FUELL Fluid

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

+1
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Inderdaad smaken verschillen...

Ik hoop dat hij op aspecten rijden en kwaliteit/betrouwbaarheid goed scoort...dat kun je niet van een foto af zien of van enkele testen van 3 prototypes.....dat moet je zelf ervaren...

maarja moet nog even geduld hebben 8-)

Ben trouwens benieuwd hoe hij naar nederland komt, dacht dat zij reflectie op de banden niet mocht in nederland op speed pedelecs (vreemde regel)...en de blauwe foto is een speed versie.
Bijlagen
faq2.jpg
faq2.jpg (204.18 KiB) 3084 keer bekeken
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 09 nov 2019, 17:25 Ben trouwens benieuwd hoe hij naar nederland komt, dacht dat zij reflectie op de banden niet mocht in nederland op speed pedelecs (vreemde regel)...en de blauwe foto is een speed versie.
Klopt. In plaats daarvan zijn ambergele reflectoren verplicht.

Als ze met deze banden en zonder die reflectoren komen dan zou ik daar persoonlijk trouwens alleen maar blij mee zijn. (En mocht je die reflectoren wel willen hebben dan is er vast wel iemand op dit forum die ze kwijt wil.) Het zou alleen wel zorgwekkend zijn dat de fabrikant de EU typegoedkeuring dan kennelijk niet goed in het oog heeft.

Maargoed, catalogus- en andere pr-foto's verschillen wel vaker van het werkelijke product, dat doet Stromer ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Die gele reflectoren zijn bij mij bij beide stromers ook de doos niet uitgekomen.

We gaan het zien..ik heb ook liever de reflecterende banden....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

MarcelH schreef: 09 nov 2019, 17:25 Ben trouwens benieuwd hoe hij naar nederland komt, dacht dat zij reflectie op de banden niet mocht in nederland op speed pedelecs (vreemde regel)
Stromer leverde de ST2s en de eerste oplage van de ST2 LTD RAW ook op Continentals met reflectie.

Ferme standaard ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, mijn 2017 Es heeft ze ook. Ergens in de loop van 2018 is Stromer hier volledig mee gestopt. Momenteel leveren ze geen enkel model meer met banden met zijreflectie.

Niet dat het veel zal uitmaken, want ik weet zeker dat de handhavers in NL/BE geen flauw idee hebben van deze regel. Zolang wij maar "iets" doen aan onze zichtbaarheid vanaf de zijkant voor onze eigen veiligheid, of het nou de banden of de reflectoren zijn. Al heb je met alleen reflectie op de banden wel het risico dat onze snelheid weer eens verkeerd wordt ingeschat, omdat we voor een fietser worden aangezien.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb die lelijke gele reflectoren ook niet op mijn st5 ook de rode achterreflector zat er niet op zwarte scotchlite op de voorvork, blauwe- om de zadelpen en rode- over de reclame van de kentekenplaathouder :az
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Het zou alleen wel zorgwekkend zijn dat de fabrikant de EU typegoedkeuring dan kennelijk niet goed in het oog heeft.
TÜV Rheinland testen voor EU certificatie waren positief.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In dat geval zal-ie, i.t.t. tot voorgaande foto, in de EU wel met banden zonder zijreflectie en met ambergele reflectoren komen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

De EU certificatie is door TÜV Rheinland gehomologeerd met Pirelli Cycle-E GT banden.
Deze banden hebben reflectie en de fietsen worden dus ook zo opgeleverd.
De reflectoren in de wielen zijn niet verplicht, maar worden door de fabrikant standaard aangebracht ... die kunnen uiteraard verwijderd worden, wat ik ook overweeg.
Gelukkig heeft Fuell geopteerd voor een slanke reflector op de vork .... dit in tegenstelling met sommige merken die er afschuwelijke klompen van reflectoren aan hebben hangen ;-)
Fuell heeft geopteerd om zowel de pedelec als de S-pedelec met dezelfde uitrustingen te voorzien, zelfs als deze niet verplicht zijn op een pedelec: achteruitkijkspiegel, hoorn, Speed banden, remlicht, ....
Plaats reactie