Uiteraard zal ik net zoals bij mijn vorige fietsen ook de Fuell Flluid volledig nakijken!Stromeur schreef: ↑24 okt 2019, 19:38Loop alles dan direct na levering voor de zekerheid maar goed na, want er zit - als ik het goed begrijp? - geen dealer tussen die de oepsjes weg kan poetsen. (Hebben we met Stromer ook mee te maken gehad, oepsjes uit Taiwan.) Nou wil ik niet meteen een compleet land over één kam scheren: maar assemblage in Taiwain, eerste batch en geen dealer ertussen vraagt om een kritisch oog van de koper.
Er is geen dealer, maar zoals ik in een vorige post reeds gemeld heb is er een partner voor de Benelux geselecteerd.
Ik vertrouw me op de jarenlange expertise van de medewerkers van Fuell. De professionaliteit druipt er af.
Er is een ganse testing en opvolging in de assemblagefabriek gebeurd met aanwezigheid van Fuell (QA verantwoordelijke, CEO, Fuell Flluid project manager en Head of engineering), het controleren op het volgen van de werkprocedures, Fat testen op componenten en volledig gemonteerde fietsen, zelfs de wijze van verpakken is beschreven, opgevolgd en getest. Ik ben onder de indruk. Een ingepakte fiets vanop een hoogte laten vallen, uitpakken, nakijken op beschadiging, monteren en testen op de goede werking. Ik zie dat eerlijk gezegd niet elke fabrikant doen.
Inderdaad een gans land over de kam scheren zou niet wijs zijn ... er zullen wel overal ter wereld malafide en ontoereikende fabrikanten zijn. De grootste fietsfabrikant ter wereld laat er trouwens zijn fietsen monteren en ook Specialised, zowat dé referentie voor koersfietsen, laat de assemblage in Taiwan gebeuren ....