ZF komt met krachtige middenmotoren: 700W, 110Nm, onder de Sachs naam

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dat die middenmotoren bij motorfietsen een serieus zware ketting kunnen gebruiken.

@Tomasj: motoren hebben ook een versnellingsbak, althans: die met verbrandingsmotoren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Stromeur schreef: 14 aug 2019, 23:22 Daarom is adverteren met piek-vermogen sowieso kolder.
en de werkelijke actieradius is in de praktijk ook de helft of minder
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup. Allemaal marketing-bull.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 14 aug 2019, 23:50 En dat die middenmotoren bij motorfietsen een serieus zware ketting kunnen gebruiken.

@Tomasj: motoren hebben ook een versnellingsbak, althans: die met verbrandingsmotoren.
Dat weet ik, maar dat soort bakken is te zwaar voor fietsen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 15 aug 2019, 13:27 Dat weet ik, maar dat soort bakken is te zwaar voor fietsen.
Niet als je hem maakt voor de veel lichtere belasting op een fiets. Er zijn immers dagen dat ik samen met een 700W motor minder dan 100 pk lever... Ik denk even aan een Pinion bak.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Klinkt misschien oudbollig/melancholisch, maar ik wil gewoon een fiets. Ik voel mij fietser.
Niet straks een soort van motor waarbij je moet trappen.
Voor MIJN behoefte wordt er nu veel te moeilijk gedaan. Een ST3 met 9sp shimano drivetrain, de mogelijkheid voor een wat sportievere zit en een originele Garmin mount ipv die SP connect is voor mij nu genoeg.
Fabrikanten denken vaak veel te veel vanuit (voor gebruikers) de verkeerde hoek; nieuwe dingen met meer marge, ingewikkelder, alles in-house en niet uitwisselbaar, niet backwards-compatible, etc.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 15 aug 2019, 14:04
Tomasj schreef: 15 aug 2019, 13:27 Dat weet ik, maar dat soort bakken is te zwaar voor fietsen.
Niet als je hem maakt voor de veel lichtere belasting op een fiets. Er zijn immers dagen dat ik samen met een 700W motor minder dan 100 pk lever... Ik denk even aan een Pinion bak.
Rij eens met een Pinion bak. Is blijkbaar nog niet helemaal perfect
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

[/quote]
Rij eens met een Pinion bak. Is blijkbaar nog niet helemaal perfect
[/quote]

Dat is een stelling die echt niet klopt! Heb zelf een paar jaar op een Santis Travel Lite met 18v pinion gereden en was echt een perfecte versnellingsbak ook nog eens i.c.m. onderhoudsvrije belt-drive :cool2:

Pinion heeft heel in het begin wat kleine aanloopproblemen gehad maar heeft zich al lang als top-product bewezen.

Als Stromer het over een radicaal andere boeg zou gooien qua frame-ontwerp en accu, zodat integratie met een Pinion mogelijk zou worden, zou n.m.m. de ultieme Stromer ontstaan. Denk echter dat dit niet zal gebeuren......
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

RHJ schreef: 15 aug 2019, 22:01
Dat is een stelling die echt niet klopt! Heb zelf een paar jaar op een Santis Travel Lite met 18v pinion gereden en was echt een perfecte versnellingsbak ook nog eens i.c.m. onderhoudsvrije belt-drive :cool2:

Pinion heeft heel in het begin wat kleine aanloopproblemen gehad maar heeft zich al lang als top-product bewezen.
Ik spreek hier over een speed-pedelec, met middenmotor en veel koppel. Geen klassieke fiets.
Als Stromer het over een radicaal andere boeg zou gooien qua frame-ontwerp en accu, zodat integratie met een Pinion mogelijk zou worden, zou n.m.m. de ultieme Stromer ontstaan. Denk echter dat dit niet zal gebeuren......
Ik zie echt het nu van een pinion op een Stromer niet in. Ik zie voor fietsen met achtermotoren wel iets in de idee om gewoon geen rechtstreekse kettingaandrijving meer te hebben (dus je pedalen drijven een generator aan, en de stroom die je zo opwekt wordt door de batterij x2 , x 3 of whatever gebruikt als aandrijving van de achterwielmotor).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Santos bouwde de Travel Lite met Pinionbak ook met een (krachtige) achterwielmotor.
Zij gebruikten de GO SwissDrive, een motormerk waarvan de productie wordt/is gestopt.

Als SP reed deze fiets ook probleemloos naar 45 km/h met Pinion en BeltDrive! Heb er heel wat km’s met een grote smile op proefgereden.

Helaas wilde Santos met dit model niet in de speedpedelec markt stappen en beperkte de snelheid softwarematig tot 25 km/h. Inmiddels is door het verdwijnen van de GO SwissDrive door Santos een andere route gekozen met de Pendix Edrive maar dat opereert uitsluitend in de e-bike klasse tot 25 km/h.

Resumé: een krachtige SP met Pinion en beltdrive kan/kon dus prima :ay
+STROMER- ST5
Plaats reactie