Dat kraken van de ketting herken ik totaal niks.
Waarschijnlijk hebben velen hier een veel te vette ketting; daar blijft alle zooi aan vast plakken. Ik gebruik alleen wax; ketting schoonmaken doe ik zelde , alleen regelmatig druppelen. Ketting kraakt zelden.
Klever 2020
Mijn ketting kraakt ook niet. Gelukkig maar, want ik ben heel snel klaar met een fiets die onnodige geluidjes produceert. Het enige geluid dat ik acceptabel vind, is het afrolgeluid afkomstig van de banden, het geluid van de fietsbel en voor mijn Stromer, het geluid van de toeter. Bij die laatste twee uiteraard alleen nadat ik die activeer.
Over de ketting: bij mijn vorige fietsen gebruikte ik ook wat, nu gebruik ik drie kettingen (ik wissel om de twee weken) die in de olie hebben gelegen. Ik laat ze uitdruipen en ik veeg ze niet eens af.
Over de ketting: bij mijn vorige fietsen gebruikte ik ook wat, nu gebruik ik drie kettingen (ik wissel om de twee weken) die in de olie hebben gelegen. Ik laat ze uitdruipen en ik veeg ze niet eens af.
Witte ST3 van maart 2019
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Ik volg momenteel de procedure Henri. Om de twee weken wisselen van ketting. Ketting afspoelen, droogdeppen, in de olie en laten uitdruppen. Ketting kraakt niet, piept na verloop van tijd door de regen. Wisselen en piep is weg
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
OK het ligt ook aan het parcours, mijn fiets heeft het niet makkelijkDaniel1975 schreef: ↑10 jan 2020, 18:51 Dat kraken van de ketting herken ik totaal niks.
Waarschijnlijk hebben velen hier een veel te vette ketting; daar blijft alle zooi aan vast plakken. Ik gebruik alleen wax; ketting schoonmaken doe ik zelde , alleen regelmatig druppelen. Ketting kraakt zelden.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Zeg, ga jij er mee veldrijden ofzo?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zou een andere route kiezen.
Hier is het tijdens de aardappel-oogst ook echt verschrikkelijk qua blerf, maar dan rij ik om.
Hier is het tijdens de aardappel-oogst ook echt verschrikkelijk qua blerf, maar dan rij ik om.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mijn fiets ziet er dus ook ongeveer zo uit na 3 dagen heen en weer rijden.
Ik heb een spatbordverlenger, dat helpt een beetje.
En een alternatieve route om te rijden, is lang niet zo veilig. Door gedurende de week de ketting eens af te spoelen en opnieuw te drogen haal ik wel een week tussen twee onderhoudsbeurten. Maar een ketting gaat in de herfst en winter toch niet veel meer dan 2000 km mee, ook al omdat ik in tegenstelling tot de meeste stromeraars geen ondersteuning aan vol vermogen gebruik (ik rijd nu aan 50% ondersteuning) . En ja ik weet hoe ik een ketting dien te smeren, en dat resultaat wordt ook niet gunstig beïnvloed door Squirt Dry Lube te gebruiken.
Zo'n pinion box zit bij mij dus ook een beetje in 't achterhoofd als alternatief. Maar de verdeling van de versnellingen is gewoon dramatisch breed en niet bruikbaar. Ik denk dat dit niet zo moeilijk is om aan te passen, misschien is er wel zo'n box over 1-2 jaar ter beschikking (met een development van 1.1 zou je een 11-31 kunnen bekomen).
Ik heb een spatbordverlenger, dat helpt een beetje.
En een alternatieve route om te rijden, is lang niet zo veilig. Door gedurende de week de ketting eens af te spoelen en opnieuw te drogen haal ik wel een week tussen twee onderhoudsbeurten. Maar een ketting gaat in de herfst en winter toch niet veel meer dan 2000 km mee, ook al omdat ik in tegenstelling tot de meeste stromeraars geen ondersteuning aan vol vermogen gebruik (ik rijd nu aan 50% ondersteuning) . En ja ik weet hoe ik een ketting dien te smeren, en dat resultaat wordt ook niet gunstig beïnvloed door Squirt Dry Lube te gebruiken.
Zo'n pinion box zit bij mij dus ook een beetje in 't achterhoofd als alternatief. Maar de verdeling van de versnellingen is gewoon dramatisch breed en niet bruikbaar. Ik denk dat dit niet zo moeilijk is om aan te passen, misschien is er wel zo'n box over 1-2 jaar ter beschikking (met een development van 1.1 zou je een 11-31 kunnen bekomen).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Nice job Georgio, dankjewel !
Stoort me eigenlijk niet, mss komt ie ooit nog wel eens van pas ... ik gebruik de 6e versnelling van m'n vierwieler ook niet alle weken, maar het is leuk ze aan boord te hebben.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
De 6e versnelling kun je vanaf maart in NL wel helemaal vergeten met die 100km/u flauwekul.
Tijd om toch maar naar belgie of duitsland te verhuizen
Tijd om toch maar naar belgie of duitsland te verhuizen