MTB Cycletech Code

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je hoeft niet te wachten op de toekomst ... in het heden is het immers nu al duidelijk dat de ene over een achterwielmotor met Pinion versnellingsbak beschikt, de andere over een Alfine naaf met een middenmotor.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

De klever pinion x-speed is ook een grote kanshebber.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Met een 1200 Wh batterij is dat voor mij op dit moment hier zelfs de grootste kanshebber. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 11 nov 2019, 18:54 Met een 1200 Wh batterij is dat voor mij op dit moment hier zelfs de grootste kanshebber. ;)
Zal pas voor eind 2020 zijn spijtig genoeg! Maar met de 850 zou ik hem ook al overwegen :D
Gebruikersavatar
Mathematic
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
Locatie: Oost-Vlaanderen

Golvas schreef: 11 nov 2019, 18:32 Je hoeft niet te wachten op de toekomst ... in het heden is het immers nu al duidelijk dat de ene over een achterwielmotor met Pinion versnellingsbak beschikt, de andere over een Alfine naaf met een middenmotor.
De toekomst zal uitwijzen of beide systemen even deugdelijk zullen zijn en of de substantiële meerprijs (€6510 met spatborden en bagagedrager) van een Pinion-riem-achterwielmotor met een 650Wh capaciteit te verantwoorden is tov een aandrijving met middenmotor-riem-naafversnelling met een >1000Wh capaciteit (early backer €3395, huidige prijs €4380)

Tenslotte is de opzet van beide systemen om een onderhoudsarme oplossing te bieden: bij normaal gebruik één keer per jaar een oliewissel voor zowel de Pinion als de Alfine ... geen gedoe meer met ketting, cassette en derailleur. (Met 30 jaar woon-werkverkeer met race-of crossfiets mag ik het een gedoe vinden ;-)

De riem zal bij de Alfine opstelling eerder dienen vervangen te worden daar deze belast wordt door de kracht van zowel motor als fietser.
Vermits de kleinere belasting vermoed ik dat ook de levensduur van de Pinion langer zal zijn dan die van de zwaarder belaste Alfine.
Ik stel me dan ook de vraag of dit dan een meerprijs kan verantwoorden van een fiets met een kleinere batterij die initieel bijna het dubbele kost?

Mag ik opmerken dat de ingenieurs van Fuell nauw hebben samengewerkt met de ingenieurs van Shimano en dat beslist is om de Alfine 11 niet te gebruiken vermits de torque-specs overschreden zouden worden. De gebruikte Alfine 8 is een nieuwe versie die specifiek voor e-bikes met grote torque krachten is ontwikkeld. Bovendien beschikt de Flluid over een gearsensor die tijdens het schakelen een fractie van een seconde het motorvermogen onderbreekt zodat de naafversnelling soepel en zonder de extra belasting van de motor kan schakelen.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Frank schreef: 11 nov 2019, 19:21
Golvas schreef: 11 nov 2019, 18:54 Met een 1200 Wh batterij is dat voor mij op dit moment hier zelfs de grootste kanshebber. ;)
Zal pas voor eind 2020 zijn spijtig genoeg! Maar met de 850 zou ik hem ook al overwegen :D
Of toch niet! :mrgreen: Filmpje gezien van het Wieleke met hun testverslag en wist te vertellen dat hij 30km kon halen met de batterij wat ik toch te weinig vindt.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Frank schreef: 15 nov 2019, 16:12 Filmpje gezien van het Wieleke met hun testverslag en wist te vertellen dat hij 30km kon halen met de batterij wat ik toch te weinig vindt.
Ze zijn geen Klever dealer en hebben hem ook niet getest.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het leek me ook al raar. Met een X-speed haalde ik met de 580Wh accu in ver van gunstige omstandigheden (2 graden, windkracht 3 tegen, ik ben groot en wat zwaar) zo'n 25-30 km.

Met een 1200 Wh accu verwacht ik onder die omstandigheden minimaal 60 km range te hebben. Bij nog kouder en 5 BFT tegen moet je met volle ondersteuning en maximaal doortrappen nog zeker 45 km kunnen halen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 16 nov 2019, 11:28
Frank schreef: 15 nov 2019, 16:12 Filmpje gezien van het Wieleke met hun testverslag en wist te vertellen dat hij 30km kon halen met de batterij wat ik toch te weinig vindt.
Ze zijn geen Klever dealer en hebben hem ook niet getest.
Ik had het over de Mtb cycletech was zelf verkeerd :mrgreen: . Die hebben ze getest en kwamen uit op volle ondersteuning 30km.
Plaats reactie