FUELL Fluid

Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Stromeur schreef: 24 okt 2019, 19:38
Mathematic schreef: 24 okt 2019, 13:38 De initiële assemblage is in Taiwan.
Loop alles dan direct na levering voor de zekerheid maar goed na, want er zit - als ik het goed begrijp? - geen dealer tussen die de oepsjes weg kan poetsen. (Hebben we met Stromer ook mee te maken gehad, oepsjes uit Taiwan.) Nou wil ik niet meteen een compleet land over één kam scheren: maar assemblage in Taiwain, eerste batch en geen dealer ertussen vraagt om een kritisch oog van de koper.
Uiteraard zal ik net zoals bij mijn vorige fietsen ook de Fuell Flluid volledig nakijken!
Er is geen dealer, maar zoals ik in een vorige post reeds gemeld heb is er een partner voor de Benelux geselecteerd.

Ik vertrouw me op de jarenlange expertise van de medewerkers van Fuell. De professionaliteit druipt er af.
Er is een ganse testing en opvolging in de assemblagefabriek gebeurd met aanwezigheid van Fuell (QA verantwoordelijke, CEO, Fuell Flluid project manager en Head of engineering), het controleren op het volgen van de werkprocedures, Fat testen op componenten en volledig gemonteerde fietsen, zelfs de wijze van verpakken is beschreven, opgevolgd en getest. Ik ben onder de indruk. Een ingepakte fiets vanop een hoogte laten vallen, uitpakken, nakijken op beschadiging, monteren en testen op de goede werking. Ik zie dat eerlijk gezegd niet elke fabrikant doen.

Inderdaad een gans land over de kam scheren zou niet wijs zijn ... er zullen wel overal ter wereld malafide en ontoereikende fabrikanten zijn. De grootste fietsfabrikant ter wereld laat er trouwens zijn fietsen monteren en ook Specialised, zowat dé referentie voor koersfietsen, laat de assemblage in Taiwan gebeuren ....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mathematic schreef: 26 okt 2019, 15:58 Er is geen dealer, maar zoals ik in een vorige post reeds gemeld heb is er een partner voor de Benelux geselecteerd.
Wie is dat, waar zit die en wat gaat die precies betekenen bij problemen? Wie gaat eventueel herstel uitvoeren? Onderdelen leveren etc?
Mathematic schreef: 26 okt 2019, 15:58 Er is een ganse testing en opvolging in de assemblagefabriek gebeurd met aanwezigheid van Fuell (QA verantwoordelijke, CEO, Fuell Flluid project manager en Head of engineering), het controleren op het volgen van de werkprocedures, Fat testen op componenten en volledig gemonteerde fietsen
Volstrekt normaal. Het wordt pas interessant hoe een offshore assemblagefabriek te werk gaat zodra de opdrachtgever zijn hielen heeft gelicht.
Mathematic schreef: 26 okt 2019, 15:58 zelfs de wijze van verpakken is beschreven, opgevolgd en getest. Ik ben onder de indruk. Een ingepakte fiets vanop een hoogte laten vallen, uitpakken, nakijken op beschadiging, monteren en testen op de goede werking. Ik zie dat eerlijk gezegd niet elke fabrikant doen.
Gebeurt vaker dan je denkt: een product dat getransporteerd wordt is alleen verzekerd wanneer dit deugdelijk is verpakt. Toen ik nog in de transportsector werkte, was dit ook precies dit de methode waarop een verpakking werd getest: van een bepaalde hoogte op een punt van de verpakking laten vallen moest de inhoud volledig intact laten. Anders keer de verzekering niet uit bij transportschade.
Mathematic schreef: 26 okt 2019, 15:58 ook Specialised, zowat dé referentie voor koersfietsen, laat de assemblage in Taiwan gebeuren ....
Maar Specialized is een hele grote jongen.

Ik wil niet al je enthousiasme meteen temperen hoor: zonder early adaptors is vernieuwing schier onmogelijk en ik vind het superleuk dat je deze bijzondere bike hebt besteld. Maar die "professionaliteit" van Fuell is vooral marketing die er vanaf druipt, want ik lees echt niks anders dan dat andere fabrikanten doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 26 okt 2019, 16:53Ik wil niet al je enthousiasme meteen temperen hoor: zonder early adaptors is vernieuwing schier onmogelijk en ik vind het superleuk dat je deze bijzondere bike hebt besteld. Maar die "professionaliteit" van Fuell is vooral marketing die er vanaf druipt, want ik lees echt niks anders dan dat andere fabrikanten doen.
Tsja, maar Stromer spreekt over the Switch Biking Experience maar tot 2018 kreeg je wel een ST1X, ST2 en ST2S met een sticker made in Taiwan afgeleverd. Fuell is tenminste transparant over het proces.
En grondig testen van fietsen voor in productie brengen, ik blijf me bij Stromer toch afvragen hoe grondig dat gebeurt met al die issues op elke nieuwe fiets.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 26 okt 2019, 17:06 Tsja, maar Stromer spreekt over the Switch Biking Experience maar tot 2018 kreeg je wel een ST1X, ST2 en ST2S met een sticker made in Taiwan afgeleverd. Fuell is tenminste transparant over het proces.
Voor mij is het allebei marketing. Als iemand bij "The Swiss Driving Experience" meteen aanneemt dat een bike incl. alle onderdelen volledig gefabriceerd en geassembleerd wordt in CH, dan denk je ook niet na.
Tomasj schreef: 26 okt 2019, 17:06 En grondig testen van fietsen voor in productie brengen, ik blijf me bij Stromer toch afvragen hoe grondig dat gebeurt met al die issues op elke nieuwe fiets.
Eens. Stromer lanceert te snel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Uiteindelijk valt of staat een merk bij kwaliteit en service.

Stromer: Ik heb niet het geluk dat de dealer op de hoek zit en de dealers die dichterbij zitten hebben geen haal/breng service en vervang fiets zoals QICQ en dat daar de problemen aan je stromer verholpen worden. Echter bij mijn ST2 duurde het bijna twee maanden voordat hij terug was. Ik vindt wel dat een merk dat nu 10 jaar op de markt is en fietsen voor flink veel geld verkoopt ( er zitten flinke winstmarges op dus kan een stuk goedkoper, al zal er weer veel verloren gaan door de cost of poor quality)niet echt een leercurve heeft mbt kwaliteit.....al is een forum niet representatief omdat mensen sneller klagen op internet en minder snel melden als het goed is.

Bultaco: had ik uit the UK over laten komen, onderweg was het pasje en de accusleutel kwijt geraakt :-( netjes door de dealer daar een nieuwe accu, nieuwe sleutels en pasje, en besturingskastje gekregen) en duidelijke instructie hoe zelf te doen. was eng makkelijk...;-) `Dus de afstand was groter maar de oplossing sneller op zijn plaats dan bij de stromer.

Fuell: inderdaad zie ik dat er veel info gedeeld wordt op indiegogo....en inderdaad komt het soms erg commercieel over, zo erg dat je denkt komt er ooit echt een fiets. Ik ga het zien als het goed is wordt de mijne in november verscheept om hier in januari 2020 te arriveren...ik ben erg benieuwd en hou wel van een gokje en iets aparts.

Hoop dat deze wel bevalt dan want op de bultaco verlangde ik na de eerste rit alweer naar een stromer.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

<r><QUOTE author="MarcelH" post_id="71824" time="1572110466" user_id="907"><s>[quote=MarcelH post_id=71824 time=1572110466 user_id=907]</s>

Fuell: inderdaad zie ik dat er veel info gedeeld wordt op indiegogo....en inderdaad komt het soms erg commercieel over, zo erg dat je denkt komt er ooit echt een fiets. Ik ga het zien als het goed is wordt de mijne in november verscheept om hier in januari 2020 te arriveren...ik ben erg benieuwd en hou wel van een gokje en iets aparts.




Marcel, ik vermoed dat onze fietsen aan de verwachtingen zullen voldoen ...

Persoonlijk denk ik dat Fuell Indiegogo als lanceerplatform gebruikt. Hun product(en) in de kijker zetten lijkt me commercieel gezien een goede strategie. Trouwens als je ziet wie er achter zit hebben ze de funding absoluut niet nodig als startkapitaal.

Dit neemt niet weg dat Fuell een goed concept heeft: volledig geveerde fiets, middenmotor geïntegreerd rond de trapas riemoverbrenging met naafversnelling, dubbele volledig geïntegreerde batterijen en een uniek design.

Een paar weken geleden heb ik EBR (electricbikereview) gevraagd of er kans was de Flluid te reviewen. Ondertussen staat Fuell flink in de kijker en waren ze er bij EBR happig op ... to be continued ...
ocra

Stromeur schreef: 26 okt 2019, 16:53
Mathematic schreef: 26 okt 2019, 15:58 Er is een ganse testing en opvolging in de assemblagefabriek gebeurd met aanwezigheid van Fuell (QA verantwoordelijke, CEO, Fuell Flluid project manager en Head of engineering), het controleren op het volgen van de werkprocedures, Fat testen op componenten en volledig gemonteerde fietsen
Volstrekt normaal. Het wordt pas interessant hoe een offshore assemblagefabriek te werk gaat zodra de opdrachtgever zijn hielen heeft gelicht.
Je hebt hier gewoon bedrijven voor die dit voor jou constant kunnen uitvoeren alsmede het fabricage proces van te voren toetsen. In principe is dit niet anders dan in andere landen. Het gevaarlijke is alleen dat die controle het beste werkt met iemand van de zelfde nationaliteit als de gecontroleerde.
Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Fuell Flluid 1-S
Bijlagen
Fuell Flluid 1-S.jpg
Fuell Flluid 1-S.jpg (197.29 KiB) 2946 keer bekeken
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Vindt de kleur blauw erg mooi op de foto !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het echt een verschrikkelijk lelijke bike om te zien. Dat had ik al bij de gelikte pr-foto's, en nu ik hem in het echt zie nog meer. Sorry.

Maar: over smaak valt niet te twisten en voor mensen die hem in pre-order hebben staan is het natuurlijk helemaal geweldig dat dit soort foto's opduiken :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie