuwe NUMMER 1 bij de SPP's => de ELLIO (https://rideellio.com/)
Bijlagen
EllioSpeedPedelec.jpg
EllioSpeedPedelec.jpg (386.45 KiB) 4187 keer bekeken
8-) Strömer ST2, 16.000 km, dagelijks 39km (enkel) St-Job > Herentals. Avg. 40-42km/h :d3:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hoe bevalt het rijden met de motor in het voorwiel t.o.v. de Stromer ST2, waar de motor in het achterwiel zit?
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Tony Mb schreef: 09 apr 2020, 17:30
mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49
Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Wat ik dan weer lees als "alleen de commentaren van mensen die veel posten zijn belangrijk" :ck:
Ja zo kan je het ook weer lezen. Het viel mij op, en iedereen mag zijn mening delen, graag zelfs.

En ja een test als die gedaan wordt door Stromeur of andere forum-lid met veel test ervaring, daar hecht ik meer waarde aan dan iemand met 3 post die alleen maar louter positief is. Dan krap ik mij even achter de oren.
Wat niet wil zeggen dat ik negatief ben over deze fiets of een vooroordeel heb. Ik ben juist heel erg nieuwsgierig!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 10 apr 2020, 16:12 Hoe bevalt het rijden met de motor in het voorwiel t.o.v. de Stromer ST2, waar de motor in het achterwiel zit?
Ellio = 2WD.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mooi als er echt een goed alternatief is....!!

Ik blijf wel het idee krijgen iedere keer als ik hem zie dat het een electrische vouwfiets is...maar als hij verder voldoet :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 10 apr 2020, 19:26
Henry schreef: 10 apr 2020, 16:12 Hoe bevalt het rijden met de motor in het voorwiel t.o.v. de Stromer ST2, waar de motor in het achterwiel zit?
Ellio = 2WD.
I know, en om mijn eigen vraag maar toe te lichten: ik verwacht dat het voorwiel dus wat zwaarder aanvoelt (vergeleken met een Stromer of een normale fiets). Het gewicht van die tweede motor zit er immers wel in/aan. Ik heb geen idee of de aandrijving gelijk is (voor-achter), dan wel dat je minder voorwielaandrijving hebt dan achterwielaandrijving. Dat bepaalt denk ik wel (mede) het rijgedrag.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie