Bit schreef: ↑24 mei 2020, 20:16
Ik zal even een update geven over dat proces. De eu certificatie is puur dat de fiets aan de regeltjes voldoet en heeft, voor zover ik weet niks te maken met de de registratie bij de RDW.
Mwah, een Europees Certificaat van Overeenstemming (CVO), of voor Belgische kijkers "Gelijkvormigheidsattest" of Certificate de Conformite heeft in NL alles te maken met het verkrijgen van een kenteken. Het is een essentieel onderdeel om een kenteken te verkrijgen, zonder een individuele technische type-goedkeuring.
Je zal nu met het CVO en de fiets onder je arm naar de RDW moeten gaan voor een toelatingskeuring. Daar zullen ze kijken of het VIN-nummer (Chassisnummer of Framenummer) overeenkomt tussen beide. Daarnaast zullen een aantal basale zaken worden getest. Brandt het licht, gaat het remlicht aan, doet je toeter het en remt 'ie ook een beetje.
Als je bent geslaagd krijg je een kentekennummer. Paar dagen later krijg je dan je kentekencard en kan je bij een platenboer een kentekenplaat laten maken.
ST1 Sport 2020 | 983 Wh | Redshift seatpost | Kinekt stem | 2x Ortlieb Backroller Classic