Rubber op voorvering verschuift steeds

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt iedereen voor de reacties. Wordt binnenkort eens een bezoekje aan mijn FM dan.

Mijn fiets is op 1 maand na 5 jaar oud, de eerste 2 jaren heb ik met 0 onderhoud aan de voorvering gefietst. Af en toe eens een doekje erover of met een tuinslang met sproeikop het vuil eraf spuiten. Door een fabrikagefout is die vork na 2 jaar aan de onderzijde afgebroken. Heb de fabrikant toen aansprakelijk gesteld en heb alle schade aan mijn fiets en de spullen die ik bij me had keurig vergoed gekregen (zelf had ik wonderbaarlijk genoeg een miniscuul blauw plekje op mijn enkel, verder helemaal niks).

Afijn, die vork werkte weer zoals het hoort en daarmee heb ik hetzelfde patroon van onderhoud doorgezet. Nooit problemen mee gehad, totdat ik tijdens een stukje fietsen met Eric om een mooie locatie voor een kalenderfoto te zoeken met lage snelheid een plat liggende boom over het hoofd zag, ben er met 5 km/h oid tegenaan gekomen. Resultaat: voorvork krom. Dat was dus vorig jaar juli.

Met deze vork heb ik ook weer precies niks gedaan, behalve dan een goeie 7000 km ermee gefietst en het reeds beschreven onderhoud... Maar op de een of andere manier lijken de voorvorken niet lang bij mij te willen zijn :ak
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 22 sep 2019, 13:25 Ik denk dat hij die ringveer bedoelt. Dat is geen schroefdraad.
Inderdaad, had dit op gsm bekeken, nu op de laptop zie ik ook dat het geen schroefdraad is.
ST3 black 983wh
Plaats reactie