FUELL Fluid

Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bram Roose schreef: 23 mei 2020, 09:17 @MarcelH,

Verder baart dat gat waar de kabels ingaan vooraan me wat zorgen wat betreft waterschade. Zo vreemd dat daar geen zo'n seal op zit waar enkel de kabel doorkan, maar verder geen gapend gat.
Alle kabels lopen in een kanaal onder de batterijcompartimenten en deze kanalen zijn volledig afgesloten van de batterijslots.
Het frame is onderaan voorzien van een afwatering. :ay

trouwens zo'n seal met kabels is nooit 100% waterdicht.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Mathematic schreef: 23 mei 2020, 14:51 Alle kabels lopen in een kanaal onder de batterijcompartimenten en deze kanalen zijn volledig afgesloten van de batterijslots.
Het frame is onderaan voorzien van een afwatering. :ay
Zo is het in mijn fiets ook opgelost, nog nooit een water gerelateerde storing mee gehad (in ± 5,5 jaar en een aantal ECHT serieuze regenbuien).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bit
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2019, 09:37

Fuell Flluid is net bezorgd na flink wat gedoe met de eu certificatie. Los van smaak, maar het ziet er robuust en kwalitatief zeer goed uit. Het is mijn eerste e-bike dus ik kan het verder niet vergelijken....
Bijlagen
IMG_20200524_184501.jpg
IMG_20200524_184501.jpg (5.72 MiB) 4046 keer bekeken
Fred O
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2020, 09:24
Locatie: NL

Goedenavond Bit, ik heb me net geregistreerd op het forum. Gefeliciteerd met je nieuwe fiets.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte e-bike en heb ook de Flluid op het oog. Ik las andere berichten in deze thread over certificatie en dat er een afspraak nodig is bij de RDW.
Een paar dagen geleden heb ik daarom een bericht naar Fuell gestuurd en kreeg als antwoord dat de fiets wordt geleverd inclusief de EU certificatie. Het verbaast me daarom dat het moeizaam verloopt.
Groet, Fred
Newbie m.b.t. e-bikes.
Een week getest met geleende Stromer st3 - goed.
Ervaring met Winora - matige kwaliteit Yamaha onderdelen.
Zoekend naar geschikte speed pedelec.
Bit
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2019, 09:37

Ik zal even een update geven over dat proces. De eu certificatie is puur dat de fiets aan de regeltjes voldoet en heeft, voor zover ik weet niks te maken met de de registratie bij de RDW.
Fred O
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2020, 09:24
Locatie: NL

Op de site van RDW verloopt de registratie op 1 van 2 manieren:

a) als de fabrikant de EU certificatie (CVO) heeft verzorgd - en dat administratief goed is verwerkt bij RDW - kan de eigenaar de fiets registreren onder verwijzing/overlegging van het certificaat en vervolgens verzekeren
b) als (a) niet is gebeurd dan moet de eigenaar in persoon de fiets aanbieden ter controle.

Uit het antwoord van Fuell leid ik af dat (a) is gevolgd. En je zou bij de fiets dat certicaat moeten aantreffen.
Quote uit hun mail: "all our Flluid-1S are delivered with an invoice and a EU certificate of conformity. The Flluid-1S is registrable in all EU country as a Speedbike (L1e-B) with these documents."
Newbie m.b.t. e-bikes.
Een week getest met geleende Stromer st3 - goed.
Ervaring met Winora - matige kwaliteit Yamaha onderdelen.
Zoekend naar geschikte speed pedelec.
StroMarco
Pro
Pro
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 mei 2020, 16:40
Locatie: NL

Bit schreef: 24 mei 2020, 20:16 Ik zal even een update geven over dat proces. De eu certificatie is puur dat de fiets aan de regeltjes voldoet en heeft, voor zover ik weet niks te maken met de de registratie bij de RDW.
Mwah, een Europees Certificaat van Overeenstemming (CVO), of voor Belgische kijkers "Gelijkvormigheidsattest" of Certificate de Conformite heeft in NL alles te maken met het verkrijgen van een kenteken. Het is een essentieel onderdeel om een kenteken te verkrijgen, zonder een individuele technische type-goedkeuring.

Je zal nu met het CVO en de fiets onder je arm naar de RDW moeten gaan voor een toelatingskeuring. Daar zullen ze kijken of het VIN-nummer (Chassisnummer of Framenummer) overeenkomt tussen beide. Daarnaast zullen een aantal basale zaken worden getest. Brandt het licht, gaat het remlicht aan, doet je toeter het en remt 'ie ook een beetje.

Als je bent geslaagd krijg je een kentekennummer. Paar dagen later krijg je dan je kentekencard en kan je bij een platenboer een kentekenplaat laten maken.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic
Bit
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2019, 09:37

Ja was niet echt goed geformuleerd! Het is uiteraard een voorwaarde om de aanvraag bij de rdw te voltooien. De vraag was of er nog dient te worden gekeurd of dat het certificaat voldoet.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, de vraag was of een fysieke afspraak bij de RDW noodzakelijk is om een kenteken te verkrijgen. Het antwoord op die vraag is ja: de SP hoeft weliswaar niet meer helemaal door de keuring heen, maar je moet wel met je bike + papieren (CVO) naar de RDW, zoals StroMarco al aangaf.

En blijkbaar kon ronaldv pas 2e helft juni terecht bij de RDW voor die afspraak. Wat niet zo vreemd is, gezien COVID-19.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fred O
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2020, 09:24
Locatie: NL

Bedankt voor de uitleg.
CVO + Factuur met genoeg data zou dan eigenlijk moeten volstaan om dit elektronisch af te handelen.
Ik zie mijn lokale fietsenmaker niet wekelijks naar de RDW rijden om een partij SP's goedgekeurd te krijgen. Is die taak aan hem of de importeur gedelegeerd?
Newbie m.b.t. e-bikes.
Een week getest met geleende Stromer st3 - goed.
Ervaring met Winora - matige kwaliteit Yamaha onderdelen.
Zoekend naar geschikte speed pedelec.
Plaats reactie