Die weggewerkte kabels op de ST5 vind ik geen probleem en zelfs mooi (als het dan echt volledig goed gedaan was ).
Echter hij komt me te kolossaal over. Ik vermoed een combinatie van de banden (die op zich heel mooi zijn) en het veel te volumineuze stuur.
En vooral dat laatste vind ik dus echt lelijk. Misschien technisch een uitdagende constructie, maar laat maar.
En dan zie je dus vervolgens nog steeds de kabels onder het stuur uit hangen ... iets vat ik niet. Dat kreeg Honda in de 70er jaren al beter voor mekaar met stuurhendels op de bromfiets die heel wat meer functionaliteit hadden als de Stromer.
Ik ben in het geheel niet gecharmeerd van zo een stuur op een fiets. Maar iedere sjaak zijn eigen smaak toch .
Doe mij er maar één...
Ik heb geen idee meer wat de originele instellingen van stand 2 zijn.Roos schreef: ↑26 apr 2018, 15:46IHa Fietske, ik rijd de laatste tijd alleen nog maar in zijn 2. Met gemak rijd ik in zijn 2 boven de 40, hele stukken zelfs boven de 45. Maar ik heb het idee dat mijn fiets prettiger rijd in zijn 2, beter hanteerbaar, sneller in snelheid terug als dat nodig is ( vooral bij verandering van windrichting na de bochten)en ik heb geen zorgen meer om mijn bereik, in combinatie met accu binnen opladen.Fietske schreef: ↑26 apr 2018, 11:04 Ik ga wat meer experimenteren met stand 2. Ik heb heel wat ritten waar 40+ kmh niet echt belangrijk of gewenst is en met de juiste instellingen verwacht ik de reikwijdte aardig te kunnen oprekken.
Ik verander die nogal eens.
Zo heb ik ontdekt dat met snelheid 0, koppel 50% en beweeglijkheid 50% je heel goed in het terrein kunt mountainbiken met de juiste bandjes erop.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als je van de vinnige wendbaarheid van een MTB houdt, dan zou de ST5 ook echt niets voor jou zijn. Het rijgedrag van de ST5 is door de 27,5" wielen heel anders dan dat van zijn voorgangers met 26"wielen (standaard MTB formaat).
Ik vind dat verder helemaal prima, want de Stromer is een wegfiets en geen MTB, maar daarom heb ik in mijn review ook gemeld dat de ST5 niet volledig tot zijn recht zal komen wanneer je er alleen maar mee tussen het drukke verkeer en door de nauwe straatjes van een grote binnenstad manoeuvreert. (Al zul je wel heerlijk rap voor iedereen uit bij het verkeerslicht weg zijn, zeker weten.) Maar je gaat pas écht merken wat de ST5 in huis heeft wanneer je ermee aan de rol gaat over lekker lange, ruime snelfietspaden.
Ik vind dat verder helemaal prima, want de Stromer is een wegfiets en geen MTB, maar daarom heb ik in mijn review ook gemeld dat de ST5 niet volledig tot zijn recht zal komen wanneer je er alleen maar mee tussen het drukke verkeer en door de nauwe straatjes van een grote binnenstad manoeuvreert. (Al zul je wel heerlijk rap voor iedereen uit bij het verkeerslicht weg zijn, zeker weten.) Maar je gaat pas écht merken wat de ST5 in huis heeft wanneer je ermee aan de rol gaat over lekker lange, ruime snelfietspaden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
OT Kleinigheidje maar het valt me steeds weer op dat ze voor het achterspatbord zo een dikke stang hebben gebruikt. Voor en achter gelijke breedte vind ik toch een stukje mooier.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het zal wel te maken hebben met de optionele bagagedrager, die net als bij de andere Stromer modellen op het achterspatbord rust.
Foto van Eurobike 2017 (ik heb de bagagedrager hierna nooit meer gezien bij ST5 presentaties):
Foto van Eurobike 2017 (ik heb de bagagedrager hierna nooit meer gezien bij ST5 presentaties):
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Er zitten 2 gaten in voor een Racktime drager oid. Zie EBR video
Afgelopen maanden heb ik me aardig kunnen bedwingen en de ST5-koorts op afstand kunnen houden. Zelfs de testritten in Groningen, Zandvoort en Zolder hebben me niet van mijn stuk kunnen krijgen, maar vanmorgen werd ik wakker nadat ik gedroomd had over de aflevering van de fiets en bam... ineens is de koorts toegeslagen. Vanmorgen eerst naar een bespreking geweest maar direct daarna de dealer bezocht om te kijken of de fiets er al staat...
Volgens de dealer wordt de fiets 30 mei verstuurd en is dan binnen enkele werkdagen in Herveld. Dan nog een paar dagen voor kenteken en personalisaties. En er is geen oponthoud door gebrek aan onderdelen, alleen het rack blijkt nog niet leverbaar maar dat is voorlopig met een rugzak op te lossen.
Ondertussen zit ik hier, zo nerveus als een puber voor zijn eerste afspraakje, gelukkig heb ik voldoende afleiding van werk om niet constant aan de ST5 te denken... nog 14 dagen!
Volgens de dealer wordt de fiets 30 mei verstuurd en is dan binnen enkele werkdagen in Herveld. Dan nog een paar dagen voor kenteken en personalisaties. En er is geen oponthoud door gebrek aan onderdelen, alleen het rack blijkt nog niet leverbaar maar dat is voorlopig met een rugzak op te lossen.
Ondertussen zit ik hier, zo nerveus als een puber voor zijn eerste afspraakje, gelukkig heb ik voldoende afleiding van werk om niet constant aan de ST5 te denken... nog 14 dagen!
Zo dan..ik ben weer terug van weg geweest. Ach Chris...die 2 weken vliegen voorbij...haha...dat worden dus 2 lange weken denk ik..
Maar als het zo ver is, dan kun je genieten!
Maar als het zo ver is, dan kun je genieten!
Ik zou zeggen, neem snel vakantie. Aangezien vakantie altijd veel te snel gaat, komt dit heel goed uit..Jos en Nelis hebben dan gelijk ook rust bij het wachten..