Qua design een zeer mooie fiets
Qua afmontage, super
Accu grootte, verkeerde bezuiniging
Trek Super Commuter+ 8S: eerste indruk
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Heb zelf ook de recente update gehad van Bosch.
De 45km/u op display halen gaat iets vlotter, ook het verminderen van geleverd vermogen is minder abrupt. Wat betreft het eigen trapvermogen, dat zal je zeker moeten aanspreken om snelheid te halen
Twee bedenkingen :
- had de indruk dat ik enkel dit 'extra' vermogen bij de standaard ondersteuningsniveau had(heb zelf ook individuele rijmodi aangemaakt en daar had ik dat precies niet)
- die 45km/u stond er nadat de dealer opnieuw de bandenmaat wat aangepast had. En ik moet zeggen dat ik, bij het wegvallen van de ondersteuning, geen verschil zie op de Garmin GPS: zijnde nog steeds 42.5-43km/u max
Dus ik haal vlotter de hogere snelheden, wel met meer batterijverbruik, maar de topsnelheid ligt dus niet hoger(misschien dat dat afhankelijk is van het merk, CoC van de R&M staat duidelijk 42.5km/u wanneer ondersteuning wegvalt)
De 45km/u op display halen gaat iets vlotter, ook het verminderen van geleverd vermogen is minder abrupt. Wat betreft het eigen trapvermogen, dat zal je zeker moeten aanspreken om snelheid te halen
Twee bedenkingen :
- had de indruk dat ik enkel dit 'extra' vermogen bij de standaard ondersteuningsniveau had(heb zelf ook individuele rijmodi aangemaakt en daar had ik dat precies niet)
- die 45km/u stond er nadat de dealer opnieuw de bandenmaat wat aangepast had. En ik moet zeggen dat ik, bij het wegvallen van de ondersteuning, geen verschil zie op de Garmin GPS: zijnde nog steeds 42.5-43km/u max
Dus ik haal vlotter de hogere snelheden, wel met meer batterijverbruik, maar de topsnelheid ligt dus niet hoger(misschien dat dat afhankelijk is van het merk, CoC van de R&M staat duidelijk 42.5km/u wanneer ondersteuning wegvalt)
ik rijdt al jaren alleen maar trek. race/mountain/hybride en cyclecross. het was dus voor de hand liggend dat ik voor een peddelec een commuter kocht.
lang verhaal kort, het is niet best. de range is te klein, de fiets veel te duur, de ondersteuning met de middenmotor niet sterk en de garantie viel me ook tegen.
ik ben blij dat ik hem heb verkocht en op een stromer ben gaan rijden.
lang verhaal kort, het is niet best. de range is te klein, de fiets veel te duur, de ondersteuning met de middenmotor niet sterk en de garantie viel me ook tegen.
ik ben blij dat ik hem heb verkocht en op een stromer ben gaan rijden.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat is inderdaad knudde. Doet Stromer gelukkig niet, want zoiets zou echt funest voor de restwaarde als je 'm redelijk snel verkoopt vanwege een upgrade, zoals ik met mijn ST1 X heb gedaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
In Belgie is de garantie niet gelinkt aan een persoon, 2j. en hier kan de verkoper niet onderuit
Geldt enkel als het nieuw is (oppassen met demo’s ) en gekocht door een particulier bij een niet particulier (oppassen met doorverkoop handelaars ).
Geldt enkel als het nieuw is (oppassen met demo’s ) en gekocht door een particulier bij een niet particulier (oppassen met doorverkoop handelaars ).
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
-
- Rookie
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jul 2018, 09:29
Onlangs de Trek Commuter 8+ aangeschaft en ben er inmiddels dik tevreden over. Allereerst de scherpe aanschafprijs; € 3.599 ; oorspronkelijke prijs 4.999 maar dat is daadwerkelijk te hoog om de concurrentie aan te gaan. Wat krijg je daarvoor; een zeer hoog afgewerkte fiets zoals XT naven en derailleur; Supernova Pro 99 verlichting (beter bestaat gewoon niet), 27,5 inch wielen met rvs nippels en een fraai gehydrovorm frame zonder dus die lelijke lasrupsen en een carbon voorvork.
De Trek stuurt zeer scherp en met de 27.5 inch wielen zeer stabiel. Met de laatste update is 45 km op de teller nu wel haalbaar.
De natuurlijke ondersteuning vind ik juist prettig als fervent wielrenner 100.000km+. Als commuter zou ik meer ondersteuning wensen, maar ik gebruik de Trek niet dagelijks voor woon/werk verkeer.
Kortom, ik ben dik tevreden over de Trek, zeker voor deze prijs...
De Trek stuurt zeer scherp en met de 27.5 inch wielen zeer stabiel. Met de laatste update is 45 km op de teller nu wel haalbaar.
De natuurlijke ondersteuning vind ik juist prettig als fervent wielrenner 100.000km+. Als commuter zou ik meer ondersteuning wensen, maar ik gebruik de Trek niet dagelijks voor woon/werk verkeer.
Kortom, ik ben dik tevreden over de Trek, zeker voor deze prijs...
Gisteren in de Trek Store in Utrecht geweest. De rode 8/8S blijft een kekke verschijning.
Verkoper vertelde dat MY 19 vanaf februari 19 wordt uitgeleverd. Fietsen worden trouwens in Duitsland gemaakt en medio volgend jaar komt er ook een model met dubbele accu. Het laatste eerst maar zien en dan geloven...
Verkoper vertelde dat MY 19 vanaf februari 19 wordt uitgeleverd. Fietsen worden trouwens in Duitsland gemaakt en medio volgend jaar komt er ook een model met dubbele accu. Het laatste eerst maar zien en dan geloven...
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Inderdaad, ik kan me nog zo'n verhaal van Klever herinneren. Je weet wel: "ken je die grote 850Wh accu die in april komt"... Hoewel, als ze april 2019 bedoelden dan zijn ze aardig op schema
Op de een of andere manier is plannen in de SP wereld erg lastig.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]