MTB Cycletech Code
Je hoeft niet te wachten op de toekomst ... in het heden is het immers nu al duidelijk dat de ene over een achterwielmotor met Pinion versnellingsbak beschikt, de andere over een Alfine naaf met een middenmotor.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Met een 1200 Wh batterij is dat voor mij op dit moment hier zelfs de grootste kanshebber.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Mathematic
- Pro
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 23 okt 2019, 18:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
De toekomst zal uitwijzen of beide systemen even deugdelijk zullen zijn en of de substantiële meerprijs (€6510 met spatborden en bagagedrager) van een Pinion-riem-achterwielmotor met een 650Wh capaciteit te verantwoorden is tov een aandrijving met middenmotor-riem-naafversnelling met een >1000Wh capaciteit (early backer €3395, huidige prijs €4380)
Tenslotte is de opzet van beide systemen om een onderhoudsarme oplossing te bieden: bij normaal gebruik één keer per jaar een oliewissel voor zowel de Pinion als de Alfine ... geen gedoe meer met ketting, cassette en derailleur. (Met 30 jaar woon-werkverkeer met race-of crossfiets mag ik het een gedoe vinden ;-)
De riem zal bij de Alfine opstelling eerder dienen vervangen te worden daar deze belast wordt door de kracht van zowel motor als fietser.
Vermits de kleinere belasting vermoed ik dat ook de levensduur van de Pinion langer zal zijn dan die van de zwaarder belaste Alfine.
Ik stel me dan ook de vraag of dit dan een meerprijs kan verantwoorden van een fiets met een kleinere batterij die initieel bijna het dubbele kost?
Mag ik opmerken dat de ingenieurs van Fuell nauw hebben samengewerkt met de ingenieurs van Shimano en dat beslist is om de Alfine 11 niet te gebruiken vermits de torque-specs overschreden zouden worden. De gebruikte Alfine 8 is een nieuwe versie die specifiek voor e-bikes met grote torque krachten is ontwikkeld. Bovendien beschikt de Flluid over een gearsensor die tijdens het schakelen een fractie van een seconde het motorvermogen onderbreekt zodat de naafversnelling soepel en zonder de extra belasting van de motor kan schakelen.
Of toch niet! Filmpje gezien van het Wieleke met hun testverslag en wist te vertellen dat hij 30km kon halen met de batterij wat ik toch te weinig vindt.
Ze zijn geen Klever dealer en hebben hem ook niet getest.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het leek me ook al raar. Met een X-speed haalde ik met de 580Wh accu in ver van gunstige omstandigheden (2 graden, windkracht 3 tegen, ik ben groot en wat zwaar) zo'n 25-30 km.
Met een 1200 Wh accu verwacht ik onder die omstandigheden minimaal 60 km range te hebben. Bij nog kouder en 5 BFT tegen moet je met volle ondersteuning en maximaal doortrappen nog zeker 45 km kunnen halen.
Met een 1200 Wh accu verwacht ik onder die omstandigheden minimaal 60 km range te hebben. Bij nog kouder en 5 BFT tegen moet je met volle ondersteuning en maximaal doortrappen nog zeker 45 km kunnen halen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik had het over de Mtb cycletech was zelf verkeerd . Die hebben ze getest en kwamen uit op volle ondersteuning 30km.