MTB Cycletech Code

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bekende test-omgeving. De Amsterdamse Stromer dealer heeft deze nu dus ook in het assortiment.

Wat ik wel een beetje vreemd vind aan de review van Bright, is dat hij herhaaldelijk zegt dat een accu die groter is dan de max 650Wh accu van deze MTB Cycletech Code alleen bedoeld is voor op vakantie of voor "heeeeeele lange ritten", terwijl de praktijk uitwijst dat bijna iedereen met een Stromer en een ww-afstand van meer dan 25 a 30km enkel met de grootste 983Wh accu rondrijdt, en daar zeker in de winter of bij storm heel erg blij mee is. Bright is zelf duidelijk geen SP-forens.

Verder: superleuke bike, idd wat minder fraai afgewerkt dan de Stromers, maar als ik eens in de buurt van mijn dealer ben, ga ik deze wel testen, alleen al omdat ik benieuwd ben naar het rij- en schakelgedrag (want een 650Wh accu is voor mij een dealbreaker).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

+1
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

"Stromers zijn gemaakt van de allerhoogste Zwitserse kwaliteit" ... :bj :bj :bj
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vroeger was alles beter, ook de kwaliteit van Zwitserse producten... :bu: :bu: :bu:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De inhoud van de accu lijkt klein in vergelijking met wat op de markt reeds te vinden is. Echter bewijst Neodrives een zeer zuinige motor ontwikkeld te hebben. Dit gekoppeld aan het voordeel dat met de Pinion ook in stilstand mag geschakeld worden zal zorgen voor een behoorlijke winst t.o.v. vele derailleur speedpedelecs.
Bron : rijwielendemeester.be
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 22 feb 2020, 07:52
De inhoud van de accu lijkt klein in vergelijking met wat op de markt reeds te vinden is. Echter bewijst Neodrives een zeer zuinige motor ontwikkeld te hebben. Dit gekoppeld aan het voordeel dat met de Pinion ook in stilstand mag geschakeld worden zal zorgen voor een behoorlijke winst t.o.v. vele derailleur speedpedelecs.
Bron : rijwielendemeester.be
:bj
Tuurlijk.

De efficiëntie van elektronische motoren is vrij hoog (rond de 80-85% bij de juiste toerentallen; lees: 40-45 km/h). Laten zij die efficiëntie verhoogd hebben naar 88%, dat zou echt al héél wat zijn.

Waar hebben we het dan over? In een situatie waar een Stromer met 45 km/h 15 Wh/km gebruikt (aanname: 82.5% efficiënt), dan is daar 15 x 0.825 = 12.375 Wh/km aan de wielen nodig. De Neodrive motor verbruikt dan 12.375 / 0.88 = 14.0625 Wh/km.

Met 650Wh kom je onder die omstandigheden 46,2 km ver. Met de genoemde Stromer met 814Wh accu kom je dan 54.26 km ver, met het blauwtje zelfs 65.53 km.

Hierbij laat ik bewust buiten beschouwing dat een derailleur vrij efficiënt is, ik heb geen idee hoe de Pinion presteert.

Ofwel: marketing blaat. Een zuinigere motor zal zeker een vast iets efficiënter zijn, maar dat is allemaal gerommel in de marge. En zuinigere motor zal dus vooral minder sterk ondersteunen. Of de snelheid nog onnauwkeuriger weergegeven, lagere snelheden schelen namelijk enorm in het verbruik.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Zeer interessante fiets, jammer van die accu anders had ik mijn stromer direct omgewisseld.
Ben erg benieuwd naar de praktijk ervaringen.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Ik vind de fiets er wel goed uitzien.

Maar de afwerking is, vergeleken met een Stromer, een beetje ondermaats te noemen.

Is dat een kabeltje dat uit het achterspatbord naar het achterlicht gaat? Wel een beetje “lullig”.
Dat hadden de kinderfietsen van 200 euro van mijn kinderen ook.

En dat voor 6500 euro?

Veel forumleden vinden een Stromer “overpriced”.

Is deze Code 45 dat dan ook niet?
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
Plaats reactie