Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Golvas schreef: ↑24 dec 2019, 12:12
Dat Action reflectortje in zijn voor- en achterwiel maakt meteen dat hij - ondanks alle hedendaagse techniek die hij aan boord heeft - er vrij 80's uit ziet.
Veiligheid boven alles ... hij heeft zelfs reflecterende banden!
... en over 80's gesproken ... jouw fiets met ketting en derailleur ... dat is pas 80's!
Look at the future: middenmotor-riem-naafversnelling, of pinion-riem-achterwielmotor
Mathematic schreef: ↑24 dec 2019, 13:57
jouw fiets met ketting en derailleur ... dat is pas 80's!
Zo is dat, weg met die Stromers ... iedereen op een Fuell !
Nu is dat old school ketting + derailleur systeempje (dat ondertussen zijn degelijkheid door de jaren heen méér dan heeft bewezen) wél mooi te customizen met een minimum aan uitgaves : andere ketting, andere cassette, ander voorblad.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat een middenmotor een betere oplossing kan zijn, maar dan moeten de engineers nog wel even aan de slag. Waarom? Ik ken geen brommer, scooter, motor of auto met derailleur en ketting.
Het huidig ontwerp (en dan bedoel ik niet alleen de middenmotor, maar de hele alternatieve aandrijflijn) lijkt wel geschikt te zijn voor 25 km/uur modellen en voor een beperkt aantal km’s per jaar, maar voor hogere snelheden en meer km’s per jaar slijt deze te snel. Ook is de huidige combinatie minder geschikt voor fietsen (trapfrequentie) en meer voor scooteren.
Golvas schreef: ↑24 dec 2019, 19:33
Nu is dat old school ketting + derailleur systeempje (dat ondertussen zijn degelijkheid door de jaren heen méér dan heeft bewezen) wél mooi te customizen met een minimum aan uitgaves : andere ketting, andere cassette, ander voorblad.
Als je wat meer km in de benen hebt hoop ik oprecht voor jou dat je uiteindelijk tot andere inzichten komt.
De tijd staat niet stil ... je hebt blijkbaar moeite met innovatieve en technisch superieure technologiën.
Soit, blijf maar gerust berusten op je oude technologie, want die heeft zichzelf bewezen
Golvas schreef: ↑24 dec 2019, 19:33
Nu is dat old school ketting + derailleur systeempje (dat ondertussen zijn degelijkheid door de jaren heen méér dan heeft bewezen) wél mooi te customizen met een minimum aan uitgaves : andere ketting, andere cassette, ander voorblad.
Als je wat meer km in de benen hebt hoop ik oprecht voor jou dat je uiteindelijk tot andere inzichten komt.
De tijd staat niet stil ... je hebt blijkbaar moeite met innovatieve en technisch superieure technologiën.
Soit, blijf maar gerust berusten op je oude technologie, want die heeft zichzelf bewezen
Dat is volgens mij niet wat Golvas zegt. Zijn opmerking is vooral dat dat technisch superieure systeem van jou weinig te customizen is.
Voor ieder wat wils. Meer customizen maar ook meer onderhoud versus weinig tot geen onderhoud en niets aan te passen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Mathematic schreef: ↑25 dec 2019, 02:33
Als je wat meer km in de benen hebt hoop ik oprecht voor jou dat je uiteindelijk tot andere inzichten komt.
De tijd staat niet stil ... je hebt blijkbaar moeite met innovatieve en technisch superieure technologiën.
Soit, blijf maar gerust berusten op je oude technologie, want die heeft zichzelf bewezen
Ik had het gisteren louter over het feit dat hij - ondanks alle hedendaagse techniek die hij aan boord heeft - door die reflectoren in voor-en achterwiel er vrij 80's uitziet ... logisch ook, want in die jaren werden die reflectoren hier verplicht en zagen we ze in elke tweewieler.
Met hedendaagse techniek heb ik het niet moeilijk, integendeel zelfs ... waar ik het wel moeilijk mee heb is het "niveau", de toon en de "inhoud" van jouw reacties, deze maken dat ik me in dit topic van verdere reacties ga onthouden.
Mathematic schreef: ↑24 dec 2019, 13:57
jouw fiets met ketting en derailleur ... dat is pas 80's!
Zo is dat, weg met die Stromers ... iedereen op een Fuell !
Nu is dat old school ketting + derailleur systeempje (dat ondertussen zijn degelijkheid door de jaren heen méér dan heeft bewezen) wél mooi te customizen met een minimum aan uitgaves : andere ketting, andere cassette, ander voorblad.
+1
Dit vergelijk gaat even buiten de fiets om maar is even relevant. Mijn oude Volvo (50jaar oud...jong zou respectvoller zijn) Start steeds ook na lange tijd stilstaan. Ik kan alles zelf doen met een minimum aan kosten . Vermits ik de auto weinig gebruik zal mijn paar liter meerverbruik niet zo een dramatische invloed hebben op het milieu. Een nieuwe auto kost een pak en je kan veel minder zelf doen....wat de garages graag hebben ....en buiten het extra comfort brengen je ze ook maar van punt a naar b.
Ben ik daarom tegen vernieuwing......helemaal niet maar ik hou niet van vernieuwing waardoor we volledig afhankelijk worden van .....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...