De ST1 heeft sowieso een 670W motor en het maakt niet of je hem hier, in Amsterdam, in Berlijn of in Timboektoe koopt.
ST 3 LE of R&M Supercharger
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Je hebt het over de in het geel verkrijgbare "1", dan ga ik ervan uit dat je het over de ST1 (2019) hebt en niet over de ST1X.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Zelfde motor, zelfde power, andere invalshoek ... 500W = nominaal vermogen, 800W = piekvermogen : viewtopic.php?f=15&t=1335&p=37577#p37577
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Expert
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
- Locatie: Nijmegen
Er is hier eerder in het topic gesproken over de efficiëntie van belt drives vs kettingen. Helaas is die vergelijking gedaan met ook een Nuvinci vs een deraiileur.
De belt drive heeft maar een watt meer verlies bij lage vermogens en het verschil gaat nog omlaag bij hogere vermogens (bron: https://www.bikeradar.com/news/chain-or ... is-faster/) terwijl een NuVinci meer richting 15W meer verbruikt (bron: https://www.cyclingabout.com/speed-diff ... x-systems/)
De gevoelde verliezen toeschrijven aan de belt drive is dan dus niet eerlijk, want een kettingsysteem met een Nuvinci heeft die verliezen ook.
De belt drive heeft maar een watt meer verlies bij lage vermogens en het verschil gaat nog omlaag bij hogere vermogens (bron: https://www.bikeradar.com/news/chain-or ... is-faster/) terwijl een NuVinci meer richting 15W meer verbruikt (bron: https://www.cyclingabout.com/speed-diff ... x-systems/)
De gevoelde verliezen toeschrijven aan de belt drive is dan dus niet eerlijk, want een kettingsysteem met een Nuvinci heeft die verliezen ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik heb nu sinds kort de R&M packster met riemaandrijving, bosch cx line motor en die traploze Nuvici.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van dit systeem. Het rijden is heel erg artificieel. Je hebt nooit het gevoel dat je echt 'pak' hebt op je versnelling. Ofwel gaat het veel te gemakkelijk en trap je door met een zot hoge cadans, ofwel zit je je uit te sloven en ga je niet vooruit. Ik vind nooit de juiste balans en gevoel van 'ja, dit is het, zo kan ik wel een uurtje goed doorfietsen'.
Het systeem is wel heel krachtig en een pak stiller geworden (niet geluidsloos), maar het zou mij toch echt niet kunnen overtuigen om dit op mijn speed pedelec te hebben (onafhankelijk van het merk).
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van dit systeem. Het rijden is heel erg artificieel. Je hebt nooit het gevoel dat je echt 'pak' hebt op je versnelling. Ofwel gaat het veel te gemakkelijk en trap je door met een zot hoge cadans, ofwel zit je je uit te sloven en ga je niet vooruit. Ik vind nooit de juiste balans en gevoel van 'ja, dit is het, zo kan ik wel een uurtje goed doorfietsen'.
Het systeem is wel heel krachtig en een pak stiller geworden (niet geluidsloos), maar het zou mij toch echt niet kunnen overtuigen om dit op mijn speed pedelec te hebben (onafhankelijk van het merk).
ST3 black 983wh
Ik heb in het voorjaar van 2018 een SP met NuVinci getest (tegenwoordig noemen ze dat onding Enviolo) en was daar vrij snel mee terug aan het vertrekpunt ... niet omwille van het verscheurende tempo, wel omwille van de driveability ... ik vond het een verschrikkelijke ervaring.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37
De 2020 modellen met de nieuwe GEN 4 middenmotor zouden toch veel krachtiger en stiller zijn..? Al zal het rijden met ketting en achterwielmotor meer fun geven.
Wel meer onderhoud en dat wil niet iedereen.
Wel meer onderhoud en dat wil niet iedereen.