Nieuw model 2020:
https://www.hnf-nicolai.com/ebike/xd-3-all-terrain/
Een van de eerste modellen die de nieuwe Bosch motoren gaat gebruiken. Benieuwd hoe deze vergelijken met de oude.
Wie weet halen ze nu wel vlot de 43-45 km/u?
Verder verkrijgbaar met: 1.125 Wh dual battery, rohloff naaf, Bosch Kiox display, Supernova M99 mini pro bouwlamp.
HNF Nicolai XD3 - met riem!
De naaf versnelling zal toch de beperkende factor zijn wat vermogen betreft. Voor de shimano naaf versnelling wordt de motor ook terug geschroefd wat koppel en vermogen betreft. Dus meer power betwijfel ik echt tenzij ook de naaf versnellingen mee evolueren om meer power over te kunnen brengen.
Wow!
Als je de wensen, die een hele tijd geleden zijn geïnventariseerd naast de specificaties van deze fiets legt, dan komt die XD3 volgens mij aardig in de buurt.
Ik ben benieuwd hoe deze fiets het in de praktijk gaat doen.
Als je de wensen, die een hele tijd geleden zijn geïnventariseerd naast de specificaties van deze fiets legt, dan komt die XD3 volgens mij aardig in de buurt.
Ik ben benieuwd hoe deze fiets het in de praktijk gaat doen.
Witte ST3 van maart 2019
Klopt.
Groter frame: heb ik niet nodig.
Sterke motor: maar deze motor moet zich eerst bewijzen, zeker in combinatie met de naafversnelling.
Licht: eens. Ik blijf erbij dat je goed licht nodig hebt als je een snelheid van meer dan 35 km/uur fietst, zeker op plekken waar geen openbare verlichting is. Als er openbare verlichting is, dan volstaat een iets mindere lamp.
Als de tandwielen in de middenmoter ook nog eens van betere kwaliteit zijn (ze maken immers ook tandwielen voor motoren en auto’s), dan is een middenmotor helemaal niet zo verkeerd.
Groter frame: heb ik niet nodig.
Sterke motor: maar deze motor moet zich eerst bewijzen, zeker in combinatie met de naafversnelling.
Licht: eens. Ik blijf erbij dat je goed licht nodig hebt als je een snelheid van meer dan 35 km/uur fietst, zeker op plekken waar geen openbare verlichting is. Als er openbare verlichting is, dan volstaat een iets mindere lamp.
Als de tandwielen in de middenmoter ook nog eens van betere kwaliteit zijn (ze maken immers ook tandwielen voor motoren en auto’s), dan is een middenmotor helemaal niet zo verkeerd.
Witte ST3 van maart 2019
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dat topic had ook wel andere wensen hoor ;-)
Ik blijf nog lekker bij no-nonsense ketting/derrie/naafmoter. Laten al die schakelkunststukjes eerst maar eens bewijzen dat ze 30.000km op “stromer snelheid” kunnen halen.
"1.125 Wh dual battery" ... dat zijn dus geen twee (keurig ingewerkte) 625 Wh power tubes maar vermoedelijk één 625 Wh power tube aangevuld met een 500 Wh frame batterij (zo'n "tankje" bovenop je onderbuis) ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Niet noodzakelijk. De powertube blijft ook volgend jaar beschikbaar in 400 en 500 Wh naast de nieuwe 625 Wh. De 625 zou wel wat langer zijn dan de oude versies. (416 tov 349 MM)
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/accus/#c99273
Het frame kan helaas geen twee power tubes herbergen ... dual batterij = "tankje", je ziet dat ook als je hem configureert.
In SP versie, met dual batterij kit en Rohloff komt hij op € 7439 ... tel daar nog een geveerde zadelpen bij, een slot en eventueel een andere koplamp (Supernova, enkel in combinatie met andere display), dan zitten we al aan € 8076 ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
ST3 prijs dus—>makkelijke keuze