Rubber op voorvering verschuift steeds

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mijn voorvering zit aan de bovenkant een rubber pakking, sinds een paar weken heb ik regelmatig dat deze omhoog schuift, zoals op de foto te zien is. Ik kan deze uiteraard weer terug duwen, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
voorvering.jpg
voorvering.jpg (463.59 KiB) 2855 keer bekeken
Is dit een kwestie van de buis goed schoonmaken en eventueel wat inolien, of is dit een gevalletje "komt niet meer goed" dus garantie claimen (voorvork is iets meer dan een jaar oud)?

Bedankt!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Is volgens mij gewoon een stofkap die niet goed klemt.
Dat geeft geen schade o.i.d..
Waarschijnlijk is het rubber wat uitgedroogd en stugger geworden.

Maar het hoort gewoon te blijven zitten.
Dealer moet dit gewoon voor je oplossen.
Ik zou om nieuwe stofkappen vragen
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik kan het niet goed zien en misschien is het gezichtsbedrog, het lijkt dat de chromelaag van de vorkpoot onder de manchet is doorgesleten. Die manchet hoort te blijven zitten. Die strijkt het vuil van de poten zodat de geleiding en keerring schoon blijven en er geen bovenmatige slijtage optreedt
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als dat geen vuil is, dan is idd de kans vrij reëel dat het ingevreten oppervlak oorzaak is van het het feit dat de stofkap steeds loskomt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Als het vuil/weerstand is kan ik je deze aanraden: https://www.mantel.com/brunox-deo-spray
Werkt prima om de vork te onderhouden; poten glijden makkelijker en de afdichtingen blijven soepel.

Als je in dit geval nog garantie kunt claime, direct doen.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Let op met olie. Bij sommige vorken moet je inolieen, bij andere mag je dat aboluut niet doen. Ik zie schroefdraad op dat kapje. Kan je dit weer aandraaien of niet?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Olie is het sowiso niet, soort van siliconen spray. Gebruik het op Fox en Rockshocks vorken, geen probleem.
Ik zou zo uit mijn hoofd geen vorken kennen die je moet “inolieen”. Zo droog mogelijk normaal gesproken. Welke vorken zijn dat dan?
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Daniel1975 schreef: 22 sep 2019, 11:56 Olie is het sowiso niet, soort van siliconen spray. Gebruik het op Fox en Rockshocks vorken, geen probleem.
Ik zou zo uit mijn hoofd geen vorken kennen die je moet “inolieen”. Zo droog mogelijk normaal gesproken. Welke vorken zijn dat dan?
Op mijn fox mag niets van olie ( van siliconenspray ken ik niets) ik deed enkel water om proper te maken en werkt nog steeds perfect.
Vorige speedpedelec met luchtvering moest ik van FM bespuiten met wd40... heb hem op zn woord geloofd...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bram Roose schreef: 22 sep 2019, 11:52 Ik zie schroefdraad op dat kapje. Kan je dit weer aandraaien of niet?
Ik zie geen schroefdraad ... ik zie enkel ribbeltjes die als doel hebben de stofkap op zijn plaats te houden.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat hij die ringveer bedoelt. Dat is geen schroefdraad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie