QonQer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic weer geopend i.v.m. nieuwe informatie.
Stromerfred schreef: 08 mar 2019, 16:06 Na alle speculaties ben ik nog steeds benieuwd naar de reactie van QicQ op hoe zij de maximum snelheid van hun fiets zien. Ze adverteren nl met “ondersteuning tot 32/km” en dit mag niet als het geen SP is (en dat is het niet want fiets heeft bel en geen claxon)
Ik heb ze vandaag gesproken: de QonQer wordt afgeleverd als een 25km/u e-bike en voldoet daarmee aan de Nederlandse wetgeving. Wel is de bike op de "Amerikaanse" stand te zetten en dan gaat-ie 32km/u, want in Amerika is dit toegestaan. VanMoof b.v. doet dit ook, zoals FreddyH al aangaf. Kennelijk kan dit binnen de NL wetgeving: de mogelijkheid mag erop zitten, maar je mag 'm niet gebruiken.

De dealer valt in deze, wettelijk gezien, dus niks te verwijten. Je kunt hoogstens discussiëren over de morele kant, net als bij andere e-bike merken die op deze manier eenvoudig illegaal op te voeren zijn. De gebruikers die voor een bike zoals deze kiezen zodat ze zonder helm, zonder kenteken en zonder verzekering met 32km/u over het fietspad door de stad kunnen rondscheuren verwijt ik wel een heleboel. (Krijgen we dit weer, na die k*t-snorfietsen, maar gelukkig stinken deze e-bikes niet.)

Ik heb net de website van de dealer en van QonQer bike eens bekeken, maar ik lees nergens (meer?) dat de bike ondersteunt tot 32km/u. Wel zie ik "15km in een half uur", dat is natuurlijk precies hetzelfde maar net even anders gezegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 mar 2019, 21:29 Wel zie ik "15km in een half uur", dat is natuurlijk precies hetzelfde maar net even anders gezegd.
Dit soort praktijken daar heb ik echt een emmertje bij nodig. We mogen niet zeggen dat hij 32 km/h kan dus dan doen we dat maar op een omzeilende manier :av

Marketing technisch zal het zeker en vast handig zijn, maar ook daar ben ik wat allergisch voor...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onze wetgever heeft de SP tot brommer verklaard en daarmee zelf in de hand gewerkt dat dit soort oplossingen booming business gaat worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

van de website: "Met de QonQer kun je een snelheid van 15 km in een half uur bereiken"
Dat is geen hele straffe acceleratie :cool2:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromeur schreef: 29 mar 2019, 21:29 De gebruikers die voor een bike zoals deze kiezen zodat ze zonder helm, zonder kenteken en zonder verzekering met 32km/u over het fietspad door de stad kunnen rondscheuren verwijt ik wel een heleboel. (Krijgen we dit weer, na die k*t-snorfietsen, maar gelukkig stinken deze e-bikes niet.)
Dat is minder snel dan de gemiddelde wielrenner en veeeel minder snel dan 97% van die k*t-snorfietsen. Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo zeer, behalve de illigaliteit, maar daar heb ik an sich geen problemen mee. Mijn auto kan ook 160 km/h, rij ik ook niet waar het niet kan/mag (nee, hij kan niet harder :lol: ).
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Er is dus geen illegaliteit, als je er een aparte mogelijkheid in het menu van maakt? Zou dit betekeken dat je een SP mag verkopen die oneindig ondersteunt, zolag je dat eerst in het menu moet activeren? Of geldt deze regeling alleen voor 25-km ebikes?
Ik vind het maar raar dat het mag...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 29 mar 2019, 23:12 behalve de illigaliteit, maar daar heb ik an sich geen problemen mee
Ouwe anarchist ;p

Ik snap je wel hoor. Mij zou het ook niks uitmaken als ik ervan overtuigd was dat iedereen zich een beetje normaal en sociaal zou weten te gedragen op de weg, dan hebben we een heerlijke wereld met vrijheid, blijheid en snelheid voor iedereen. Maar mensen gedragen zich niet. Daarom word ik hier een beetje knorrig van. (Ik word ook oud :mrgreen: .)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 29 mar 2019, 23:23 Zou dit betekeken dat je een SP mag verkopen die oneindig ondersteunt, zolag je dat eerst in het menu moet activeren?
Feitelijk doet Bultaco dat al. Niet oneindig, maar die kunnen wel fors harder dan de toegestane 45km/u.

Met auto's is het toch net zo? Kunnen allemaal harder dan 130km/u, behalve die van Wiebe met wind tegen. Die mogelijkheid zit niet eens "verstopt". De verantwoordelijkheid ligt bij de bestuurder, niet bij de verkoper of fabrikant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 29 mar 2019, 23:28 (Ik word ook oud :mrgreen: .)
Dat hoop ik voor je :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 29 mar 2019, 21:29 Topic weer geopend i.v.m. nieuwe informatie.


Ik heb net de website van de dealer en van QonQer bike eens bekeken, maar ik lees nergens (meer?) dat de bike ondersteunt tot 32km/u. Wel zie ik "15km in een half uur", dat is natuurlijk precies hetzelfde maar net even anders gezegd.
Website is aangepast! :cool2:
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie