Bulls Accu/lader aan het overlijden?

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Probleem met de accu's waarvan een cel een beetje ienimieniesluiting maakt merk je in eerste instantie niet aan de capaciteit maar is wel het begin van een accuprobleem en het eerste wat zich voordoet is.....niet meer aanvangen met laden of (lichte)warmte ontwikkeling door thermische ontleding dit proces is onomkeerbaar maar meten is weten.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En hoe kan ik dat meten?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Contacten zijn schoon gemaakt maar levert niks op.

Morgen heb ik als het goed is een nieuwe lader, hopelijk lost die het probleem op.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Freddy,
Het kan ongerelateerd zijn omdat het andere fietsen zijn, maar ik had exact hetzelfde probleem bij mijn Raleigh.
Kopje van lader is exact hetzelfde, lader niet.
FM zei dat er super veel info opgeslagen wordt in de BMS en dat dit soms overvol geraakt (geen wis of wegschrijffunctie ingebouwd, vraag me niet waarom), waardoor de batterij soms problemen geeft en niet meer wou opladen of ondersteuning geven.
Dit was bij mij ook net op die momenten dat ik de fiets in het weekend gebruikt had. Want als je batterij twee dagen niet gebruikt gaat hij vanzelf in slaapstand. Nu heeft jouw batterij heel de week gewerkt en in het weekend en dus nooit de data kunnen wissen (als hij tenminste zelfde programmatie heeft als de mijne).

één of twee keer de batterij in slaapstand brengen / resetten zorgde er wel voor dat die data gewist werd en dat het laden wel weer lukte.
Ik veronderstel dat je dit al geprobeerd hebt?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Hoe breng je een accu in slaapstand? Leg je die naast je in bed....weet niet of mijn wederhelft happy gaat zijn. :bj
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

nick1 schreef: 25 apr 2019, 12:49 Hoe breng je een accu in slaapstand? Leg je die naast je in bed....weet niet of mijn wederhelft happy gaat zijn. :bj
Haha, zou een mooi zicht zijn.

Meestal lang de 'aan' knop ingedrukt houden tot je signaal krijgt van reset. In mijn geval: bovenste en onderste led batterijindicator lampje gaan branden.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

nick1 schreef: 25 apr 2019, 12:49 Hoe breng je een accu in slaapstand? Leg je die naast je in bed....weet niet of mijn wederhelft happy gaat zijn. :bj
:bj :bj
Kussentje eronder, knuffeltje erbij en een slaapkusje geven. Hoe anders? :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 25 apr 2019, 10:30 Freddy,
Het kan ongerelateerd zijn omdat het andere fietsen zijn, maar ik had exact hetzelfde probleem bij mijn Raleigh.
Kopje van lader is exact hetzelfde, lader niet.
FM zei dat er super veel info opgeslagen wordt in de BMS en dat dit soms overvol geraakt (geen wis of wegschrijffunctie ingebouwd, vraag me niet waarom), waardoor de batterij soms problemen geeft en niet meer wou opladen of ondersteuning geven.
Dit was bij mij ook net op die momenten dat ik de fiets in het weekend gebruikt had. Want als je batterij twee dagen niet gebruikt gaat hij vanzelf in slaapstand. Nu heeft jouw batterij heel de week gewerkt en in het weekend en dus nooit de data kunnen wissen (als hij tenminste zelfde programmatie heeft als de mijne).

één of twee keer de batterij in slaapstand brengen / resetten zorgde er wel voor dat die data gewist werd en dat het laden wel weer lukte.
Ik veronderstel dat je dit al geprobeerd hebt?
BMS die info opslaat en vol zou komen? Komt mij totaal onbekend voor, maar gezien ik mijn fiets al 4,5 jaar gebruik waarbij ik hem ook al heel vaak weken lang geen dag rust gegeven heb lijkt me dat niet zo'n probleem. Volgens mij schiet mijn accu ook sneller in slaapstand.

Ik zal eens proberen om het knopje op mijn accu een tijdje ingedrukt te houden, kijken of er iets gebeurd. In de handleiding heb ik nooit iets hierover gelezen (maar die is in het Duits en mijn Duits is niet zo heel best...)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hmm... knop lang ingedrukt houden lost niets op. De nieuwe lader ook niet :bc

Ik heb even naar het revisiebedrijf gebeld die mijn accu anderhalf jaar geleden gereviseerd heeft. Ik word straks terug gebeld... Ik ben benieuwd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 25 apr 2019, 16:57 Hmm... knop lang ingedrukt houden lost niets op. De nieuwe lader ook niet :bc

Ik heb even naar het revisiebedrijf gebeld die mijn accu anderhalf jaar geleden gereviseerd heeft. Ik word straks terug gebeld... Ik ben benieuwd.
Hopen dat er geen volledig nieuwe batterij in moet...
ST3 black 983wh
Plaats reactie