Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Je Fm overdrijft niet hoor. Ik heb middenmotor Sp gereden. De krachten op die ketting en tandwielen zijn enorm. Jouw vermogen + dat van de motor en steeds dezelfde 2 versnellingen... ik deed wel onderhoud en elke 3k km nieuwe ketting en elke 2k km nieuwe 12 tand. Nieuwe cassette moet je zelden steken want je rijdt meestal aan kruissnelheid op de kleinste 2.
Peerke1960 schreef: ↑09 nov 2019, 15:04
Klopt henri, de t11 gebruik ik zelden op mn st1. De eerst volgende is geloof ik de t13. Ik denk dat ik een keer een t12 laat plaatsen als tussen maat. En idd het is beter voor je knieeen en fietst lekkerder.
Ik gebruik zelfs de 13 alleen met wind mee of als ik echt haast heb. Ik kan met een lekker beenritme ook op de 15 mooi tussen de 44.5 en 45 km/u rijden, al zou ik hem dan wel liever op de 14 kunnen leggen. De 13 doet me te veel pijn aan de knieën, zeker met wind tegen. Ik ga bij mijn 2000km onderhoudsbeurt eens informeren naar een andere cassette met bv 11-12-13-14-15-17-21-24-30 dat lijkt me een zegen, vooral omdat ik dan voornamelijk op de 14 zou rijden en de ketting dus mooi in het midden kan liggen.
@Zoran, die komt er bij mij ook op. Dit wanneer de huidige cassette versleten is. Alleen rij jij 45 km op de t15? Dan ben je een ventilator met je benen!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)