Ellio, met all wheel drive

mrstrom

Mooi zo, in je eerste post zo super positief!

Dat ze in de lockdown even goed zo langs komen, wel netjes aan huis. Dacht dat Belgie iets strenger was dan NL.

Maar onder alle omstandigheden, zelfs bergop altijd de Max. is wel netjes.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt goed zeg. Eindelijk weer eens een SP erbij die zichzelf verkoopt als je er een proefrit mee maakt. Dank voor het delen van je ervaring. Laat ons vooral over een tijdje nog eens weten hoe hij op de langere termijn bevalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Ik was bang dat je dan 70 rpm oid moet fietsen :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Het is hier misschien al ergens vermeld, maar afgaande op de foto's maak ik me de bedenking of een fietstas op die drager past. Die lijkt mij dan zo goed als tegen de grond te hangen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lijkt me niet meteen een probleem te zijn hoor, misschien best je fietstas meenemen als je gaat testen :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
kilometervreter
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:12

hoi hoi allemaal,

Onlangs ook de ellio eens testgereden ik moet zeggen danig onder de indruk te zijn.

Eerst een beetje achtergrond: ik doe 70km enkel naar hetwerk en probeer dit gemiddeld 3 a 4 dagen per week heen terug te doen met een oude veldritfiets met een ligstuurtje op gemonteerd. In de zomer allemaal dolle pret, goed voor de conditie, beetje bruinen. In de winter of op regen en wind dagen is de fun al heel wat minder en ik krijg meer en meer klachten dat mijn humeur en bijdrage in het huishouden zo af en toe beneden alle peil zijn.
Dus ik ben op zoek naar een fiets die de afstand aan kan, in slecht weer (dus onderhoudsvriendelijk) en liefst niet TE duur om af en toe wat sneller en minder moe thuis te zijn. (neem dan de auto hoor ik je denken maar ik heb dat beetje buitenlucht toch ook echt nodig voor mn mentaal welzijn)
Ik heb een stromer ST3 getest, rijdt best prettig, maar die ketting gaar sowieso knarsen, moet vervangen worden, derailleurwieltjes, cassettes, etc etc. dat wil ik dus vermijden. Belt drive dus.
Klever en R&M hebben mooie fietsen maar die gaan het dan weer niet trekken tot op het werk aan een snelheid van 40-45 (zeker in de winter met een windje).

De Ellio dan maar. Volgens de cijfers een batterij die de afstand aankan, een motor die de snelheid aankan zelfs met tegenwind en een prijs waar de concurrentie nog een puntje aan kan zuigen. OK de fiets heeft niet de looks van de gemiddelde stromer/Klever/R&M, maar ik zoek vooral prestaties. Dus in theorie is ie alvast veelbelovend

De test dan:
Een van de ontwikkelaars stond er keurig op tijd mee voor mn deur, de rode 45 km/h versie. het is een beetje wennen met de parkeerstand maar dat is niet onoverkomelijk. Mooi trucje dat de pedalen automatisch in de goede stand komen als je hem op ride zet btw. De fiets lijkt niet echt handig voor wie veel korte bochtjes, stoppen met trappen, trappen etc. zoals in een oud stadscentrum bv. De fiets lijkt wat in de war te zijn met het schakelsysteem dan en je voelt hem constant schakelen. Op zich geen probleem, gewoon een observatie. Eenmaal je een beetje tempo kan maken daarentegen rijdt het ding als een droom. Versnellen gaat heel vlot, 45 is geen moeite (gecheckt met GPS). je kan het RPM instellen tot 90 (als wielrenner apprecieer ik dat wel, 70 is wat sloom voor mij) en na een beetje gewenning is het heel aangenaam rijden. Ook qua wegligging, stuurgedrag, comfort (ik heb er wat kasseitjes mee gedaan :D )krijg de Ellio van mij een grote thumbs up. Het ritje was helaas te kort om te zeggen hoe de batterij zich gedraagt.

Het enige dat mij nog een beetje tegen aan het houden is om er direct eentje te kopen is
-de kwaliteit van de batterij: hoe lang gaat die meegaan? (een nieuwe zou een 1500 zijn als ik me goed herinner)
-customer support/algemene kwaliteit: ik heb geen zin in de vele stromerverhalen die ik hier lees: halverwege met brokken staan, elektronica die tegenwerkt etc. dan mag je nog de beste steun hebben van de winkel, daar heb je onderweg niks aan. Dit is een belangrijke want het bedrijf/product heeft nog niks bewezen op dit vlak.

so far ben ik onder de indruk, heeeeel hard aan het twijfelen om er vandaag nog eentje aan te schaffen zelfs.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Kilometervreter, als je daadwerkelijk tot aanschaf over gaat, dan ben ik vreselijk benieuwd naar je ervaringen en dat je in de toekomst ons laat weten hoe het je vergaat. Het zou mooi zijn als je iets kan melden op het vlak van comfort, de techniek, de kosten, storingen en de support van je dealer.

Een Stromer is (zoals je zelf ook al zegt) belachelijk duur. Stromer kan dit doen omdat er nauwelijks concurrentie is in deze categorie. Het zou mooi zijn als de Ellio de boel eens komt opschudden....
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Voor wie vragen wilt stellen aan de makers: woensdag (morgen) doen ze een Facebook Live vanaf 20u.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 07 apr 2020, 12:09 Het zou mooi zijn als de Ellio de boel eens komt opschudden....
+1
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

JeroenH schreef: 07 apr 2020, 14:41 Voor wie vragen wilt stellen aan de makers: woensdag (morgen) doen ze een Facebook Live vanaf 20u.
Leuk! Dank voor de tip.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie