Qwic RD10 Speed

Robertjh
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2019, 23:38

Spiegels heb ik wel degelijk. Net als een helm, ben (nog) niet op mn achterhoofd gevallen. En nee, geen plaatje. Is immers geen speed pedelec en er is niets aan versleuteld wat niet mag. Ik geef toe, grijs gebied. Maar ik woon/fiets op de NL/BE grens in bosgebied, de stad mijd ik.
Bijlagen
2519EE3B-D662-4095-805F-94E7D33B3843.jpeg
2519EE3B-D662-4095-805F-94E7D33B3843.jpeg (3.27 MiB) 4337 keer bekeken
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Robertjh schreef: 17 mei 2019, 12:09 De functie is overigens al fietsende weer terug te zetten. Ook zo fijn mocht het nodig zijn.
Ook terug te zetten als je aangereden bent en tegen de aardkorst ligt? Of erger, als je afgevoerd wordt en je fiets een onderzoek krijgt (expert verzekering)? Of diegene die je hebt aangereden wordt afgevoerd en verschillende getuigen verklaren dat je in je menu hebt zitten klooien? Als je wordt aangesproken en er is nog niets gebeurd heb je de mogelijkheid wat instellingen aan te passen maar anders denk ik dat je er aan bent voor de moeite. Er hangen zoveel camera's dat je snelheid vrij nauwkeurig kan bepaald worden, al of niet in de buurt van het ongeval. Twijfel over snelheid is een onderzoek waard, tegenpartijen (verzekeringen) zijn hier heel goed in.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus maar wel realistisch.
Robertjh
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2019, 23:38

Sorry papa 😉 Wist niet dat je boos werd. Anyway, dit was mijn verhaal. Vond t zelf wel leuk. Doe ermee wat je wilt. Ik ga weer stukje fietsen, pilsje erbij straks in het boscafe. Ik lust geen azijn...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Robertjh schreef: 17 mei 2019, 12:18 er is niets aan versleuteld wat niet mag. Ik geef toe, grijs gebied.
Je zit met je e-bike met gemanipuleerde ondersteuningsgrens in zuiver zwart gebied. :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Robertjh
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2019, 23:38

Waarschijnlijk bedoel je rood...

De wetgever rept over “fietsen niet bedoeld voor hogere snelheden”. Kijk je echter naar deze fiets dan is dat een non-issue. Het is qua frame en remmen namelijk identiek aan de Speed variant. Maar nogmaals: het ontwerp van dit model stamt van vóór de nieuwe wetgeving. Vandaar dat ik zeg grijs. Er is geen jurisprudentie over te vinden en dat maakt het best wel een interessante case.

Overigens rijd ik naast auto ook motor dus ik denk dat ik redelijk kan anticiperen wanneer ik plus 25km trap. Ik ben het eens dat dat niet voor iedereen telt. Heeft juridisch geen waarde maar toch.

Ik laat het vooralsnog hierbij. Ik vind het een prachtig forum en heb er veel info uit gehaald en wilde enthousiast wat terugdoen. Het laatste wat ik wil is polarisatie.

Groeten uit de Kempen
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Robertjh schreef: 17 mei 2019, 12:31 Sorry papa 😉 Wist niet dat je boos werd. Anyway, dit was mijn verhaal. Vond t zelf wel leuk. Doe ermee wat je wilt. Ik ga weer stukje fietsen, pilsje erbij straks in het boscafe. Ik lust geen azijn...
Ben niet boos hoor, ik drink straks ook een pintje en ga hierom geen enkele pintje minder drinken. Je hebt een mening en dat is ok voor mij, ik heb de mijne en wat je daarmee doet stoort mij niet, het is een mening en niet meer dan dat. Geniet ervan, het is een mooie fiets.
mrstrom

Relax hoor, geniet van je fiets want het is een mooi ding. En goed dat je helm draagt.

Er is al wat discussie geweest op het forum over opgevoerde 25km/u fietsten. En daar neigt deze naar of is het gewoon. De meer betalende Speed pedelec rijder baalt daar van. Zij houden zich aan de wet van fiets en plek op de weg. Wat we straks kunnen krijgen is dat er een groep snelle fietsers komt met een niet gekeurde fiets. De wetgever weet niet wat hij moet en gooit straks maar voor het gemak alle spelregels op een hoop. Dan mag de SP rijder bv. geen 45km/u en moeten alle fietsen maar max. 25 bv. En allemaal op het fietspad of alles moet op de weg. Who knows.
Aan de andere kant op de huidige wetgeving wordt ook geklaagd. Het is nu eenmaal zo dat de wetgever wel een paar jaar achter de techniek aanloopt als ze het al kunnen begrijpen. (wees eerlijk als je normaal kunt werken/denken ga je niet zomaar de politiek in toch?)
Het is wat lullig voor de persoon die letsel op loopt door een ongeval met zo'n fiets. Die is in feite niet verzekerd en door een illegaal voertuig aangereden. Ga er maar aanstaan met je verzekeraar.

Daarom ook mijn nieuwsgierigheid naar hoe je de fiest gebruikt. Je bent volwassen genoeg dus geniet er van en doe het veilig.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

mrstrom schreef: 17 mei 2019, 14:58 wees eerlijk als je normaal kunt werken/denken ga je niet zomaar de politiek in toch?
:lol:
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Vandaag in zesde stand 34km naar werk, 38,6 gem. Wou terugkeren namiddag... Vergeten batterij op te laden ... Dus in tweede stand terug na huis en gelukt 😊👍😎 31 gem en dus totaal 69km met 400 hoogtemeters op 1 batterijlading. Dit blijft een topfiets, zeker voor dat geld 🚴💪
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

RDiede10 schreef: 12 mei 2019, 10:13 Het gaat inderdaad niet echt snel, de laatste keer dat ik met ebikeaccu sprak zei hij dat hij er in het paasweekend eens naar zou gaan kijken. Ik bel ze de komende week weer eens op om te vragen of er al mee bezig geweest is.
Al meer nieuws ? :bn:
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie