Qwic RD10 Speed

Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Zogezegd zo ge gedaan ... 5 minuutjes duurde het ... schakelt weer supersoepel.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Vandaag nog eens mijn rit getimed: 45 km op 78 minuten dus zo goed als 34km/u gemiddeld.

Met dit weer en met deze banden moet ik wat economischer rijden, maar toch tevreden met dat gemiddelde.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Anthony69
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2018, 13:25

hallo RD10 Speed owners
ik heb sinds zaterdag ook deze fiets , deze rijdt 37-38 km/u in stand 6 soms 40.
45km/u haal ik totaal niet . ik mis power.
de snelheid kan ik niet aanpassen in het display, streepjes. oplossing?
ik ben een geoefend fietser maar voor 45 te halen kom ik tekort.

grt

Anthony
mservot
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2019, 18:08

Ik ben al 8 maanden in het bezit van een RD10 speed van Qwic en ben absoluut niet tevreden over deze fiets. De trapas is al twee maal vervangen en nu ben ik al 2 maanden in discussie met de fietsmaker en Qwic zelf over de snelheid van de fiets. Als de batterij opgeladen is haal ik met gemak 45 km/h en na 4 a 5 km rijd hij plots 5 km/h trager. Nu gaan ze eens testen met een nieuwe batterij morgen (ik mag dit wel niet zelf testen wat ik zeer raar vind) en als dit niet helpt moet hij naar de fabriek en ga ik hem zeker enkele weken kwijt zijn. Ik vraag me eigenlijk af of de fietsmaker wel zelf iets mag beslissen wat hij mag doen aan de fiets . Ook voor het vervangen van de trapas heb ik ook steeds bijna twee weken moeten wachten eer de fietsmaker de trapas had ontvangen..
O had ik maar een Stromer of Klever gekocht .
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Toen mijn fiets terug naar Stromer moest (voor een 6 wkn) kreeg ik dezelfde als leenfiets :d3:
Dat had mn dealer netjes geregeld :ay
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

mservot schreef: 27 feb 2019, 19:13 Ik ben al 8 maanden in het bezit van een RD10 speed van Qwic en ben absoluut niet tevreden over deze fiets. De trapas is al twee maal vervangen en nu ben ik al 2 maanden in discussie met de fietsmaker en Qwic zelf over de snelheid van de fiets. Als de batterij opgeladen is haal ik met gemak 45 km/h en na 4 a 5 km rijd hij plots 5 km/h trager. Nu gaan ze eens testen met een nieuwe batterij morgen (ik mag dit wel niet zelf testen wat ik zeer raar vind) en als dit niet helpt moet hij naar de fabriek en ga ik hem zeker enkele weken kwijt zijn. Ik vraag me eigenlijk af of de fietsmaker wel zelf iets mag beslissen wat hij mag doen aan de fiets . Ook voor het vervangen van de trapas heb ik ook steeds bijna twee weken moeten wachten eer de fietsmaker de trapas had ontvangen..
O had ik maar een Stromer of Klever gekocht .
Ik weet niet of je in België of Nederland woont, maar ik zou hier toch beginnen insinueren dat ik de verkoop wil opschorten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
mservot
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2019, 18:08

Ik woon in België
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

mservot schreef: 27 feb 2019, 19:13 Ik ben al 8 maanden in het bezit van een RD10 speed van Qwic en ben absoluut niet tevreden over deze fiets. De trapas is al twee maal vervangen en nu ben ik al 2 maanden in discussie met de fietsmaker en Qwic zelf over de snelheid van de fiets. Als de batterij opgeladen is haal ik met gemak 45 km/h en na 4 a 5 km rijd hij plots 5 km/h trager. Nu gaan ze eens testen met een nieuwe batterij morgen (ik mag dit wel niet zelf testen wat ik zeer raar vind) en als dit niet helpt moet hij naar de fabriek en ga ik hem zeker enkele weken kwijt zijn. Ik vraag me eigenlijk af of de fietsmaker wel zelf iets mag beslissen wat hij mag doen aan de fiets . Ook voor het vervangen van de trapas heb ik ook steeds bijna twee weken moeten wachten eer de fietsmaker de trapas had ontvangen..
O had ik maar een Stromer of Klever gekocht .
Is je probleem ondertussen opgelost? mijn RD10 wordt geleverd ... mocht zelfde probleem zich voordoen? :?
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

JeroenH schreef: 22 nov 2018, 11:34 *Vorige week, deed mijn fietsverlichting + claxon het niet meer, gekend controllerprobleem volgens de FM. Nieuwe controller en hoezee, de problemen van stand 4 (uitgebreid aan bod gekomen in dit topic) zijn weg. Stand 4 is nu eigenlijk de ideale cruise-ondersteuning zo rond de 40km/u, tevreden!
na nieuwe controller nog steeds stand 4 OK nu?
en stand 5? ook bruikbaar nu of direct van 4 naar 6?

thanks
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

Ik heb gisteren voor het eerst sinds mijn schuiver de 50km rit naar het werk weer gedaan.
De kou van de afgelopen maanden hield mij toch tegen om meer dan een uur op de fiets te zitten.
In de afgelopen maanden is de sensor van mij RD10 vervangen waardoor ik nu ook een normale volgorde heb in de ondersteuningsstanden. Omdat ik nog niet de volle afstand met de Schwalbe Marathon GT365 had gereden had ik voor de zekerheid de accu van mijn vrouw ook maar even meegenomen.
Helemaal terecht dat ik de accu bij me had, met de temperatuur van 6 graden en de extra weerstand van de banden kwam ik niet verder dan 40km in ondersteuningsstand 4. met een gemiddelde snelheid tot dan van net wat meer dan 36km/uur was het na 40km echt tijd om de accu te wisselen. Uiteraard helpt de temperatuur ook niet mee maar als ik vermoed dat deze banden toch zeker 15% meer energie vreten dan de originele banden. Hopelijk blijft het weer de komende tijd goed dan gooi ik snel de Schwalbe Marathon GT's er weer op.
Altijd met twee accu's de weg op vind ik toch geen fijne optie. Jammer dat Qwic nog geen oplossing voor een grotere accu heeft.
Plaats reactie