Ellio, met all wheel drive

mrstrom

MichaelDP schreef: 09 apr 2020, 11:24
Golvas schreef: 08 apr 2020, 20:49
Golvas schreef: 07 apr 2020, 20:44 Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

Herbekijken kan via deze link.
FreddyH schreef: 02 apr 2020, 14:54 En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Ik was bang dat je dan 70 rpm oid moet fietsen :bu:
Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
De max is niet 80 kan ook op 85 gezet worden stond in de reacties, de max weet ik niet dacht dat ik het zelfs met de test rit op 90 kon zetten
Dat is nog vrij laag rond de 80 of 90.


Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49 Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Dat is mij zeker ook opgevallen. Aan de andere kant trekt het Stromer Forum via Google ook mensen die geen Stromer, maar een ander merk zoeken. Zo zijn er b.v. forumleden die m.n. actief zijn in topics over Qwic, gewoon omdat ze 'm zelf hebben of er interesse in hebben.

Laten we het erop houden dat e.e.a. mijn verhoogde aandacht heeft ;) (Fw.nl heeft hier ook weleens zoiets geprobeerd, uiteindelijk valt zo iemand wel door de mand.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thqs
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 dec 2019, 12:13

mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49 Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Ik stel voor dat de die-harders zich massaal melden om te testen en hun ervaringen hier posten..
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met ondertussen bijna 5,5 jaar SP ervaring en getest op heel veel verschillende SP's val ik wel in de doelgroep ervaren SPers. Ik ben zeer benieuwd naar deze fiets, dus die testrit gaat er zeker een keer komen. Ik weet alleen niet op welke termijn dat gaat gebeuren, ik ga er namelijk niet héél ver voor rijden...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kilometervreter
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:12

Ik ben één van die testers die nog maar een paar postjes heeft geplaatst.
de reden dat ik hier op het forum gekomen ben is net omdat ikzelf op zoek ben naar ervaringen van anderen en ik draag dan maar mijn eigen steentje bij. Ik ben geen die hard pedeleccer, integendeel zelfs, diet zou mijn eerste aankoop zijn. Ik ben echter wel een die hard fietser, dus ik weet toch een beetje waar ik naar op zoek ben.

Ik stel ook voor dat al degenen die een testje gedaan hebben zich melden en hun ervaring neerpennen.

Wat betreft die reservaties: als je ze nu via de website doet komen ze nog altijd gewoon bij je thuis langs denk ik, dus je moet helemaal niet ver, hooguit enkele meters ;)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

mrstrom schreef: 09 apr 2020, 13:49
Wat mij wel opvalt is dat de positieve reacties op de Elio alleen maar zijn van mensen met 2 of 3 berichten op het forum. Geeft mij een wat wantrouwend gevoel. Benieuwd wanneer een die-harder getest heeft. Ik krijg er toch zo'n "Rumag/Dotan"-idee bij. Of zie ik spoken?
Wat ik dan weer lees als "alleen de commentaren van mensen die veel posten zijn belangrijk" :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik zou me er niet druk om maken. KWW. We zijn met z'n allen kritisch genoeg. En, veel posten en veel sp ervaring kun je idd niet zo op elkaar leggen. Ik ben wel benieuwd naar het deze ontwikkeling. Het doet me ook denken aan die Duitse start up Sono Motors die ook een serieuze poging doet om relevant te zijn op het terrein van ev's door nieuwe concepten te introduceren. (Mogelijk wil ik een Sono Sion op termijn!)
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben wel benieuwd of ze ook zo snel aan de deur staan bij een after sales-dingetje. Ik vind dat ze de aanloop en lancering van deze bike echt heel erg goed aanpakken. Maar technische ondersteuning en service na aankoop is belangrijker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Volgende woensdag test ik hem. Ken de Stromers nu wel.... ST1 en ST2 . Met de ST2 ondertussen 11000 km waarvan 90% ww. Deze test zal me iets vertellen over de fiets...maar dit zal niet voldoende zijn voor definitieve conclusies..... Het feit dat deze mensen de moed vinden om hun product bij je thuis komen voorstellen zegt voldoende over hun geloof in hun product. Ik zal kritisch testen en voldoende vragen stellen naar garantie....Ook even de gebruikte onderdelen bekijken (lagers enz....) Een aantal zaken lijken wel in het voordeel van deze Ellio te vallen zoals, bat en de oplaadcycli tot 80% ,riem en het aandrijfsysteem.... Laat dit zich ook zo vertalen op het terrein.....?? Dat zullen we proberen te ontdekken op een reeds uitgestippeld parcours waar bergjes en kasseistroken inzitten en zo de ww. omstandigheden nabootsen. Ik hou jullie op de hoogte.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Leuk dat je gaat testen! Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen en wat je van de Ellio vindt t.o.v. Stromers in vergelijkbare prijsklasse.

Hoe lang en hoe ver mag je ermee testrijden eigenlijk?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie