Hittebeveiliging ST3?

Plaats reactie
Max45
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2021, 20:31

Mijn ST3 wilde vorige week na het werk niet meer starten. De accu gecontroleerd, bleek er goed in te zitten en was 100% opgeladen. Twee verschillende FM gesproken, wisten het ook niet. Een opperde wel dat de ST3 mogelijk een thermische beveiliging heeft. En ja, hij stond wel de hele dag onder een zwarte regenhoes in de zon. Volgende dag weer geprobeerd te starten en hij deed het weer. Sindsdien zonder problemen drie ritten mee gemaakt. Meer mensen met deze ervaring?
ST3 zwart, 983wh. 35km ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer motoren hebben inderdaad een temperatuursensor. Als de motortemperatuur boven de 150 graden komt, dan wordt de ondersteuning automatisch uitgeschakeld totdat de motor voldoende is afgekoeld.

Eerder verscheen er dan ook een overtemp-waarschuwing op de OMNI display, maar ik heb begrepen dat dit inmiddels niet meer het geval is.

Ik weet ook niet wat je bedoelt met 'niet meer starten'. Ging hij helemaal niet aan? Of kwam de ondersteuning niet op?
Staan er foutmeldingen in het Service Menu?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In 150 graden bak je frieten ... naar de verkoper ermee en als die het niet weet (Stromer werkt helaas ook samen met nitwits, winst maken is belangrijk ... ), dan zal je op zoek moeten gaan naar iemand die wél kennis van zaken heeft ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Ik verdenk het BMS/beveiliging, de accu mag niet te heet worden, accu temp max rond de 50°C en die kan je onder een zwart zeil in de zon wel halen. Zal dan wel een foutcode in het systeem zitten.
mrstrom

Jins schreef: 09 jun 2021, 08:01 Ik verdenk het BMS/beveiliging, de accu mag niet te heet worden, accu temp max rond de 50°C en die kan je onder een zwart zeil in de zon wel halen. Zal dan wel een foutcode in het systeem zitten.
Ik vermoed ook dat bovenstaande het geval is. Misschien dat je dealer dat kan uitlezen?
Max45
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2021, 20:31

Foutcodes heb ik niet gezien, hij ging gewoon helemaal niet meer aan tenzij ik de lader aansloot. Ik denk dat de accu het probleem niet was, die had ik binnen opgeladen maar was niet heet oid. Waarschijnlijk echt de combinatie zwarte regenhoes en volle zon. Sinds hij weer aanging staat hij in de schaduw en tot dusver doet hij het gelukkig.

Weet iemand anders hoe ik in het service-menu kom?
ST3 zwart, 983wh. 35km ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

- zet je je fiets aan
- knijp je de rechter remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te komen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar sowieso: Stromer de hele dag onder een zwarte regenhoes in de knallende zon, daar kan wel meer fout gaan dan alleen een overtemp bescherming. Alles wordt gewoon veel te heet op die manier.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie