Pagina 5 van 9

Re: Trefecta

Geplaatst: 14 mar 2019, 22:12
door Jins
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 08:20
door mrstrom
Jins schreef: 14 mar 2019, 22:12 Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO.
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 09:16
door FreddyH
mrstrom schreef: 15 mar 2019, 08:20 Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
:bj
Scherp :cool2:

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 19:21
door Stromend
Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.

De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.

Re: Trefecta

Geplaatst: 18 jul 2019, 22:44
door Barry
Leuk weetje: de Trefecta is ook door ons (NL) leger gebruikt tijdens een vredesmissie in 2017 in Mali. Ik was vandaag met vrouw en kinderen in het Nationaal Militair Museum bij het voormalige Vliegbasis Soesterberg (aanrader!) en trof hem daar aan.

Re: Trefecta

Geplaatst: 18 jul 2019, 22:46
door Stromeur
Ik volg Trefecta al een tijdje op Insta; ik blijf het beulen van bikes vinden.

Geen idee wat je er in Mali precies mee moet (dan snap ik de Hummer-marketing toch net wat beter), maar imposant is-ie wel in deze kleur.

Re: Trefecta

Geplaatst: 19 jul 2019, 11:32
door Bram Roose
Ik vraag me af of die pedalen niet louter een gimmick zijn dan. Je wordt waarschijnlijk niet echt verondersteld te trappen zoals op een stromer. Gewoon om niet als brommer te moeten inschrijven veronderstel ik?

Ziet er wel heel tof uit. Om te gaan offroad mountainbiken moet dit fantastisch zijn.

Re: Trefecta

Geplaatst: 19 jul 2019, 13:55
door Jins
Als het elektrisch sap op is is het nog altijd makkelijker om 15 km/h te fietsen dan te lopen, dus wel nuttig die trappers.

Re: Trefecta

Geplaatst: 21 jul 2019, 08:46
door Stromend
Het concept van de Trefecta is volledig rond trappen in combinatie met gasgeven gebouwd. Er is duidelijk synergie in de aandrijving. Begrijpelijk dat je het ervaart als een elektrische brommer met overbodige trappers maar de trapervaring in combinatie met de aandrijving en het schakelsysteem op de Trefecta is werkelijk uniek.

Re: Trefecta

Geplaatst: 31 jul 2019, 10:58
door Stromend
Nu de ST2s ondertussen 1,5 jaar is en 17.000km heeft gedaan, komen er langzaam gedachten op over een opvolger.
Omdat ik met een schuin oog naar de Trefecta kijk, is er nog zo'n 1,5 jaar om te sparen voor de garantie op de ST2s verloopt.