Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
GoSwiss gaat geleidelijk haar activiteiten staken. Benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben voor de motorkeuze van Kettler.
Je wilt met een nieuwe speed pedelec wel de zekerheid hebben dat je aanspraak kunt maken op garantie.
De motor is niet het probleem. Go Swiss leverde ook een display en de sturing volgens mij. Ik denk dat dit voor Kettler een onoverkoombaar probleem wordt,...
Uiteindelijk is Kettler gewoon een fietsproducent die met zowat alle verschillende motorleveranciers samenwerkt en hun systemen integreren, niet iemand die dit zelf ontwikkeld ....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Naar verluidt worden alle reeds bestelde Go Swiss motoren uitgeleverd en voorzien van service/garantie. Het zal er dus van afhangen hoeveel Kettler heeft besteld. Het is natuurlijk verre van ideaal om afhankelijk te zijn van de service van een merk waar de stekker uit getrokken is, wat er ook beloofd wordt. (Al was het maar omdat de ambitie weg is...)
In dit topic een artikel over de liquidatie van Go Swiss:
Ik heb vandaag op Velofollies gepraat met een verantwoordelijke van Kettler (Duitser) die mee verantwoordelijk is voor de Velossi. Ze zijn er sinds een 2tal jaar mee bezig. Ontwerp, leveranciers kiezen, etc. Ondertussen zijn de frames en andere onderdelen klaar. En kon de opbouw beginnen. Homologatie was ook in orde. Tot hij vorige week bericht kreeg dat Goswiss stopt met de productie van motoren. Nu komt er uiteraard overleg met GoSwiss of er genoeg motoren en spare Parts gaan zijn om het model toch op de markt te brengen.
En uiteraard de nodige garanties hieromtrent.
Is dit niet het geval, gaan ze proberen om richting September/Oktober toch nog een model op de markt te brengen met andere motor en display. Maar dat hij redelijk ontgoocheld was, kan je wel begrijpen. Ze hadden er echt veel van verwacht. Het model was ook niet aanwezig op Velofollies.
Idd. Er is ook redelijk wat geld uitgegeven. Hij sprak over enkele tienduizenden EURO.
Hij heeft persoonlijk doorgezet voor de GoSwiss en kon zich nu wel voor het hoofd slaan, maar dat kon uiteraard niemand voorzien. Hij benadrukte mij wel dat de fiets vooral met comfort in het achterhoofd ontworpen is.
De GoSwiss motor zou inderdaad "maar" 370w zijn om vooral langere afstanden mogelijk te maken met de vrij beperkte batterij.
Hij zei mij dat het ook te maken zou hebben met het maximale motor vermogen in Duitsland, namelijk 400w, maar ik weet niet of dat klopt.
Wat mij eerder doet vermoeden dat de fiets (als hij toch nog op de markt komt) eerder moet aanzien worden als gelijkwaardig aan de huidige belt speed Pedelec modellen en niet als een Stromer alternatief met riem.
Laatst gewijzigd door BDP op 19 jan 2019, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Duidelijk verhaal. Super dat je dit hebt nagevraagd en hier deelt
En inderdaad erg zuur voor Kettler en iedereen die zich binnen dat bedrijf voor de Velossi E45 heeft ingezet. Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen met dit model. Zelfs als-ie met een Go Swiss op de markt wordt gezet, zal het vertrouwen bij de consument op langdurige service op de motor aanzienlijk zijn geslonken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
euhm, ik krijg hier tegenstrijdige info van Kettler Duitsland.
Toch goede info....
"Ja es ist ein Speed Bike und ist ab April/Mai lieferbar.
Dein Kettler Team"
Ik vraag dan of de info klopt die de persoon geeft, daar hier andere zaken staan....
"Hallo ********, ich habe gerade extra nochmal Rücksprache mit unserem Vertriebsleiter gehalten, dass Velossi kommt wie geplant mit dem Go Swiss Motor. Der Service von GO Swiss ist auch ganz normal weiter gegeben.
Tja, zolang nog niet zeker is dat het niet doorgaat, zullen de meeste dealers vasthouden aan de eerder gegeven planning, anders raak je potentiele klanten zeker kwijt denk ik... Misschien niet netjes, maar wel voorstelbaar.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer