Qwic RD10 Speed

Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 10 jan 2019, 14:05 Even mijn winterupdate delen:

20190109_090636.jpg

GT365 banden, SQlab innerbarends en Ergon GP1 grips.
Gaat het over deze producten? Zoniet, kan je me dan de juiste links bezorgen aub, ik heb dezelfde fiets en wil dit dus ook updaten ...
https://www.bikester.be/sqlab-411-bar-e ... v_chn=shop
en
https://www.bikester.be/ergon-gp1-handv ... 00252.html
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

De innerbarends zijn juist. Bij de GP1's moet je de gewone versie nemen, in jouw link staat een gripshift-versie.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Zaterdagmorgen na 4km (van de 32) viel plots alles uit. Ondersteuning, verlichting, alles weg...
Net op een moordstrookje, om 6u30. Gelukkig heb ik achteraan extra verlichting.

Even doorgefietst, ENRA pechverhelping gebeld, maar dat ging minstens 1u duren, waarschijnlijk meer.
Dus de resterende km maar naar huis gefietst. Ik had de indruk dat de fiets zelfs tegenwerkt als je trapt, in 'vrijloop' leek hij weer te versnellen (licht bergaf).
De fiets gaf me al de hele week het gevoel dat er iets niet klopte. Tijdens 8 van de 10 ritten was de ondersteuning een stuk minder krachtig. Bergop haalde hij nog amper 30, terwijl dit anders 36-38 is. De eerste verdachte was de lagere temperatuur, maar dan moest hij het die 2 andere ritten natuurlijk ook gedaan hebben.

Dit is al de 2e keer dat alles volledig wegvalt. Op 1200km zijn daardoor de controller en trapassensor vervangen.
Nu had ik opnieuw 3000km gereden. Ik wacht het verdict van de FM nog af...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mistlicht schreef: 18 sep 2019, 19:29 Dit is al de 2e keer dat alles volledig wegvalt. Op 1200km zijn daardoor de controller en trapassensor vervangen.
Nu had ik opnieuw 3000km gereden. Ik wacht het verdict van de FM nog af...
Dat geeft vertrouwen denk ik. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Mistlicht
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 okt 2018, 14:50

Golvas schreef: 18 sep 2019, 20:03
Dat geeft vertrouwen denk ik. :ay
Inderdaad...
Nog 1 jaar garantie.
Ik dacht het nog 1 kans te geven, al begint de nieuwe ST1 wel hard op me te roepen. Moest Stromer ook niet z'n probleempjes hebben, was hij al besteld.
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Ben zeer benieuwd naar de RD11 Speed. Laatste berichten waren dat ie vanaf eind september geleverd zou worden - zou iemand al meer weten? Interessant dat de RD11 Performance wel gewoon leverbaar is - deze heeft blijkbaar geen type goedkeuring nodig want geen speed pedelec - en dat dezelfde fiets als Speed Pedelec moeite heeft om door de type goedkeuring te komen. Hopelijk leiden de eisen van de type goedkeuring tot een betere kwaliteit fiets!
ST3 L Black
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Kaayman52 schreef: 20 sep 2019, 09:57 Hopelijk leiden de eisen van de type goedkeuring tot een betere kwaliteit fiets!
Reken er maar niet op. Gaat niet over stijfheid frame of kwaliteit of duurzaamheid van materialen. Gaat over reflectoren op juiste plaats, toeter, standaard die al of niet automatisch moet inklappen, remlicht,...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Kaayman52 schreef: 20 sep 2019, 09:57 Laatste berichten waren dat ie vanaf eind september geleverd zou worden - zou iemand al meer weten?
Hij zou ondertussen bij een aantal dealers geleverd zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
hivemind
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:35

Golvas schreef: 21 sep 2019, 12:30
Kaayman52 schreef: 20 sep 2019, 09:57 Laatste berichten waren dat ie vanaf eind september geleverd zou worden - zou iemand al meer weten?
Hij zou ondertussen bij een aantal dealers geleverd zijn.
ik heb de rd11 speed deze morgen kort kunnen testen. Het was bij een lokale kleine fietshandelaar. Bijzondere vriendelijke man en straalt vakkennis uit. Helaas kon ik maar eventjes testen want hij heeft geen demo-modellen.

Vorige week testrit op st1x gedaan en twijfel dus sterk tussen st1 st1x of deze nieuwe qwic. Ik ben dus geen ervaringdeskundige in e-bikes voor alle duidelijkheid.

Eerste indruk is dat de stromer degelijkere aanvoelt bij het opstappen (maar dit blijft een stevige fiets hoor).

De ondersteuning was zeer degelijk bij het fietsen vlot naar 42-43 met tegenwind (bij de st1x was dit een stuk lastiger). Op vlakke stukken zeer snel naar 45km/h. Volgens mij is de ondersteuning echt krachtiger en dit was op een half-lege batterij.

Zit comfortabel en de verende voorvork is ook een pluspunt.

wat ik ook positief vond tov stromer is dat de display op het stuur zit je kunt makkelijker in een oogopslag je snelheid zien. Is wel een zeer basic display (snelheid, ondersteuningsstand en accu-balkjes). Uitbreiding is wel mogelijk qua display.

Hoedanook nog even laten bezinken en dan waarschijnlijk toch voor deze gaan denk ik

Ik ben benieuwd om hier ervaringen van langere testritten te lezen
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Dank voor het delen van jouw ervaringen met de testrit op de RD11, klinkt veelbelovend! Op de Speed Pedelec groep op Facebook zie ik inmiddels ook de eerste foto’s gepost, ziet er mooi uit. Ik ben zeer nieuwsgierig naar verdere ervaringen en foto’s.
ST3 L Black
Plaats reactie