Ervaring x-speed na 6 maanden

hvetters
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2019, 19:42
Locatie: Heist-op-den-Berg Belgie

In deze post deel ik graag mijn ondervindingen van mijn x-speed (limited edition), die ik sinds oktober 2018 heb.
Disclaimer: ik heb geen ervaring met andere merken dus ik kan niet vergelijken.
Mijn huidig woon-werk is slechts 13km enkel en doe er ook vrijwel al mijn individuele verplaatsingen mee.
Ondertussen 3000km op de teller.

Vooreest: de problemen die reeds opgelijst staan op dit forum kan ik vrijwel allemaal bevestigen.
De resonantie tussen 28-33km/u, de trapper die loskomt, het soms tijdelijk wegvallen van de ondersteuning
, de beperkte actieradius, aflopende ketting en condens in het display. Dat zijn toch al snel een aantal
negatieve ervaringen. Voor mij spijtig genoeg niet de laatste. Zoals de meeste heb ik ook lang moeten wachten
op de 850Wh batterij. Sinds 1 maart heb ik deze, toen heeft mijn dealer ook het voorblad vervangen (dixit de reden van de aflopende ketting).
Er werd ook een software update gedaan. Allemaal kostenloos en onder garantie, mooi zo.
Na een half uurtje rijden besefte ik dat er iets niet pluis was. Bij de minste schok (putje in weg/drempeltje) een afremming. Soms maar enkel seconden,
soms een minuut lang. In eerste instantie dacht ik dat de regen functie (regenerative braking and coasting) terug aanstond.
Wat een vergelijkbaar gevoel geeft. Maar deze stond nog steeds uit in de config settings.
Daags nadien ook de eerste software crash en error codes (bv EC140) ondervonden.




Ik heb op deze manier verschillende dagen verder gereden, soms een crash tot 3x op mijn korte rit van 13km, soms ook niet. Maar wel altijd dat vervelend afremmend gevoel.
Dus terug naar mijn dealer, naar mijn idee was de software update de oorzaak.
Maar ze hebben a. het probleem niet kunnen oplossen, b. kleverNL support niet te pakken gekregen voor advies en c. na