Qwic RD10 Speed
-
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 apr 2019, 16:41
De rd11 heeft 4 standen. Met stand 4 is het wat makkelijker om 40 plus te fietsen dan met de rd10. Ook heeft de fiets nu 11 versnellingen zodat deze wat meer op elkaar aansluiten. Ik vind die kracht en rotatiesensor erg plezierig en zou niet graag constant de maximale ondersteuning willen hebben! Even aanzetten indien nodig en je gaat weer en dat gaat bij de rd11 echt makkelijker en natuurlijker. Als je echter een pedelec zoekt waar je met een heel laag trapfrequentie makkelijk een hoge snelheid haalt dan valt de rd11 misschien tegen. Ik vind het echter een heerlijke fiets die met een klein beetje inspanning erg snel is. Ik zou zeggen ga een proefrit maken dan weet je wat je krijgt.
Was dit dan in uw ervaring wel meer het geval bij de RD10 speed?Erikvissen schreef: ↑18 dec 2019, 14:32 Als je echter een pedelec zoekt waar je met een heel laag trapfrequentie makkelijk een hoge snelheid haalt dan valt de rd11 misschien tegen.
Ik heb op beide fietsen een testrit gedaan, helaas met 9 maanden tijdsverschil er tussen, dus dat kan een vertekend beeld geven. Ik vond dat de 'minimaal vereiste inspanning' om volledige ondersteuning te krijgen bij de RD10 kleiner leek te zijn. Bij de RD11 'schokte' deze in stand 4 soms als ik wat minder meetrapte. Overigens moet gezegd dat voor beide fietsen deze 'minimaal vereiste inspanning' beduidend lager ligt dan bij Stromer/Klever, waar je freewheelend geen 40+km/h haalt.
Ik heb nu nog een omgebouwde fiets met achterwielmotor (+-31km/h, afhankelijk van...) met enkel rotatiesensor en vind het heerlijk om de continue ondersteuning te hebben, zonder geschok. Het nadeel is natuurlijk dat het niet (meer) legaal is deze onbegrensd te gebruiken... Misschien is die krachtsensor ook iets wat went, maar natuurlijk voelt dit toch niet aan bij een direct drive motor vind ik.
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Knap gereden! Ik nu 17k op 1,5 jaar.barrovic schreef: ↑17 dec 2019, 20:12 Waar heb je de battery cover besteld? Eventueel een link van de website? Nu met de winter voor de deur kunnen alle beetjes maar helpen om de batterij te beschermen.
Ik heb de zelfde fiets en ben er super content van! Nu op 8 maanden al meer dan 11000km zonder één enkel probleem.
Link naar de accu-cover:
https://www.fahrer-berlin.de/en/e-bike/ ... ohr/a-243/
Ook bij andere e-shops te vinden. Verwacht er wel geen wonderen van he. Maar het helpt wel degelijk enkele procentjes en je frame is ook beter beschermd.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
-
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 apr 2019, 16:41
De rd11 fietst wat makkelijker omdat deze ook een wat groter koppel heeft. Inhouden of schokken komt heel af en toe voor maar dit gebeurde ook al bij de rd10. Vanmorgen naar het werk gefietst met lichte rugwind en haalde relatief makkelijk de 45 km/h. De krachtsensor werkt op de 11 in het algemeen prima.
Bedankt voor de info. Denk dat de RD11 dan sowieso de beste (en eigenlijk enige) optie voor me is (achterwielmotor+comfortabele zithouding+"freewheelend" volle ondersteuning).Erikvissen schreef: ↑19 dec 2019, 14:03 De rd11 fietst wat makkelijker omdat deze ook een wat groter koppel heeft. Inhouden of schokken komt heel af en toe voor maar dit gebeurde ook al bij de rd10. Vanmorgen naar het werk gefietst met lichte rugwind en haalde relatief makkelijk de 45 km/h. De krachtsensor werkt op de 11 in het algemeen prima.
-
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 13 apr 2019, 16:41
Topsnelheid lijkt minder af te nemen. Heb de accu tot 25% leeg gefietst en heb niet kunnen merken dat de snelheid afnam. 40/42 bleef makkelijk haalbaar. Wat wel anders is dat de fiets echt begrensd is op 45-46 km/h. Met de Rd10 heb ik met forse wind mee wel eens 55 km/h gehaald en dat kan met de 11 niet.
Hallo, heb onlangs een rd10 speed gekocht de batterij van 735 is al maar 80% meer waardoor hoge snelheid niet zolang aangehouden kan worden en actieradius iets minder is. Iemand ervaring met herstelling of upgrade van de batterij? Batterij en regeleenheid veranderen in 48v systeem heeft nog niemand gedaan vermoed ik?
Nieuw gekocht? Dan moet je gewoon een nieuwe accu in garantie krijgen hoor.Berd10s schreef: ↑02 feb 2020, 11:31 Hallo, heb onlangs een rd10 speed gekocht de batterij van 735 is al maar 80% meer waardoor hoge snelheid niet zolang aangehouden kan worden en actieradius iets minder is. Iemand ervaring met herstelling of upgrade van de batterij? Batterij en regeleenheid veranderen in 48v systeem heeft nog niemand gedaan vermoed ik?
Hoe weet je trouwens dat deze nog maar 80% is?
Née niet nieuw gekocht, een dealer kan de batterij uitlezen. Zelf als je deze nieuw zou gekocht hebben er is geen garantie op een batterij op gebied van opbrengst. Zolang ze niet volledig de geest heeft is deze in orde voor de verkoper. Als ik de fiets kocht heb ik een print van de accu gevraagd dus wist ik in welke staat de accu was voor alle duidelijkheid. Veel mensen die een 2de hads fiets kopen en geen idee hebben van de accu