Bulls Accu/lader aan het overlijden?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 30 apr 2019, 10:27 We duimen dit weekend voor je! :D
Bedankt :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Vlassie1980 schreef: 30 apr 2019, 09:52 Inderdaad mooi om te horen dat je weer vooruit kunt.
Een lader zonder fan erin zou ik ook wel willen, ding maakt een partij takke-herrie maar voor de versie met SR Suntour motor is dit de enige beschikbare lader voor een 48 volt systeem.

Hopelijk geen gedoe meer!
Freddy heeft een slechte lader maar een juiste stekker, een lader bij onze Chinese vrienden kost niet zoveel en samen met Freddy zijn stekker en een beetje klussen ben je gesteld.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 30 apr 2019, 15:00 Freddy heeft een slechte lader maar een juiste stekker, een lader bij onze Chinese vrienden kost niet zoveel en samen met Freddy zijn stekker en een beetje klussen ben je gesteld.
Niks slechts aan mijn lader, hij kon alleen niet overweg met een of andere onduidelijke foutsituatie in mijn accu.

Ik heb maandagavond een klein stukje met mijn fiets gefietst (± 8km) en daarna met mijn oude lader de accu opgeladen: hij laadde hem weer helemaal vol. Gisterenavond heb ik een langer stuk gefietst (±52km) en daarna met mijn oude lader weer opgeladen. Ook nu is de accu weer helemaal vol.

Ik heb dus geen idee wat er mis was in de accu, maar het lijkt nu weer normaal te werken. Gelukkig! Ik had er wel heel erg van gebaald als ik net nu (paar dagen voor forum bijeenkomst der lage landen) geen fiets zou hebben :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 01 mei 2019, 09:45 Niks slechts aan mijn lader, hij kon alleen niet overweg met een of andere onduidelijke foutsituatie in mijn accu.
Sorry, dacht dat de lader het probleem was.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

No worries, dat dacht ik in eerste instantie ook. Totdat ik een nieuwe kocht en die exact hetzelfde probleem gaf :ay

Maar wat het probleem precies was? Ik heb echt geen idee. De cellen zijn pas anderhalf jaar oud, dus echt zwaar uit balans lijkt me sterk. Het zou kunnen dat een cel af en toe contact maakt, maar dan zou ik het met het ontladen ook moeten merken. Andere opties?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het wordt vrijdag en zaterdag dus spannend voor je!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Valt wel mee, de fiets doet het weer perfect dus ik heb er alle vertrouwen in. Daarnaast heb ik nu 2 verschillende laders :ay

Ik heb er superveel zin in. Had wel even een K gevoel eind vorige week... was bang dat ik op het laatste moment moest afhaken :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
SpeedyDJ
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:21

Dan is blijkbaar/waarschijnlijk mijn lader gebruikt: mijn GM met lader staat bij Cor.
Ik moest/kon gisteren onvoorzien exact 100 km brommen in plaats van de 67. Dat zijn 2 litertjes E5. Ik tank 5 liter per keer en dan kan je een aardig stukje afleggen. Omdat een benzinepomp nooit verder is dan 10 km geeft dat wel gemoedsrust in plaats van de GM met zijn lader/laadtijd.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Als hij niet diep ontladen is geweest dan is er toch een ander probleem geweest dus....minder goede verbinding in de batterij, of de lader. Dit zou mij ook een naar onderbuik gevoel geven er zal geen monteurtje in de batterij of lader rondlopen die het probleem even gefixt heeft :dwarf: :dwarf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SpeedyDJ schreef: 04 mei 2019, 03:52 Dan is blijkbaar/waarschijnlijk mijn lader gebruikt: mijn GM met lader staat bij Cor.
Kan, er stonden 2 GM accu's bij Cor. Maar als het de jouwe is (die ventilator zonder ventilator): hou er rekening mee dat deze lader maximaal 25Ah per keer wil laden. Dus als je je accu naar 35Ah vergroot dan kun je bij lege accu in 2 stukken laden (als hij stopt even lader van accu loskoppelen en na enkele seconden weer aankoppelen) of zo'n lader als ik heb kopen (kost 95 Euro).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie