Einde van de Brose motor? (Bulls Lacuba E45)

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tot op heden kom ik dat gelukkig zelden tegen. In tegenstelling tot wat ik hier wel eens lees mag ik van geluk spreken. Waarschijnlijk een gunstige route waar ik weinig echt de weg moet delen met automobilisten.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik ook, nu een aantal keren met de Stromer naar mn werk en ik kom fris weer thuis. Dat is me veel waard. Tja, ik heb de mooiste route van Nederland zo langs de zuidelijke waaldijk met de vele ooievaars! Tja en de 6 k haal ik er niet uit, al scheelt het wel de reiskostenvergoeding en de fietsvergoeding van de belastingdienst. Nu mn diesel er nog uit :oops:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 25 sep 2019, 00:40
Polling schreef: 25 sep 2019, 00:00 En ja, ik vind dat de reiskostenvergoeding kostendekkend hoort te zijn, die kosten zijn voor de baas, niet voor mij, vind ik.
Veel werkgevers vergoeden reizen met OV kostendekkend en met de auto niet. Ik zou liefst zien werkgevers ook reizen met de fiets/SP/etc. kostendekkend vergoeden. Maar dan is de vraag: wat is kostendekkend? M.i. wanneer je de aanschafwaarde binnen een x aantal jaar (liefst de te verwachten economische levensduur van een SP) hebt terugverdiend. Je hoeft er niet al na b.v. twee jaar geld op toe te krijgen, dat is belachelijk.

Als een duur onderdeel het binnen de verwachte economische levensduur begeeft, dan hoeft de werkgever daar wat mij betreft niet voor op te draaien, dat is een zaak tussen de eigenaar van de SP (particulier of leasemaatschappij) en de winkel. En als een duur onderdeel het begeeft nadat een bike al economisch is afgeschreven, dan hoeft een werkgever daar wat mij betreft al helemaal niet voor te betalen.

Ook interessant: als een SP, net als b.v. de auto van de zaak, naast woon-werk ook privé wordt gebruikt: wat moet de werkgever dan wel of niet betalen?

"Kostendekkend" is een ruim begrip.
Mee eens. Mijn baas betaalt 0.19 per km op welke manier je ook reist (ik loop eens per week de 6 km naar die werkplek, en krijg daar ook 0.19 per km voor). Alleen als je met OV reist krijg je de werkelijke kosten, omdat dat meer kost dan die 0.19 en de baas OV of andere duurzame manieren van reizen wil stimuleren.
In normale situaties is die 0.19 voor alle manieren van vervoer kostendekkend, behalve voor autoverkeer. Ik vind dat een goede zaak.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Henry schreef: 25 sep 2019, 07:51 :av Stop met al dat rekenen!

Al die kosten-baten analyses, altijd maar die zuinigheid... Ga toch gewoon genieten. Je moet je geld ergens aan uitgeven! :d3:
Zo’n salaris wil ik ook, dat ik moet zoeken waar ik mijn geld aan moet uitgeven!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik blijf hopen op de Belgische 23 ct fiets vergoeding. Iemand goede connecties bij de wetgever? ;)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wiebe schreef: 26 sep 2019, 10:01 Ik blijf hopen op de Belgische 23 ct fiets vergoeding.
't Is ondertussen 24 cent geworden ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

En bij bedrijfslease houden jullie de vergoeding, toch? Ik vind het wel heel erg riant...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Zorgt wel voor goede motivatie om de auto te laten staan. Met dit soort maatregelen krijg je alle twijfelaars over de streep.
En de die-hard petrolheads gaan toch nooit over. En die zijn dan lekker chagrijnig over oneerlijke vergoeding :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Golvas schreef: 26 sep 2019, 10:05
Wiebe schreef: 26 sep 2019, 10:01 Ik blijf hopen op de Belgische 23 ct fiets vergoeding.
't Is ondertussen 24 cent geworden ... :mrgreen:
Ik krijg slechts 15 cent in België... :'(
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het is wat het is ... bij "ons" wijzigt bij ingang van de volgende CAO de fietsvergoeding naar € 0,10/km, van de reeds lang beloofde fietsenberging is plotsklaps geen sprake meer en wie persoonlijke devices (van welke aard dan ook ...) oplaadt op het werk die gaat eruit wegens diefstal. :ck:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie