Qwic RD10 Speed

JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Mijn collega heeft de qwic rd10. Bij bijna aanrijdingen is hij al 2 keer over zijn stuur getuimeld bij het hard remmen. Ik had gelezen dat de remmen van de rd10 erg goed waren maar ik vroeg me af of het niet door de geveerde voorvork is dat hij over zijn stuur tuimelt.
Ik heb dit met mijn fietsen (zonder geveerde voorvork) nog nooit meegemaakt. Op mijn Stromer heb ik nog maar 1200km en nog maar 2 keer goed in de remmen gemoeten maar ik bleef stevig op de fiets zitten.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Enkelen slepen dagelijks een tweede accu mee. Speciaal voor Stromer heeft Jeroen van Zijp een accu-transporter gemaakt. Voor zover ik weet, heeft hij zoiets nog niet voor andere merken ontwikkeld.

Het wisselen van een accu onderweg lijkt me niet zo’n moeilijk klusje, dus daar zou ik niet wakker van liggen, tenzij je dit rijdend wilt doen...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Over het “over je stuur tuimelen”: ik weet zeker dat je dat bij een Stromer zonder verende voorvork ook voor elkaar krijgt. Kwestie van je gewicht flink naar voor brengen en vervolgens stevig in de voorrem knijpen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sterker nog, op een fiets zonder voorvering ga je gemakkelijker over de kop dan op eentje met. Voordat mijn achterwiel los gaat komen moet ik eerst tegen de eindstop van mijn geveerde voorvork komen, maar tegen die tijd sta ik al zo goed als stil...

Ik heb in de afgelopen 5 jaar een paar serieuze noodstops moeten maken, maar nog nooit is de achterkant daarbij noemenswaardig los gekomen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

FreddyH schreef: 27 nov 2019, 22:47 De vraag is of je voor die paar dagen per jaar dat alles maximaal tegen zit een 2e accu wilt kopen... Je kunt er ook voor kiezen om die paar dagen gewoon wat rustiger aan te doen en het dan alsnog met 1 accu te redden.

My 2ct.
Je hebt gelijk hoor. Je koopt echter ook wel zo'n fiets om er alles uit te kunnen halen, vind ik ;)
In ieder geval staat de RD11 nu wel op mijn lijstje om te testen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Celf schreef: 28 nov 2019, 16:33 Je koopt echter ook wel zo'n fiets om er alles uit te kunnen halen, vind ik ;)
Helemaal mee eens, maar om nou te gaan optimaliseren voor iets wat maar een paar dagen per jaar relevant is :bn:
De rest van het jaar heb je die accu dan in de garage liggen, of neem je hem voor niets mee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Persoonlijk zou ik voor de qwic geen reserve accu meer kopen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de accu's van de RD10 regelmatig stuk gaan ( Of dit bij de RD11 beter is weet ik niet, het is alvast hetzelfde type) Met twee accu's zal het interval van defect gaan, langer zijn en heb je meer kans dat dit buiten garantie defect gaat. Dan worden het heel dure accu's.
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Probleem batterijen bestond idd maar is opgelost met de huidige batterijen
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

AndyRD10 schreef: 29 nov 2019, 19:43 Probleem batterijen bestond idd maar is opgelost met de huidige batterijen
Dit is mij vorige keer ook ingefluisterd, maar ondertussen na half jaartje toch weer stuk. Op naar de vierde en vijfde accu! ( aan dit gemiddelde 6 accu's per 20.000km )
Als je dit juist na de garantieperiode hebt , ben je goed gejost.
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

De plaatselijke QWIC dealer zal alvast geen fiets aan mij verkopen... Geen mogelijkheid om te testen en ik zou zogezegd in alle omstandigheden 40 km moeten halen met de grootste batterij :bn:
Misschien even op zoek gaan naar een andere dealer.

Wel een mooie fiets zo in het echt. Met de nadruk op fiets eigenlijk... Hij ziet er veel meer uit als een gewone fiets in vergelijking met een stromer, klever, etc.
Plaats reactie