Het stuur van de ST5

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 01 sep 2019, 11:11 De dealers (FM's) zullen zeker zijn ingelicht/voorgelicht/getraind
Ook daar komt verbetering in (ondanks het feit dat het technisch mannetje voor BE zijn ontslag heeft gegeven - hij begint morgen bij zijn nieuwe werkgever - en men al eventjes naar een opvolger zoekt) : er lopen momenteel contacten / onderhandelingen tussen Stromer CH en een extern opleidingscentrum dat in de toekomst mogelijk de opleidingen en bijscholingen van de verkopers / herstellers zou gaan verzorgen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wim van schoor
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2019, 20:30

Hoe laat je via de st 5 stromer aan het stuur en wat betekenen de lichtjes hierop aub
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 01 sep 2019, 10:18 Klopt, inbus 10 (geen imbus) is inderdaad veel couranter dan torx T70 maar zo onoverkomelijk is dat nu ook weer niet ... als de wijziging zou doorgevoerd zijn door klachten, dan zal het alvast niet door klagende eindgebruikers zijn.
Inbus is een bouten/moeren merk. Bout met cilindrische kop voorzien van binnenzeskant is de officiële benaming.
Stiftsleutel met binnenzeskant schelden we uit voor inbussleutel. :mrgreen:
Reden dat TORX steeds meer gebruikt wordt is dat de boutkop meer aandraaimoment kan hebben(koppeloverdracht is veel groter), en hierdoor is de kop lager geconstrueerd (ruimte en gewicht)
Wij gebruiken in de kranen bij zwaar belaste bouten altijd "gewoon" zeskant of TORX. :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 13 sep 2019, 20:48 Inbus is een bouten/moeren merk.
Zo is dat idd : Bauer & Schaurte -> Innensechskantschraube Bauer und Schaurte.
WFVst5 schreef: 13 sep 2019, 20:48 Bout met cilindrische kop voorzien van binnenzeskant is de officiële benaming.
Krijgen ze niet op een verpakking in de DHZ geprint (verpakking te klein) ... :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:mrgreen: :bj
Golvas schreef: 13 sep 2019, 20:58
WFVst5 schreef: 13 sep 2019, 20:48 Inbus is een bouten/moeren merk.
Zo is dat idd : Bauer & Schaurte -> Innensechskantschraube Bauer und Schaurte.
WFVst5 schreef: 13 sep 2019, 20:48 Bout met cilindrische kop voorzien van binnenzeskant is de officiële benaming.
Krijgen ze niet op een verpakking in de DHZ geprint (verpakking te klein) ... :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Kon het niet laten.......las eerder een heel belerende uiteenzetting over moment, koppel, draaimomenten etc........
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zelfde verhaal als de bahco.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Allemaal antonomasie inderdaad.

Net als rum-cola trouwens @baco, waardoor de meeste mensen bahco ook weer verkeerd schrijven :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Daniel1975 schreef: 13 sep 2019, 21:51 Zelfde verhaal als de bahco.
Een Engelse sleutel dus.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie