Ellio, met all wheel drive
Volgens mij is het grootste probleem bij Stromer de veel te snelle opvolging van nieuwe modellen. Ze focussen te veel op nieuwe fietsen in plaats van eerst de technologie onder controle te krijgen. Er zijn stapsgewijs verbeteringen aan het ontwerp doorgevoerd, maar er zijn nog steeds enkele hiaten
OK een auto-lager ga je met de fiets echt niet kapot krijgen, die dingen zijn ontworpen om >>> 200 000 km mee te gaan en belastingen van 300-400 kg per wiellager...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
"OK een auto-lager ga je met de fiets echt niet kapot krijgen, die dingen zijn ontworpen om >>> 200 000 km mee te gaan en belastingen van 300-400 kg per wiellager..."schreef TOMASJ
De lagers in de Stromers zijn van bedenkelijke kwaliteit om niet te zeggen van geen kwaliteit.... Zowel voorwiellagers als de lagers in de motor, zoveel is nu wel heel duidelijk....
De lagers in de Stromers zijn van bedenkelijke kwaliteit om niet te zeggen van geen kwaliteit.... Zowel voorwiellagers als de lagers in de motor, zoveel is nu wel heel duidelijk....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
De (voorwiel)lagers van een Stromer kosten minder dan € 5 ... nu, maak je geen illusies wat betreft die zogenaamde automotive lagers in een SP : die zullen nooit de dimensies van wiellagers van een auto hebben.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ik heb mijn voorwiellager laten vervangen door een origineel DT Swiss lager. Terwijl het Stromer lager na 5500 km al aan gort was gereden, rijd ik met dat DT Swiss lager al bijna 25 000 km rond.
Die achterwielnaaf is echt wel overgedimensioneerd....nu, maak je geen illusies wat betreft die zogenaamde automotive lagers in een SP : die zullen nooit de dimensies van wiellagers van een auto hebben.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tomasj schreef: ↑14 mar 2020, 22:00
Ik heb mijn voorwiellager laten vervangen door een origineel DT Swiss lager. Terwijl het Stromer lager na 5500 km al aan gort was gereden, rijd ik met dat DT Swiss lager al bijna 25 000 km rond.
Mijn voorwiellager was stuk na een kleine 3000 km...... ondertussen met nieuwe DT -lagers 11000km verder.....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Erg interessant en laat toch wel zien dat ze bij Ellio een heel andere kijk op speed pedelecs hebben dan de andere fabrikanten. Er is in ieder geval goed over nagedacht en met een andere/nieuwe invalshoek... ben benieuwd. Mocht dit een betrouwbaar concept zijn, dan neem ik het aparte uiterlijk voor lief...thqs schreef: ↑16 mar 2020, 17:21 Stukje over de aandrijving van de Ellio
https://rideellio.com/blog/e-bike-aandrijvingen-deel-3
Ben er inmiddels wel achter dat voor mij persoonlijk het uiterlijk van een speed pedelec totaal onder geschikt is aan betrouwbaarheid
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.17k
De Ellio is vandaag en morgen te testen bij Wildiers in Geel. Voor wie durft dus
Ik heb echter nu geen tijd, ben momenteel een nieuwe koersfiets aan het testen
Ik heb echter nu geen tijd, ben momenteel een nieuwe koersfiets aan het testen
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Van april - september ga ik wekelijks met de koersfiets naar het werk (23.5km enkel). Vermits we geen douche op het werk hebben niet ideaal. De rit is qua comfort nihil.
Sinds vorig jaar waren er enkele leuke aankondigingen:
- Klever X-speed Pinion 850Wh (7200 EUR)
- MTB Cycletech Code 45 dewelke nu maar 650Wh levert maar in de toekomst met een grotere batterij zou komen (6350 EUR)
Bovenstaande prijzen vind ik te veel van het goede. Mijn max bedrag is 6k maar dan wel zonder compromissen.
Ben dus vorig jaar gaan testrijden met een Stromer ST1X om het gevoel mee te krijgen en was erg positief. Een steile bergop 42km/h vond ik voldoende. Een Stromer ST1 met 814Wh batterij zou mij op 5050 EUR uitkomen. Het blijft een compromis aangezien ik graag een speed pedelec met riemaandrijving had gehad maar ik zou er zeker gelukkig mee zijn geweest. Dit jaar zou de aankoop geschieden nadat ik ook de Klever X Speed en Qwic RD11 eens had geprobeerd.
Deze week kreeg ik van Ellio bericht dat ze testritten bij jou thuis komen doen. Gisteren stond een van de medeoprichters voor de deur. Korte uitleg. Cadans ingesteld. In drive gezet, beginnen trappen en meteen een behoorlijke bergop genomen. 46 a 47km/u zonder problemen. Power zat dus. Als ik het goed heb begrepen haalt hij in alle 'standen' 45km/u maar hoe je dat bereikt kan je instellen. Eveneens als de maximum snelheid.
De fiets voelde stevig en stabiel aan. Het is geen licht ding. Comfort was prima. De versie die ik reed had het comfort stuur. De parallellogram zadelvering vond ik een nuttige toevoeging. Optie van 200 EUR is niet niks maar ik zou het er toch voor over hebben. De hydraulische remmen vertragen je moeiteloos. De ABS heb ik niet weten te triggeren. Je kan zelf instellen tot hoeveel % de batterij mag opgeladen worden. 80% staat er standaard ingesteld voor de levensduur van de batterij te bevorderen. Een stockage modus die tot 40% laadt is ook aanwezig.
De looks.. wel zonder spatborden vind ik het echt een coole fiets. Met een beetje minder. Bovenstaande concurrenten zijn mooier. Maar ik ben dan wel bereid om 1 compromis te maken aangezien het hele CVT versnellingssysteem zo goed is. Je moet dit echt geprobeerd hebben. Tel daarbovenop de onderhoudsvriendelijkheid en de enorme batterijcapaciteit (bij 80% vol 60km bereik in de praktijk). Ik vind het een game changer. De concurrentie mag volgens mij flink aan de bak willen ze de prijzen van hun duurdere modellen kunnen blijven rechtvaardigen.
Heb mijn reservatie omgezet in een bestelling.
Sinds vorig jaar waren er enkele leuke aankondigingen:
- Klever X-speed Pinion 850Wh (7200 EUR)
- MTB Cycletech Code 45 dewelke nu maar 650Wh levert maar in de toekomst met een grotere batterij zou komen (6350 EUR)
Bovenstaande prijzen vind ik te veel van het goede. Mijn max bedrag is 6k maar dan wel zonder compromissen.
Ben dus vorig jaar gaan testrijden met een Stromer ST1X om het gevoel mee te krijgen en was erg positief. Een steile bergop 42km/h vond ik voldoende. Een Stromer ST1 met 814Wh batterij zou mij op 5050 EUR uitkomen. Het blijft een compromis aangezien ik graag een speed pedelec met riemaandrijving had gehad maar ik zou er zeker gelukkig mee zijn geweest. Dit jaar zou de aankoop geschieden nadat ik ook de Klever X Speed en Qwic RD11 eens had geprobeerd.
Deze week kreeg ik van Ellio bericht dat ze testritten bij jou thuis komen doen. Gisteren stond een van de medeoprichters voor de deur. Korte uitleg. Cadans ingesteld. In drive gezet, beginnen trappen en meteen een behoorlijke bergop genomen. 46 a 47km/u zonder problemen. Power zat dus. Als ik het goed heb begrepen haalt hij in alle 'standen' 45km/u maar hoe je dat bereikt kan je instellen. Eveneens als de maximum snelheid.
De fiets voelde stevig en stabiel aan. Het is geen licht ding. Comfort was prima. De versie die ik reed had het comfort stuur. De parallellogram zadelvering vond ik een nuttige toevoeging. Optie van 200 EUR is niet niks maar ik zou het er toch voor over hebben. De hydraulische remmen vertragen je moeiteloos. De ABS heb ik niet weten te triggeren. Je kan zelf instellen tot hoeveel % de batterij mag opgeladen worden. 80% staat er standaard ingesteld voor de levensduur van de batterij te bevorderen. Een stockage modus die tot 40% laadt is ook aanwezig.
De looks.. wel zonder spatborden vind ik het echt een coole fiets. Met een beetje minder. Bovenstaande concurrenten zijn mooier. Maar ik ben dan wel bereid om 1 compromis te maken aangezien het hele CVT versnellingssysteem zo goed is. Je moet dit echt geprobeerd hebben. Tel daarbovenop de onderhoudsvriendelijkheid en de enorme batterijcapaciteit (bij 80% vol 60km bereik in de praktijk). Ik vind het een game changer. De concurrentie mag volgens mij flink aan de bak willen ze de prijzen van hun duurdere modellen kunnen blijven rechtvaardigen.
Heb mijn reservatie omgezet in een bestelling.