Garantie en een goeie dealer - ST5 issues

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dus, samengevat geeft dit : de ST5 van TS is helaas een Stromer met issues en de verkoper - waarover de TS laaiend enthousiast is - heeft de problemen in een paar pogingen proberen op te lossen, maar heeft mogelijk een deel van de kosten onterecht op de kap van de klant - die hier voor hem reclame komt maken - verhaald.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yup.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Daflex2021
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2021, 14:06
Merk SP: Stromer

Hoi allen,


bedankt voor de reacties. Excuses, ik heb een paar weken niet omgekeken naar dit bericht... Om even helderheid te scheppen:

- Het betreft geen adoptiedealer maar de officiële dealer.
- het feit dat er werkuren zijn gepresteerd is een onduidelijkheid van mijn kant. Omdat ik vooral vlakke ritten doe had ik ineens een race cassette (12-25) laten plaatsen en daarvoor moeten er uiteraard werkuren betaald worden.

Ik heb, gezien de omstandigheden, inderdaad een extra garantie van een jaar afgesloten aangezien mijn ST5 toch wel een paar issues vertoonde zo vroeg in zijn levensloop. Laat ons hopen dat die er nu definitief uit zijn.

Dus alles is volledig officiëel en correct afgehandeld.
Daflex2021
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2021, 14:06
Merk SP: Stromer

Hoi Allen,



En we zijn weer terug bij af... Gisteren wilde ik mijn ST5 klaarzetten voor een volgende ochtendrit naar mijn werk en de batterij stond opnieuw op 0% met een foutcode E210101: "Contacteer uw dealer".


Ik ben benieuwd wat nu weer het probleem is. Heeft er iemand weet van defecte laders die dit probleem kunnen veroorzaken? Ik gebruik een 65W lader thuis en hij geeft voor een 5-tal minuten weer dat hij aan het opladen is (knipperend geel ledje) maar dan gaat hij in storing (knipperend rood ledje).

Ik heb nu afgesproken om de fiets en de lader bij de fietsenmaker binnen te brengen. Zoals hierboven beschreven lijkt het echt een ST5 met meerdere issues te zijn en begin ik stilaan te vrezen dat de oorzaak dieper ligt en dat er misschien een probleem is in de elektronische hardware.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daflex2021 schreef: 17 jun 2021, 07:58 foutcode E210101
Een mogelijke uitleg voor deze foutcode vind je hier.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Man man man wat balen zeg.
Daflex2021 schreef: 17 jun 2021, 07:58 Zoals hierboven beschreven lijkt het echt een ST5 met meerdere issues te zijn en begin ik stilaan te vrezen dat de oorzaak dieper ligt en dat er misschien een probleem is in de elektronische hardware.
Het 'voordeel' (ik weet het daar kun je nauwelijks meer van spreken als problemen zich opstapelen) is dat elke Stromer modulair is opgebouwd. Een Stromer bestaat maar uit een beperkt aantal elektronische onderdelen. Hardware die onder garantie altijd vervangen zal worden door nieuw: lader, accu, motor, controller, distributieboard, OMNI en bekabeling. That's it. Stromer zal gewoon blijven vervangen totdat je Stromer probleemloos werkt Het kan soms alleen even duren voordat de root-cause boven tafel is... (zeker als er b.v. een issue in een kabelboom is).

Maar dit lijkt inderdaad een probleem met de accu. Al geprobeerd of accu uitnemen, minuutje of 10 wachten, accu terugplaatsen het probleem oplost?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Het zal vast goedkomen.
Wees blij dat u de st5 bij een goede dealer hebt gekocht ipv een dozenschuivert.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie