Ellio, met all wheel drive

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
kilometervreter
Rookie
Rookie

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door kilometervreter »

@pedelecer

Ik heb de comfort versie (met ietwat gebogen stuur) onder de voeten gekregen. Een racefiets geometrie/houding eruit halen zou ik (zelfs met de sport versie) vergeten. Zoals ze zelf zeggen zijn wij sportievelingen niet echt het doelpubliek, dat is de automobilist op de middellange afstand en die is nu eenmaal niet op zoek naar een sportieve maar wel een comfortabele houding. Ik geef ook eerlijk toe dat ik in mijn enthousiasme hier niet echt op gelet heb (I know, foei foei foei), het ding was gewoonweg prettig fietsen :).
Achteraf dacht ik ook nog: een sportieve zit met evt een kort ossekopje voor de lange eenzame rechte stukken zou ideaal zijn om wat marge uit de batterij te halen.

Met het corona circus en de hele lockdown toestand denk ik wel een aankoop nog een beetje uit te stellen, hij zou hier maar staan pijn doen aan mijn ogen zonder dat ik em echt kan/mag gebruiken...

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas »

Golvas schreef:
07 apr 2020, 20:44
Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

Herbekijken kan via deze link.
FreddyH schreef:
02 apr 2020, 14:54
En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Ik was bang dat je dan 70 rpm oid moet fietsen :bu:
Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

MichaelDP
Rookie
Rookie

Bericht door MichaelDP »

Golvas schreef:
08 apr 2020, 20:49
Golvas schreef:
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

FreddyH schreef:
En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
De max is niet 80 kan ook op 85 gezet worden stond in de reacties, de max weet ik niet dacht dat ik het zelfs met de test rit op 90 kon zetten

Netherlands
mrstrom
Veteraan
Veteraan

Bericht door mrstrom »

MichaelDP schreef:
09 apr 2020, 11:24
Golvas schreef:
08 apr 2020, 20:49
Golvas schreef:

FreddyH schreef:

De max is niet 80 kan ook op 85 gezet worden stond in de reacties, de max weet ik niet dacht dat ik het zelfs met de test rit op 90 kon zetten
Dat is nog vrij laag rond de 80 of 90.

Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
On the move: ST3 LE, body float

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door Stromeur »

mrstrom schreef:
09 apr 2020, 13:49
Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Dat is mij zeker ook opgevallen. Aan de andere kant trekt het Stromer Forum via Google ook mensen die geen Stromer, maar een ander merk zoeken. Zo zijn er b.v. forumleden die m.n. actief zijn in topics over Qwic, gewoon omdat ze 'm zelf hebben of er interesse in hebben.

Laten we het erop houden dat e.e.a. mijn verhoogde aandacht heeft ;) (Fw.nl heeft hier ook weleens zoiets geprobeerd, uiteindelijk valt zo iemand wel door de mand.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

thqs
Runner-up
Runner-up

Bericht door thqs »

mrstrom schreef:
Ik stel voor dat de die-harders zich massaal melden om te testen en hun ervaringen hier posten..

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH

Bericht door FreddyH »

Met ondertussen bijna 5,5 jaar SP ervaring en getest op heel veel verschillende SP's val ik wel in de doelgroep ervaren SPers. Ik ben zeer benieuwd naar deze fiets, dus die testrit gaat er zeker een keer komen. Ik weet alleen niet op welke termijn dat gaat gebeuren, ik ga er namelijk niet héél ver voor rijden...
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

kilometervreter
Rookie
Rookie

Bericht door kilometervreter »

Ik ben één van die testers die nog maar een paar postjes heeft geplaatst.
de reden dat ik hier op het forum gekomen ben is net omdat ikzelf op zoek ben naar ervaringen van anderen en ik draag dan maar mijn eigen steentje bij. Ik ben geen die hard pedeleccer, integendeel zelfs, diet zou mijn eerste aankoop zijn. Ik ben echter wel een die hard fietser, dus ik weet toch een beetje waar ik naar op zoek ben.

Ik stel ook voor dat al degenen die een testje gedaan hebben zich melden en hun ervaring neerpennen.

Wat betreft die reservaties: als je ze nu via de website doet komen ze nog altijd gewoon bij je thuis langs denk ik, dus je moet helemaal niet ver, hooguit enkele meters ;)

Belgium
Tony Mb

Bericht door Tony Mb »

mrstrom schreef:

Wat ik dan weer lees als "alleen de commentaren van mensen die veel posten zijn belangrijk" :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 17500Km... and counting

Gebruikersavatar Micronesia
Peerke1960

Bericht door Peerke1960 »

Ik zou me er niet druk om maken. KWW. We zijn met z'n allen kritisch genoeg. En, veel posten en veel sp ervaring kun je idd niet zo op elkaar leggen. Ik ben wel benieuwd naar het deze ontwikkeling. Het doet me ook denken aan die Duitse start up Sono Motors die ook een serieuze poging doet om relevant te zijn op het terrein van ev's door nieuwe concepten te introduceren. (Mogelijk wil ik een Sono Sion op termijn!)
ST1 2019

Plaats reactie