Zeker mooi concept.
The proof is in eating the pudding.......
Ellio, met all wheel drive
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Bedankt voor de info!MichaelDP schreef: ↑21 jan 2020, 03:42 Ze kunnen het goed uitleggen, mooie fiets,
Weten wat ze aan het doen zijn. Had er een super goed gevoel bij.
Probleem wel, de eerste batch zijn maar 100 fietsen
50 verdeeld over de fietsenmakers en 50 die ze dan zelf al verkopen.
Gewoon omdat er geen geld was voor meer fietsen.
In de zomer zouden er 350 fietsen gemaakt worden.
...
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Ingenieur uit Herentals bedenkt speedpedelec "die comfort van auto benadert"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/05 ... rt-van-au/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/05 ... rt-van-au/
Leuk stukje, vertrouwen is er dus genoeg. Ben wel benieuwd hoeveel marktaandeel ze weten te pakken straks.
Uit de laatste nieuwsbrief heb ik vooral het antwoord op deze vraag onthouden : Ellio zal dus blijkbaar uitgerust worden met o.a. een Brose motor en toen moest ik meteen aan het verhaal van Polling denken ... en dan denk ik : geef mijn portie maar aan Fikkie.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
N=1... dus het verhaal van Polling hoeft niet representatief te zijn voor de kwaliteit van Brose motoren (maar is voor mij wel een voorbeeld van hoe service niet werkt).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Ben je zeker? Hoe ik het interpreteer is die foto vd Brose motor enkel ter illustratie bij een eerste blogpost in een reeks van 3 over e-bike-aandrijvingen, waarbij de 3e over Ellio zelf gaat gaan.Golvas schreef: ↑06 feb 2020, 18:40 Uit de laatste nieuwsbrief heb ik vooral het antwoord op deze vraag onthouden : Ellio zal dus blijkbaar uitgerust worden met o.a. een Brose motor en toen moest ik meteen aan het verhaal van Polling denken ... en dan denk ik : geef mijn portie maar aan Fikkie.
Ik lees nergens dat zij zelf Brose gaan gebruiken, maar ik kan er voorbij gelezen hebben
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Je hebt helemaal gelijk JeroenH ... ik heb ondertussen contact gehad met Jorrit van Ellio, hij bevestigde me dat de afbeelding van de Brose motor ter illustratie werd gebruikt.
Citaat uit het antwoord dat ik mocht ontvangen :
Geen Brose motoren dus, maar eigen ontwikkeling.De afbeelding van de Brose motor was inderdaad louter illustratief. Met het oprichterskanaal proberen we gewoon algemene informatie te geven die niet teveel toegespitst is op Ellio. Meer vanuit het oogpunt dat we onze expertise over speed pedelecs graag willen delen met de grote speed pedelec community die Vlaanderen heeft.
Ellio’s motoren en aandrijfsysteem zijn geïntegreerd en volledig in-house ontwikkeld. Het is de kern van onze innovatie en bovendien de start van wat vandaag Ellio is, zoals je kan lezen in onze blogpost over de oprichters.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
In Het artikel op VRT nws lees ik het volgende
Wat sommige mensen blijkbaar omschrijven als "agressief" gaat voornamelijk over de snelheid (meer bepaald het verschil in snelheid).
Ik hoop dat dat de snelheid niet samen met de agressie zal verdwijnen.
Ik maak mij hier toch wat zorgen over. Ik denk dat de meeste mensen toch een S-pedelec kopen voor de S.Wij willen de zachte speedpedelec aanbieden, die veel vlotter en intuïtiever rijdt. Op die manier gaat het soms agressieve rijgedrag waar velen zich aan ergeren ook verdwijnen.
Wat sommige mensen blijkbaar omschrijven als "agressief" gaat voornamelijk over de snelheid (meer bepaald het verschil in snelheid).
Ik hoop dat dat de snelheid niet samen met de agressie zal verdwijnen.
Ja dat zou niet goed zijn. En wat is agressie? beetje vlot optrekken dat is enige wat je kunt doen en wat je ook nodig hebt om mee te kunnen.thqs schreef: ↑10 feb 2020, 12:40 In Het artikel op VRT nws lees ik het volgende
Ik maak mij hier toch wat zorgen over. Ik denk dat de meeste mensen toch een S-pedelec kopen voor de S.Wij willen de zachte speedpedelec aanbieden, die veel vlotter en intuïtiever rijdt. Op die manier gaat het soms agressieve rijgedrag waar velen zich aan ergeren ook verdwijnen.
Wat sommige mensen blijkbaar omschrijven als "agressief" gaat voornamelijk over de snelheid (meer bepaald het verschil in snelheid).
Ik hoop dat dat de snelheid niet samen met de agressie zal verdwijnen.
Er staat ergens anders op het forum een stukje van een "beleidmaker" . Die ging er vanuit dat een SP langzamer optrekt dan een gewone benzinebrommer. Die snapt dus ook niks van kenmerken van een elekctromotor. Hoge koppel bij lage toeren dus lekker vlot.